wat is nou goed als HB.
mijn hb is 6,1,
hoeveel is mijn hb nou te laag als hij 6.1 is ???
wat is die van jullie???
die van mij was vandaag 7.2 en dat was prima!
In mijn vorige zwangerschap was ie iets van 4. en toen heb ik er tabletjes voor gekregen. En toen was het snel weer normaal!
ik heb nu ook tabletjes
Ik geloof dat mijn VK indertijd aangaf dat voor een vrouw 6.8 ‘normaal’ was en acceptabel. Ik zat kort voor de bevalling op 6.5/6.6 en kon het nog net af zonder staalpillen. Dus ja jij zit zeker onder de grens dan.
En zeker aangezien je bij je bevalling nog bloed zult verliezen zakt dan je Hb al helemaal onder acceptabel niveau.
Meestal stijgt het wel al redelijk snel met pillen en het zorgt ervoor dat je je snel beter voelt (dat en lekker spinazie eten, ietsje minderen met de zuivel zeker rond etenstijd omdat dit de opname van ijzer in je bloed ‘verhinderd/verminderd’) succes! :thumbup:
gemiddeld voor een vrouw 7.4 -10.3 mmol
gemiddeld voor een man 8.4-12 mmol
Maar in de zwangerschap daalt ie idd altijd wel wat.
mijn Hb is nu 8,4
Voor mijn 1e zwnagerschap was hij 8,7
Na mijn keizersnede 6,2 dat was voor mijn doen echt ijzer tekort Maar ik heb dus een vrij hoog HB gehalte. Ik geloof dat 7,5 gemiddeld is
Hb moet ongeveer 7 zijn, dan is ie gewoon goed. Lager raden ze vaak aan staaltabletten of een multipreparaat voor zwangeren te gebruiken.
Ik zit altijd net onder de grens en dan bedoeld de arts daar 7 mee. Dat vindt hij bij mij een grens…
ik heb een hb van 7.1 en dat was erg goed voor mij. Ik begon deze zwangerschap met een hb van 7.3. Dus nauwelijks gedaald :thumbup:
Ik heb altijd al problemen met hb gehad gelukig zat ik en paar weken terug op 8.4 dat was perfect maar aan het einde van mijn eerst ezwangerschap had ik 5.0 toen kon ik bijna niet meer op mijn benen staan :?
Ik had tijdens de zwangerschap 7.8, na de bavalling 4.0 en nu helaas chronische bloedarmoede 5.6…