Hallo meiden,
Ik wil proberen om mijn ochtendtemperatuur bij te gaan houden, maar draai dus ook ploegendiensten.
Hoe kan ik dit doen als ik in de nachtdienst zit?
Neem je dan de temperatuur als je wakker wordt als je op de dag hebt geslapen?
Enne, ochtentemp, mag je ook eerst een kwartier je kids naar school helpen en er zelf nog weer voor 3 uurtjes induiken en dan temperaturen?
Moet het persé steeds op hetzelfde tijdstip? ( mag ik mijn wekker wel gaan zetten!)
Of heeft het meer te maken dat je lijf zoveel uur rust heeft gehad? :think:
Het werkt echt alleen als de vergelijkingen hetzelfde zijn. Het helpt dus niet als je altijd om 6:00 tempt, maar de ene keer 8 uur hebt geslapen en de andere keer maar 3 uur omdat je uit een nachtdienst komt.
Ik denk ook niet dat het werkt als je tempt na 3 uur slaap nadat je er uit bent geweest om je kinderen naar school te brengen. Maar je kunt het proberen. Het is toch een kwestie van 1 a 2 maanden aftasten hoe jouw lichaamstemp reageert op het één en ander.
Alcohol kan ook van invloed zijn. en altijd rectaal, werkt het beste.
Succes ermee :thumbup:
Nienke
Hmmm, dan is het bijna al niet te doen voor me… :think: :think:
Maar ik bedoelde eigenlijk, als ik 's morgens om 8 uur mijn bed in ga. Dan 6 uur slaap, wakker wordt en dán mijn temp opneem. Is dat dan niet hetzelfde als dat je het na een gewone nachtrust doet?
Enne, ik smeer alleen een broodje, zet koptje thee klaar en duik dan snel weer terug hoor als ik avonddienst heb gehad. Ze zijn hier op een leeftijd dat ze zelf naar school kunnen fietsen. Vandaar dat kwartiertje.
Kantjeboord, ik zou in jouw geval gewoon tempen als je een behoorlijke tijd hebt geslapen, zoals jij zelf zegt na 6 uur slaap of zo. Het is het proberen waard. Wat geen zin heeft is de kinderen naar school helpen en dan nog een uurtje slapen en dan pas tempen, dan heb je toch al heel wat gedaan, en een uurtje slaap is dan niet voldoende. Als ik 's nachts een een paar keer uit bed moet om wat voor reden dan ook, dan zie ik duidelijk een temperatuurverschil in vergelijking met de nachten dat ik meer heb geslapen.
Lastig he… die tempregels. Het is toch een kwestie van uitproberen.
Succes ermee :thumbup:.
Yep dat is waar. Ze adviseren zelfs om niet eens eerst even naar de wc te gaan. Tempen voordat je uit bed stapt. Maakt blijkbaar wel wat uit.
Maar inderdaad je kunt altijd een tijdje wat proberen.
Nienke
uit ervaring weet ik dat de temp bij nachtdiensten idd gemeten moet worden na een goede dagrust van een uur of 7 slapen. De temp is dan nagenoeg hetzelfde als je sochtends wakker wordt na 7 uren slapen.
Wel idd eerst temperaturen voor je andere dingen gaat doen als wc, kids wegbrengen etc
Dames, meter ligt braaf in mijn nachtkastje hoor, heb vorige maand zeer onregelmatig kunnen meten, maar toch ontdekt dat ik een eisprong heb gehad. Temp was gedurende een aantal dagen hoger als een tijdje er voor, en dag voor dat :twisted: kwamen weer omlaag. Heb er dus wel wat aan gehad. weet nu tenminste dat mijn cyclus weer op gang komt.
Ga het deze maand nog maar eens proberen bij te houden. 't is even een kwestie van wennen. En volgende week weer de nachtdienst in. eens kijken wat dat voor waarden geeft. :think: