Nokia mobiele telefoon.....welke heb jij??

deze miekske :mrgreen:



:dance: Jep!!



(hoe doe je dat toch??)

@Bagheera wrote:

Ik heb de Nokia 6111.



Klein en handig, ook met foto en film optie.

Helaas issie niet bestand tegen langdurig douchen :wink: , maar gelukkig issie toch gerepareerd!



Het ligt aan de grootte van je beeldscherm, maar met mijn beeldscherm is dit de originele groottte.




Ik heb deze ook. Op het scherm is ie wel wat groter, heb de mijne er even bij gehouden :mrgreen: . Hij bevalt op zich goed, alleen is het mateloos irritant dat als je 'm even heen en weer schuift de toetsenblokkering er al af is. En dat is niet handig als je een peuter hebt die dat heeft ontdekt :?

Ik heb een N73 en een 6230i (handig, een vriend die in de gsm’s werkt :mrgreen: )



Maar eerlijk gezegd, ik vind 'm traaaaaaaag… (de N73)

Nou ja, dat is ook een bekend probleem bij dit type. :roll:

@miekske wrote:

:dance: Jep!!



(hoe doe je dat toch??)






Let op :wink:









En dan de spaties weglaten :-*

@Miffy wrote:

Ik heb deze Nokia 6300 met abonnement!




Ik ook :thumbup:

N73 en idd ook traag en valt uit.



moet hem volgens de verkoper resetten en anders op sturen, maar dan benik mijn foon 2 a 3 weken kwijt…



Is niet en beste foon, veel problemen mee bij bijna iedereen, maar jaaaa.

Wij hebben een N80, een N6151 en een 1110. Alle drie goed, de N80 is idd groot. Maar ik heb m van mn broer gekregen, omdat ik het leuk vond om een fototoestelletje erin te hebben en een kleurenscherm enzo en hij had m over. De N6151 is de zakelijke foon van mn partner en die andere zn prive, lekker simpel, gewoon bellen en verder niks.

@Mama_jeanet wrote:

Ik heb de nokia 7373






Heb ik ook, een Amber kleur… :mrgreen:

@marijke79 wrote:

N73 en idd ook traag en valt uit.



moet hem volgens de verkoper resetten en anders op sturen, maar dan benik mijn foon 2 a 3 weken kwijt…



Is niet en beste foon, veel problemen mee bij bijna iedereen, maar jaaaa.




Je kan bij een KPN business (argh, altijd ruzie met dat woord) center je software laten updaten.

Dan kan je erop wachten en hoef je niks op te sturen.

Valt gewoon onder je nokia garantie en kost je dus niks :wink:

Zojuist besteld Nokia 6300.

Blijft een gok maar de kieskeurig reviews zijn goed en het is een degelijk maar toch leuk en vooral niet al te duur toestelletje.



Ben heel benieuwd…

@Billie wrote:

Zojuist besteld Nokia 6300.

Blijft een gok maar de kieskeurig reviews zijn goed en het is een degelijk maar toch leuk en vooral niet al te duur toestelletje.



Ben heel benieuwd…




Dan heb je een heel fijn toestel hoor!! Ik heb getwijfeld tussen de 6300 en de 3600… En uiteindelijk ben ik toch voor de kleur gevallen…

Mark heeft net deze voor mij besteld… :inlove:

@Pumba wrote:

@Bagheera wrote:
Ik heb de Nokia 6111.



Klein en handig, ook met foto en film optie.

Helaas issie niet bestand tegen langdurig douchen :wink: , maar gelukkig issie toch gerepareerd!



Het ligt aan de grootte van je beeldscherm, maar met mijn beeldscherm is dit de originele groottte.




Ik heb deze ook. Op het scherm is ie wel wat groter, heb de mijne er even bij gehouden :mrgreen: . Hij bevalt op zich goed, alleen is het mateloos irritant dat als je 'm even heen en weer schuift de toetsenblokkering er al af is. En dat is niet handig als je een peuter hebt die dat heeft ontdekt :?


