Hallo,
Is er iemand die mij, of liever gezegd, mijn buurvrouw kan helpen? Mijn buurman heeft zaterdag in Duitsland een ernstig motorongeluk gehad en ligt zwaargewond in het ziekenhuis. Mijn buurvrouw is er zaterdagavond hals over kop heen gereden en verblijft daar nu op verschillende adresjes (hotelletje, ziekenhuis) om bij haar man te kunnen zijn. Een dezer dagen wordt hij geopereerd, nog niet bekend wanneer precies. Hij kan nog niet naar een ziekenhuis dichter in de buurt worden vervoerd, zeker niet zolang hij nog niet geopereerd is en deze operatie kunnen ze in het plaatselijke ziekenhuis niet uitvoeren. Nu zoekt mijn buurvrouwtje een goedkoop slaapadresje waar ze zolang kan verblijven, bijv. een huurcaravan, goedkoop ander adresje niet te ver van het AMC… Er zijn vast mensen uit Maastricht of uit de buurt daarvan die haar daaraan kunnen helpen. Ze heeft t/m woensdag overnachting, maar wil natuurlijk langer bij haar man blijven. Zij en wij komen uit de Randstad, dus je rijdt ook niet even snel heen en weer…
Alvast heel erg bedankt, ook namens mijn buurvrouw!
Viratine
De goedkoopste oplossing is de stayoke in het centrum (jeugdherberg idee) Aan de rand van Maastricht ligt Hotel in den Hoof, dat is heel gemoedelijk, maar daar moet ze wel over eigen vervoer beschikken. Verder rond kijken op boekingssites. B&B’s en hotels beconcureren elkaar flink, dus het prijsverschil daartussen is zo goed als te verwaarlozen.
Sterkte voor je buurvrouw
Heeft ze wel een auto?
Want camping Oriëntal in Berg en Terblijt (10 autominuten van Maastricht af) heeft stacaravans… het is nog voorseizoen, misschien dat ze in overleg tegen een gunstig tarief daar mag verblijven?
Mijn schoonmoeder werkt in het azm, ze zou eens na vragen want er zijn idd wel appartementen bij het ziekenhuis, ze zou even informeren wat het kost en dergelijke. Dus ik kom er nog op terug
Is er geen familiehuis bij het ZH aangesloten ?
De slaap plaatsen bij het ziekenhuis zelf zijn erg prijzig.
€ 25 euro per nacht…
http://www.azm.nl/hetazm/opbezoekinhetazm/overnachtenfamilie
Het zou wel eventueel te declareren zijn bij het ziekenfonds lees ik erbij.
Bedankt voor al jullie meedenken en de moeite die voor ons is gedaan! Momenteel verblijft mijn vriendin inderdaad in een (soort van) Ronald MCDonald’s huis bij het ziekenhuis, dus ze is voorlopig voorzien. Morgen vindt de operatie plaats en het is afwachten hoe hij daar uit komt… Hij heeft zoveel gebroken… het zal vast niet de laatste operatie zijn…
Groetjes,
Viratine