Boyzone-zanger Stephen Gately overleden
Uitgegeven: 11 oktober 2009 07:04
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2009 08:17
MALLORCA - Voormalig Boyzone-zanger Stephen Gately (33) is zaterdag plotseling overleden op Mallorca. Dat meldt de website van de band.
© WennEen vriend van de zanger zou verklaard hebben dat Gately na het uitgaan in slaap was gevallen en niet meer wakker werd.
Gately was samen met Ronan Keating leadzanger bij de in de jaren negentig razend populaire jongensgroep Boyzone. De band scoorde zes nummer één hits in Groot-Brittanië.
In 1999 kwam Gately er voor uit dat hij homo is in een interview met dagblad The Sun. Hij werd hiertoe min of meer gedwongen toen een kennis dreigde zijn geheim naar buiten te brengen.
De zanger had destijds een relatie met de Nederlander Eloy de Jong van de jongensband Caught in the act.
Musicalster
Toen Boyzone in 2000 uit elkaar ging was Gately de eerste die een solocarrièrre begon. Hij bracht een album uit getiteld New Beginning. Later maakte hij furore als musicalster. Hij speelde onder meer in Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat en The Wizard of Oz.
In 2008 kwam Boyzone nog een keer samen in de oude bezetting voor een reünietour.
Jeetje, :shock: ik was absoluut geen fan van hun maar hier schrik ik wel van
Zo, altijd heftig als iemand onverwacht sterft, maar zeker als ze erg jong zijn…
:kaars:
Jeetje dat is jong!
STEPHEN GATELY
17th March 1976 - 10th October 2009
Jeetje, ik ben ook geen fan, maar het blijft idd. heftig.
Ik ben van 17 april 1976… Hij was dus precies 1 maandje
ouder dan ik. :shock: Het leven kan echt zo voorbij zijn…
Ik denk niet dat het een natuurlijke dood is geweest maar hoe dan ook blijft het vreselijk zo jong en zeker voor de nabestaanden :kaars:
Natuurlijke dood kan altijd, ook als je 33 bent…
Ik zou daar niet meteen conclusies aan gaan verbinden.
Maar heftig inderdaad, zo jong.
Ik vond hem altijd het ‘verlegen mannetje’ van Boyzone.
Was er ook geen fan van, al vond ik sommige nummers in mijn puberjaren wel leuk.
Ik weet als geen ander dat een natuurlijke dood altijd kan en op elke leeftijd, als ik lees na het uitgaan op Mallorca niet meer wakker geworden dan DENK ik dat dat geen natuurlijke dood is, dat WEET ik dus niet. Is dus gewoon mijn gedachtegang. Maar dat maakt het nogmaals niet minder erg :kaars:
jeetje… ben er ff stil van :shock: :kaars:
jeetje :shock:
Het was echt niet mijn muziek, maar hij was wel het lekkere ding uit de band.
Zo jong nog
:shock:
Hij had zoveel gedronken en is toen gestikt in zijn eigen braaksel :o … vreselijk als je zo aan je einde moet komen…
@Affie wrote:
Hij had zoveel gedronken en is toen gestikt in zijn eigen braaksel :o … vreselijk als je zo aan je einde moet komen…
Later is bekend geworden dat hij gestorven is aan longoedeem.