Die heb ik ook gehad (een roze) maar wat jij schrijft is de reden waarom ik voor de 7373 heb gekozen die moet je rond draaien om op te nemen. Maar helaas hebben mijn jongens dat ook alweer ontdekt :shock: :roll: :stuck_out_tongue:

Ik heb de Nokia N95 in het paars…:

Het is een geweldig ding en je kan het zo gek niet bedenken of het heeft het/kan het… :inlove:











Nokia N95 Technische Specificaties



Werkfrequentie

Dual-mode WCDMA/GSM- en tri-band GSM-dekking op vijf continenten (EDGE/GSM 900/1800/1900 + WCDMA HSDPA 2100 MHz met simultane spraak en pakketgegevens (PS max. snelheid DL/UL= 3,6 mbps/384 kbps, CS max. snelheid 64 kbps))

Automatische omschakeling tussen frequentiebanden en werkstanden



Vorm en gewicht

Volume: 90 cc

Gewicht: 120 g

Lengte: 99 mm

Breedte: 53 mm

Dikte (max): 21 mm



Geheugenfuncties

Tot 160 MB* intern dynamisch geheugen voor berichten, beltonen, foto’s, videoclips, agendanotities, takenlijst en toepassingen

Geheugenkaartsleuf die miniSD-geheugenkaarten van maximum 2 GB ondersteunt


  • De productgegevens kunnen gewijzigd worden zonder voorafgaande kennisgeving. Het toepassingsaanbod kan verschillen. Dynamisch geheugen betekent dat het beschikbare geheugen gemeenschappelijk gebruikt wordt door dynamische geheugenfuncties. Als een van deze functies gebruikt wordt is er minder geheugen beschikbaar voor andere functies die ook afhankelijk zijn van het dynamisch geheugen.



    Energiebeheer / Accu

    Batterij: Nokia Batterij (BL-5F) 950 mAH

    Spreektijd: tot 190 min. (WCDMA), tot 390 min. (GSM)

    Stand-by tijd: tot 233 uur (WCDMA), tot 228 uur (GSM)



  • De werkingstijd kan afhangen van de gebruikte technologie voor radiotoegang, de configuratie van het operatornetwerk en het gebruik.



    Schermen

    Groot 2,6? QVGA (240 x 320 pixels) TFT-scherm met omgevingslichtdetector en maximum 16 miljoen kleuren



    Gebruikersinterface

    Gebruikersinterface: S60 Editie 3

    Speciale muziektoetsen

    Actief stand-byscherm



    Oproepbeheer

    Contacten: geavanceerde contactdatabase met ondersteuning voor meerdere telefoon- en e-mail-gegevens per item, evenals ondersteuning voor miniaturen en groepen

    Snelkeuze voor nummerinvoer

    Logs: lijsten van gekozen nummers en ontvangen en gemiste oproepen

    Automatisch herhalen

    Automatisch opnemen (werkt alleen met compatibele hoofdtelefoon of carkit)

    Ondersteuning voor vaste nummers, om enkel voorgeprogrammeerde nummers op te bellen

    Conferentiegesprek

    Push-to-talk (PoC)



    Spraakfuncties

    SIND (Speaker Independent Name Dialing)

    Spraakopdrachten

    Spraakrecorder

    Sprekende beltoon

    Geïntegreerde stereo handsfree luidspreker



    Berichtuitwisseling

    Tekstberichten: ondersteuning voor aaneengeschakelde SMS, uitwisseling van beeldberichten, SMS-distributielijst

    Uitwisseling van multimediaberichten: foto’s, video, tekst en audioclips met elkaar combineren en als MMS versturen naar een compatibele telefoon of een PC; MMS gebruiken om je verhaal te vertellen aan de hand van een voorstelling met meerdere dia’s

