Normaal of is de borstvoeding niet meer voldoende?!

Ik weet niet zo goed of dit nou hier hoort of bij ‘bijvoeding’. Het kan allebei denk ik :oops:



Nica is nu 9 maanden en sinds ze van de antibiotica af is eet ze als een bouwvakker. Dit eet ze over de dag:

8.00 uur bv

10.00 cracker met smeerkaas

12.30 2 boterhammen + bv

15.00 2 stuks fruit met yoghurt

18.00 1 bord warm eten + 1 stuks fruit na

19.30 bv



Vanmorgen heeft ze net een uurtje geleden 2 borsten leeg gedonken en wordt dan helemaal gek als ze de cracker ziet :shock: .

Is het normaal dat een kind van deze leeftijd zoveel eet of is mijn voeding misschien niet vet genoeg meer, of is dat een fabeltje :think: Ze groeit trouwens niet extreem, ze is in 2 maanden 3,5 cm gegroeit maar qua kilo’s gelijk gebleven.

Ze heeft het altijd zelf geregeld wat eten betreft dus ik let nu ook heel goed op haar signalen en geef haar zoveel ze wil, ze lijkt het ook echt nodig te hebben.



Wat zeggen jullie ervan, gewoon lekker laten eten of moet ik haar nu al op dieet zetten :wink: ?



Liefs Gemma.

tom eet evenveel bv als jouw meid, en verder bijna niets :shifty: en is bijna 3 cm gegroeid en 450 gram aangekomen…dus tekort komt ie niet :wink:



ik zou gewoon kijken hoe ze in de curve zit…en op dieet zetten :shock: :naughty: hooguit iets minderen als ze ver boven de curve zit :-*

Lekker laten eten hoor, ze geeft zelf wel aan hoeveel ze nodig heeft. Aangezien ze aan de antibiotica heeft gezeten, neem ik aan dat ze ziek is geweest. Dan kan het zijn dat ze zichzelf nu weer “bij” eet. Je ziet vaker dat kindjes die ziek zijn geweest daarna de schade vanzelf weer inhalen.

Als ze teveel zou eten dan merk je dat de volgende keer wel bij het cb. Maar ws heeft ze het gewoon nodig, ik zou haar nu niet op dieet zetten, ze krijgt immers geen verkeerde dingen.

Gewoon lekker laten bouwvakkeren :mrgreen: Sara heeft ook periodes dat ze veeeeeel eet (2 boterhammen tussen de middag, etc etc etc) en minder. Momenteel eet ze weinig en krijgt ze maar met moeite 1 boterham op.

Lekker laten eten joh. Vaak bouwvakkeren ze een tijdje behoorlijk nadat ze ziek zijn geweest. Wordt ook weer minder. Ze is al 9 maanden, dus kan ze die BV lekker zelf aanvullen met wat toevallig voor haar kiesjes komt :wink: .

klinkt idd prima hoor!!

en de ene keer investeren ze in de lengte groeien en de andere keer in de breedte :lol:

renzo ging ook altijd om en om,bleef het 1 stilstaan…

en na ziekte heeft ze ws ook iets in te halen…zal je zien dat ze straks wel weer een groeispurt maakt!!