Aanstaande vrijdag viert Robbert zijn partijtje. Dit staat al weken vast en kan ook niet verzet worden naar een andere dag omdat die al vol gepland staan met andere partijtjes of leuke uitjes.
Op de planning sond met zijn allen naar een grote speeltuin in de buurt, maar met dit warme weer durf ik dat niet aan met 6 kinderne onder mijn hoede.
We blijven nu gewoon thuis. ik heb de volgende ideeen:
-het badje weer te vullen,
-waterpistolen in allerlei orde te gebruiken en daarmee een wedstrijdje te doen, wie het verst kan schieten.
-een lijn op de grond plakken met ducktape van 10 meter lang en ze daar overheen laten 'balanceren"met een boterhamzakje gevuld met water op hun hoofd.
waterballonen overgooien
snoep happen uit een diep bord gevuld met water
bij binnenkomst zelf een klein bekertje laten vullen met water en siroop, zodat ze na afloop hun eigen ijsje kunnen eten ( moet even testen of dat lukt bij drie uur wachttijd).
water estafette: kinderen in twee groepjes verdelen. elk groepje gaat achter elkaar in een lijn liggen. Voor en achter een emmer. en dan met een bekertje proberen zo snel mogelijk al het water via via van de ene emmer naar de andere te krijgen.
op de lijn kun je natuurlijk ook afrikaans lopen doen. Met een volle kom met water op je hoofd, en dan kijken wie het meest water overhoudt.
Ik was vroeger altijd heeeeel jaloers op zomer feestjes 8) (jan-kindje)
Aanstaande vrijdag viert Robbert zijn partijtje. Dit staat al weken vast en kan ook niet verzet worden naar een andere dag omdat die al vol gepland staan met andere partijtjes of leuke uitjes.
Op de planning sond met zijn allen naar een grote speeltuin in de buurt, maar met dit warme weer durf ik dat niet aan met 6 kinderne onder mijn hoede.
We blijven nu gewoon thuis. ik heb de volgende ideeen:
-het badje weer te vullen,
-waterpistolen in allerlei orde te gebruiken en daarmee een wedstrijdje te doen, wie het verst kan schieten.
-een lijn op de grond plakken met ducktape van 10 meter lang en ze daar overheen laten 'balanceren"met een boterhamzakje gevuld met water op hun hoofd.
waterballonen overgooien
snoep happen uit een diep bord gevuld met water
bij binnenkomst zelf een klein bekertje laten vullen met water en siroop, zodat ze na afloop hun eigen ijsje kunnen eten ( moet even testen of dat lukt bij drie uur wachttijd).
iemand anders nog ideeen met het thema water?
Als je in die 3 uur een paar keer roert in de bekertjes limo heb je slusch puppy. ook lekker voor als het ijs niet lukt in 3 uur.
Ipv taart, als je dat van plan was, kun je misschien een ijstaart kopen of maken.
Ik denk verder dat je al aardig wat spelletjes hebt.
Je kan ook met een rietje plastic bootjes/eendjes race houden, door het rietje blazen en wie het snelst het bootje of rubbereendje aan de overkant heeft geblazen is de winnaar.
Ik heb van de week bij de zeeman van die hengelsetjes gekocht voor 1,99 per stuk.
Zit 1 hengeltje bij en verschillende visjes die je uit het water kan hengelen.
Je hebt ook van die ballen waar je een waterballon in moet doen.
Die gooi je dan over en op een gegeven moment klapt die.
Fiep, ik ben zelf van februari en genoot ook altijd van de zomerfeestjes.
ga in mijn pauze dan nog maar snel even naar de zeeman om te kijken of ze die hengel nog hebben.
De speeltuin durf ik echt niet. Deze ligt naast het zwembad waat we zondag waren en alles stond vol in de zon, met her en der een kleine parasol bij de tafels. Thuis kunnen we nog onder de luifel zitten of zelfs binnen.
Taart was ik zoiezo niet van plan, normaal maak ik altijd zelf de taart van marsepijn en dergelijke, maar we zitten midden in een verbouwing=veel stof dus het worden waarschijnlijk cakjes die ze zelf mogen versieren. ( kunnen ze binnen even afkoelen.)
wij hadden gister kinderfeestje en het zou eerst ook enorm warm worden, gelukkig viel dat uiteindelijk mee en was het alleen het laatste halfuur aan de (te) warme kant en toen hebben we er ijs in geschoven
Maar onze oudste heeft morgen ook een feestje en zij waren ook een heel buiten gebeuren van plan en herzien het hele gebeuren in een waterfeest in de tuin… ze lenen 2 of 3 parasols van de buren, die zetten ze rond het gras, ze hebben een redelijk groot opblaaszwembad en daar kunnen die kids dan heerlijk spelen met water.
Veel meer gaan ze waarschijnlijk niet doen denk ik
Misschien ook denken aan een watervaste zonnebrand :think:
Is eigenlijk wel de verantwoordelijkheid van de ouders, maar ik denk dat ik er zelf wel voor zou zorgen. Moet er niet aan denken dat er een bij mij in de tuin staat te verbranden…
we hebben ook nog met waterballonnen gegooid en een ballon (normale) gevuld met een beetje water, verder opblazen en met een touw (ongeveer 80 cm.) aan je enkel binden. Dan elkaars ballon kapot trappen…
Echt… vonden ze helemaal geweldig.
Flesvoetbal (met water dus)…
En wij zijn ook nog in de speeltuin geweest, maar waren met 3 volwassenen op 5 kinderen.
moet ik nog wel even twee flessen leegdrinken vanavond…
en die ballonnen vastknoppen is ook wel een leuke, mischien dat ik dat wel combineer met cadeautjes uitpakken en dan dus cadeautje uitpakken als de ballon stuk is.
Maar onze oudste heeft morgen ook een feestje en zij waren ook een heel buiten gebeuren van plan en herzien het hele gebeuren in een waterfeest in de tuin… ze lenen 2 of 3 parasols van de buren, die zetten ze rond het gras, ze hebben een redelijk groot opblaaszwembad en daar kunnen die kids dan heerlijk spelen met water.
Veel meer gaan ze waarschijnlijk niet doen denk ik
Het was super. de kids hebben genoten en waren zeer teleurgesteld toen ze allemaal om kwart voor 4 naar huis werden gebracht.
Heerlijk badje opgezet, een paar water spelltjes en op een gegeven moment waren ze heerlijk aan het spelen met ze allen, dus heb dat zo gelaten. Wel veel breaks voor drinken, fruit, chipsjes en op het laats dus een slusspuppie die zelf gingen maken. ( van de ah hebben ze van die 1 persoonsglas zakjes siroop)Echt een topper!