    Automatische formaataanpassing van je megapixelfoto’s aan de MMS-grootte (max. 300 KB voor bijlagen, afhankelijk van het netwerk)

    Tekstinvoer met woordenboek: ondersteuning voor de belangrijkste talen in Europa en Azië-Pacific



    Gegevensoverdracht* / Internet

    WCDMA 2100 met simultane spraak- en pakketgegevens (PS max. snelheid UL/DL= 3,6 mbps/384 kbps, CS max. snelheid 64 kbps)

    Ondersteuning voor DTM (Dual Transfer Mode) voor simultane spraak- en pakketgegevensverbinding in GSM/EDGE-netwerken. Enkelvoudige klasse A, multislot klasse 11, max. snelheid DL/UL: 236,8/177,6 kbits/s

    EGPRS klasse B, multislot klasse 32, max. snelheid DL/UL= 296 / 177,6 kbits/s



    *De werkelijk bereikte snelheden kunnen variëren naargelang van de netwerkondersteuning.



    Digitale diensten

    Java- en Symbian-toepassingen beschikbaar via Nokia Software Market



    Imaging en video

    Camera met een resolutie van max. 5 megapixels (2592 x 1944 pixels), Carl Zeiss Tessar-lens, MPEG-4 VGA video-opname tot 30 fps

    Rechtstreekse aansluiting op een compatibele TV via Nokia Video-Uit kabel (CA-75U)

    Camera vooraan, CIF-sensor (352 x 288)

    Ondersteuning voor video-oproepen en video-uitwisseling (WCDMA-netwerkdiensten)

    Geïntegreerde flash

    Flashmodi: aan, uit, automatisch

    Roterende galerij

    Online album/blog: foto’s/video’s uploaden vanaf de galerij

    Ondersteuning voor Nokia Lifeblog

    Video- en foto-editors

    Movie Director voor geautomatiseerde videoproductie



    Mobiele video

    Videoresoluties: tot VGA (640×480) met max. 30 fps

    Audio-opname: AAC stereo

    Digitale videostabilisatie

    Lengte videoclip: beperkt door beschikbaar geheugen

    Videobestandsindeling: .mp4 (standaard), .3gp (voor MMS)

    Witbalans: automatisch, zonnig, bewolkt, wolfraam, fluorescent

    Scène: automatisch, nacht

    Kleurtinten: normaal, sepia, zwart/wit, fel, negatief

    Zoom: digitaal max. 10 x (VGA max. 4x)



    Mobiele fotografie

    Beeldresolutie: tot 5 megapixels: (2592 x 1944 pixels)

    Fotobestandsindeling: JPEG/EXIF

    Autofocus

    Automatische belichting – centrumgericht

    Belichtingscompensatie: +2 ~ -2EV in stappen van 0,5

    Witbalans: automatisch, zonnig, bewolkt, wolfraam, fluorescent

    Scène: automatisch, sport, gebruiker, close-up, landschap, nacht, nachtportret

    Kleurtint: normaal, sepia, zwart/wit, fel, negatief

    Zoom: digitaal max. 20x (5 megapixels max. 6x)



    Cameraspecificaties

    Sensor: CMOS, 5 megapixels (2592 x 1944)

    Optische technologie van Carl Zeiss: Tessar-lens

    Brandpuntsafstand 5,6 mm

    Scherpstellingbereik 10 cm ~ oneindig

    Macro scherpstellingafstand 10-50 cm

    Sluitersnelheid: mechanische sluiter: 1/1000~1/3 s



    Muziekfuncties

    Digitale muziekspeler – ondersteunt MP3/AAC/M4A/WMA met speellijsten en equalizer

    Geïntegreerde stereo handsfree stereoluidspreker

    OMA DRM 2.0-ondersteuning voor muziek

    FM-stereoradio (87,5-108 MHz) met ondersteuning voor Visual Radio



    Visual Radio *

    Activeer de modus Visual Radio. Voeg een rijke nieuwe dimensie toe als je naar de radio luistert. In deze modus beleef je een gloednieuwe ervaring.

    Je ontvangt het interactief visueel kanaal via een draadloze Internetverbinding, met name een GPRS-kanaal met digitale pakketgegevens. De luisteraar ontvangt een factuur van zijn gsm-operator.

    Ontdek meer op Visual Radio



    Spraakfuncties

    SIND (Speaker Independent Name Dialing)

    Spraakopdrachten

    Spraakrecorder

    Sprekende beltoon

    Geïntegreerde stereo handsfree luidspreker



    Navigatie

    Ingebouwde GPS



    E-mail

    Gebruiksvriendelijke e-mail-client met ondersteuning voor bijlagen

    Compatibel met Nokia Bluetooth Toetsenbord (afzonderlijk verkocht)



    Browsing

    Echte webervaring met Nokia Web Browser met Mini Map



    Digitale woonomgeving

    Speel video’s, muziek en foto’s af via je homemedia-netwerk – compatibele TV, stereo en PC via WLAN/UPnP



    Javaâ„¢-toepassingen

    Java: MIDP 2.0F

    OTA (Over-the-Air) download van Java-games en -toepassingen



    Overige toepassingen

    Persoonlijk informatiebeheer (PIM)

    Geavanceerde S60 PIM-functies voor persoonlijk informatiebeheer, zoals agenda, contacten, takenlijst en PIM-afdrukken

    Settings Wizard voor eenvoudige configuratie van e-mail, push-to-talk en video-uitwisseling

    Gegevensoverdrachttoepassing voor de overdracht van PIM-informatie vanaf andere compatibele Nokia toestellen

    Connectiviteit

    Geïntegreerd Wireless LAN (802.11 b/g) en UPnP (Universal Plug and Play)

    Geïntegreerde draadloze Bluetooth-technologie v.2.0

    USB 2.0 via Pop-Port™-interface en Mass Storage Class ter ondersteuning van “slepen en neerzetten� functionaliteit

    3,5 mm aansluiting voor stereohoofdtelefoon en ondersteuning voor TV-Uit (PAL/NTSC)

    Nokia PC Suite-connectiviteit met USB, infrarood en draadloze Bluetooth-technologie

    Lokale synchronisatie van contacten en agenda op een compatibele PC via een compatibele verbinding

    Synchronisatie op afstand Over-The-Air (OTA)

    Foto’s, videoclips, afbeeldingen en visitekaartjes versturen en ontvangen via de draadloze Bluetooth-technologie



    RealPlayer media player

    Video’s afspelen over het volledige scherm om gedownloade, gestreamde of opgenomen videoclips te bekijken

    Ondersteunde video-indelingen: MPEG-4, H.264/AVC, H.263/3GPP, RealVideo 8/9/10



    Nokia N95

    Nokia Videokabel CA-75U

    Nokia Datakabel DKE-2

    Nokia Stereo Hoofdtelefoon HS-45, AD-43

    Nokia Batterij BL-5F

    Nokia Reislader AC-5



Een telefoon is toch om mee te bellen??? 8)

Sinds wanneer? :stuck_out_tongue: :mrgreen:

:smiley:

@lydia wrote:

deze heb ik.

Niets bijzonders verder, gewoon een goede telefoon. Maar hij dreigt inmiddels er mee op te houden, wat dan weer jammer is…




voorspelling is dus waarheid geworden :wink:

Na 1,5 jaar ellende met de N73 zijn we hier over een weekje eindelijk vanaf en krijgen we een 6500slide.



Downgraden dus! :lol:



Die nieuwere modellen van nokia kunnen zo veel…maar er kan ook zo veel mee mis… Bij ons dus al 4 keer gerepareerd en hij doet het NOG niet.

NU dus maar een toestel met wat minder toeters…maar dan wél weer bellen! :mrgreen: