Sem wordt sinds een paar maanden behandeld op niet aantoonbare reflux. Hier voor krijgt Losec mups 10 mg 1x per dag en 4x per dag een half uur voor de voeding 1,5 ml Motilium drank. Hij zou voor zijn gewicht 3-4 ml. mogen maar de ka wil niet dat hij meer krijgt omdat je zo natuurlijk naarmate hij groeit natuurlijk afbouwt.
Toen hij de meds kreeg dronk hij onrustig, liet de fles steeds los, huilde en overstrekte en dat was als de fles op was (en ik spierpijn had) over. Hij heeft standaard al heel erg last van krampjes en die worden door het onrustige drinken en vele lucht happen natuurlijk ook weer erger. Het is een tijdje wat beter gegaan, hij was stukken minder gespannen en wat rustiger (krampjes zijn altijd gebleven en daar lopen nu ook onderzoeken voor).
Sinds 2 weken is hij weer heel veel aan het boeren en spugen. En sinds afgelopen vrijdag is hij rond een boer heel erg aan het kreunen. Ik heb maandag de ka gebeld en toen (dom dom) gezegd dat hij ook verkouden is. De ka vond dat ik eerst maar naar de ha moest, die wilde natuurlijk niet dat ik alleen voor een koudje langs kwam. (En ik heb in 7 maanden tijd nog nooit gebeld en steeds netjes de afspraken afgewacht terwijl het steeds echt heftig is geweest de klachten die hij heeft zit al 7 maanden met een huilend en ontevreden kind.) Hij had idd een bovenste luchtweginfectie en zijn slijmvliezen in de keel en oortjes waren rood dus daar had hij ook last van. Maar van keelpijn ga je niet spugen en krijg je geen krampjes en dat was ook de ha met me eens. Dus hebben de ha en ik besloten dat we nu even 3 mg Motilium geven. Dat krijgt hij sinds maandag maar ik merk behalve het kreunen en iets minder boeren weinig verschil. Hij is sinds gisteren weer heel onrustig aan het drinken, huilen en overstrekken met als gevolg weer veel krampjes en huilen, dus precies zoals toen hij was toen we met de meds zijn begonnen.
Nou ben ik toch benieuwd wat gegeven wordt om reflux te behandelen, mijn dinnetje haar zoontje kreeg ook Losec maar 20 mg, mijn ka vindt dat veel te veel. De ka van mijn dinnetje heeft gezegd 3 mg per kilo lichaamsgewicht dus Sem zou dan nu 20 mg mogen hebben (7200 gram). Wij zijn hier zo erg toe aan een beetje rust en een tevreden beebje we zijn er nog lang niet maar alle beetjes zullen helpen en alles wat ik hoor neem ik gewoon weer mee naar de ka… (dan ben ik maar een vervelend mens )
Matteo kreeg 2 * 4ml zantac op een dag… sinds kort hebben we dat afgebouwd naar 1 *4 ml!
Bedankt voor je antwoord, het lijkt nu ietsje beter met een verhoogde dosis motilium. Spreek vanmiddag de ka die zal er niet blij mee zijn denk ik maar goed, zij wilde dat ik naar de ha ging…
20 mg losec is ook best veel,tenminste dat vindt onze KA dan.
Mijn dochter wordt in februari 3 en die zit pas sinds afgelopen zomer op 20 mg…Ook omdat ze duidelijk aan de 10 mg niet genoeg had.
Maar hij wilde dat zolang afwachten omdat(naar ik begrepen heb)dit ook de hoogst mogelijke dosering is voor kleine kinderen.
Maar goed,dat is de mening van onze KA dan he.
Maar de jongste,van 11 weken heeft ook reflux en bij hem wil hij ook niet direct meds voorschrijven…En ik lees best veel dat andere beebs wel meds krijgen al direct na het geconstateerd is,dus het verschilt ook per arts natuurlijk.Zo schrijft de onze alleen meds voor na een ph-meting.
Hoe is het nu met Sem?
Mijn Bas heeft ook verborgen reflux. Hij kreeg ook geen Losec, ze vonden hem nog te jong. Hij krijgt Zantac