Nog tips over wat te doen op Anne s kinderfeestje?

Hoihoi,



Ik ben op zoek naar nog een paar leuke originele tips en ook hoe ik eea het beste kan aanpakken.



Eind juli viert Anne haar 5e verjaardag, haar feestje houden we in de zomervakantie vanaf een uur of 10 tot ongeveer 14:30uur, er komen jongens en meiden en het zal een grote groep zijn (rond de 10 kinderen, misschien iets meer, misschien iets minder)



We willen in elk geval eerst kadotjes doen



daarna zelf cake versieren en opeten natuurlijk :drool:



dan een prikbord voor elk kind met houten rand versieren (de rand), groepsfoto maken in het voorliggende speeltuinte, die af laten drukken bij de supermarkt op de hoek en met punaise op het bord prikken bij elk kind) (dit moet zo vroeg mogelijk ivm droogtijd vd lijm)



dan wat spelletjes doen (sjoelen, snoepje uit een diepbord met water halen, ringgooien, waterbalonnen etc)



‘smerig’ frieteten rond 12uur (wegwerp tafelkleed, friet erop, snacks erop, sausjes erop en smullen maar)



weer spelletjes doen (welke?, spekhappen, flessen watervullen en met de bal omgooien???)



minidisco op de beamer in de tuin



even vrij spelen in het speeltuintje voor de deur





Ik vind het erg moeilijk om een planning te maken. Je wilt niet dat de kinderen te lang achtereen stil moeten zitten om iets te maken, maar wilt ze ook niet te lang ‘actief’ hebben zodat ze moe worden en misschien verveeld.



Cake eten hoort na de kadotjes vind ik…het knutselen kan ik misschien uitstellen tot na het friet eten, maar ik geef ze graag de werkjes gedroogd mee naar huis, ik weet niet of dat tijd genoeg is. :think:



Welke crea mama wilt mij helpen de dag een beetje op orde te krijgen, wat kan ik wanneer het beste ongeveer doen (hoelaat). Natuurlijk kan ik niet echt alles plannen en zullen ze met het een of ander langer of korter bezig zijn dan we denken, maar ik heb graag wel een beetje houvast en daar ben ik dus nog niet aan uit.



Nog leuke spelletjes die ik niet genoemd heb maar misschien wel (of niet) aan gedacht zijn van harte welkom!



Is het trouwens een idee om de kinderen in groepjes te delen en er een soort van ‘wedstrijdje’ van te maken. Ik kan natuurlijk niet al die 10 kinderen tegelijk een snoepje uit een bord laten vissen :? . Wie helpt mee te denken?



Vast hartelijk bedankt



O ja, we zijn met 3 volwassenen om de dag door te komen :smiley:

de kindjes komen nooit allemaal tegelijk binnen, ook iets om rekening mee te houden… dus misschien even iets te spelen neer leggen voor die kids die wat eerder zijn.



Dan idd cadeautjes doen. Voor kinderen die geven is het net zo spannend als voor de krijger en kinderen willen als eerste… dus van het cadeautjes gebeuren ook een spelletje maken! (verstoppen warm/koud, 1 naam in 1 ballon en dus net zoveel ballonnen als gasten, kapot prikken en de naam die eruit valt mag het cadeautje geven etcetc).



Lekker cake versieren en eten en dan tijd voor spelletjes etc.



Ik zou zelf na het cake eten 1 of 2 actieve dingen doen denk ik, even weer wat energie eruit en daarna dan de prikborden versieren. Dat zou ik zelf ook gehad willen hebben voor de patat geloof ik :lol:



Met 2 groepjes kan prima als er een even aantal kindjes is helemaal.

Voordeel van kids van 5… ze rekenen nog niet zo goed haha dus heeeel toevallig hebben beide groepjes dan aan het eind evenveel punten en is iedereen een winnaar (bij de Action heb je 8 medailles voor 80 cent ofzo, altijd leuk een prijs!).



en spelletjes…

  • blikgooien
  • teken de ogen op de ?? (leuke kleurplaat opzoeken op i net met een dier of persoon, in paint even de ogen eruit halen en dat uitprinten, dan geblindoekt de ogen er weer op proberen te tekenen… vonden ze hier vorig jaar hilarisch, vooral omdat het niemand lukte het op de goede plek te krijgen haha)
  • voorwerpen memory… aantal dingen op tafel liggen, 1 kindje even weg, 1 voorwerp weg… wat mist er?
  • koek dan wel spekhappen (en daarna even wat drinken)
  • waterballon gooien (op het eind van het feestje!) hier begonnen met gooien in een emmer, maar dat werd uiteindelijk de papa van de jarige bekogelen :mrgreen:



    eh eh eh

Je hebt al veel leuke plannen, persoonlijk zou ik het feestje met 1 - 1,5 uur verkorten. Kinderen hebben een korte spanningsboog op die leeftijd.



Spelletjes met water zijn altijd leuk. speurtochten, sminken, hut bouwen.



Regelmatig een pauze inlassen voor iets te drinken/eten.

Ik vind het ook erg lang voor een feestje voor die leeftijd. Weet je wat ook leuk is voor de foto’s. De kinderen een metamorfose geven. Dus haren anders, meisjes make up en eventueel prinsessenjurken aan of zo en jongens eventueel schminken en leuke pakken aan. Misschien is er een moeder die daar mee wil helpen, want je moet wel met meer zijn.

Hoihoi,



Bedankt voor jullie reacties.



Ik zou het tot 14uur kunnen houden ja. maar Anne is nu zelf op 3 feestjes geweest en er zijn er bij die dik 5 uur duren…maar 4 uur is geen probleem denk ik dan.



Ik zit ook te denken om misschien een soort speurtocht te houden en dan zakjes met snoep erin te begraven in het speeltuintje bij ons voor en dat ze dan gaan “schatzoeken”…als ze iets gevonden hebben kunnen ze doorgaan naar het volgende of zoiets?



De moeder die komt helpen kan niet goed smincken en ik ook niet, vandaar dat ik dat achterwege wilde laten.

Ik wilde juist niet echt in een thema werken omdat er kindjes komen van 4 jaar en die al 6 zijn.

Dacht dus aan diverse dingen om het voor iedereen ‘leuk’ te houden?



Ik baal een klein beetje, 9 juli is juffendag en ik ben dan ook aanwezig als hulpmoeder, hoorde net de planning van de dag en die komt overeen met het feestje voor anne s verjaardag (zelfde soort spellen)



Ik doe iets met jullie tips en hoop er ook nog meer te krijgen :smiley:

Ik heb zaterdagmiddag Mischa z’n kinderfeestje, en die duurt ook ongeveer 4,5 uur. Lang…tja, misschien wel, maar ik wil ook niet moeten haasten met wat we doen.



Allereerst gaan we natuurlijk cadeautjes uitpakken en taartje eten. Ik denk dat ik de cadeautjes maar laat verstoppen, dat is altijd wel leuk.

Daarna gaan we schorten versieren met textielstiften. Die schorten moeten daarna even gestreken worden, in die tijd kunnen de kinderen lekker even de tuin in om te spelen, even wat drinken en een zakje chips oid.

Vervolgens gaan we koekjes bakken en versieren. Terwijl de koekjes de oven in gaan gaan we buiten lekker met waterbalonnen aan de klieder. Tot slot eten we met z’n allen nog lekker patatjes.

Mijn ervaring met kinderen van deze leeftijd is dat je de mooiste planning kan maken met allerlei activiteiten maar dat puntje bij paaltje de kinderen zelf doen waar ze zin in hebben. Dat kan net zo goed verstoppertje, tikkertje of in de zandbak spelen zijn.

@Marieke_5000 wrote:

Mijn ervaring met kinderen van deze leeftijd is dat je de mooiste planning kan maken met allerlei activiteiten maar dat puntje bij paaltje de kinderen zelf doen waar ze zin in hebben. Dat kan net zo goed verstoppertje, tikkertje of in de zandbak spelen zijn.




dat vond ik vorig jaar zo heerlijk om te zien… ik wist vantevoren dat die kans er in zat, maar ook dat er 2 kereltjes bij waren die nog weleens dwars willen doen… dus wou ook niet te weinig hebben, voor het geval ze niet zelf van alles zouden willen/doen.



Maar na het ogen tekenen op de dino riep er eentje dat hij hem in wilde kleuren… jaaaa wil ik ook wil ik ook… hop bak stiften op tafel en die kids hebben bijna een halfuur zitten kleuren :lol:



Zandbak heb ik toen niet open gedaan en ga ik dit jaar weer niet doen… daar kan ik niet zo goed tegen 6 kids en een lading zand door mijn huis :oops: dus uit pure zelfbescherming laat ik die dicht met meer dan 4 kinderen in de tuin.

I.sabel viert 7 juli haar feestje, ik had ook van alles bedacht…

Ze wil maar twee kindjes uitnodigen dus het wordt niet druk :mrgreen:

Ook haar zusje is er nog natuurlijk, dus dat scheelt.

Ik heb mokken gehaald bij de hema die je kan beschilderen, die moeten de ouders alleen thuis even afbakken in de oven.

We nemen ze mee uit school om 12.00 uur en dan gaan we pannenkoeken en/of poffertjes eten. Daarna de kadootjes uitpakken, dan de bekers versieren.

Daarna lekker spelen met water, ik zet het badje buiten en heb waterballonnen gekocht. Ik denk dat ze zich wel even vermaken. Dan gaan we lekker taartjes eten, zelf versieren met van alles en nog wat en dan heb ik nog een optie en dat is maskers maken/ versieren en dan weer vrij spelen.

Heb gehoord dat vrij spel nog erg belangrijk is op deze leeftijd en laat ze maar lekker hun gang gaan en lekker veel snoepen natuurlijk. Vind het echt een voordeel van de zomerperiode hoor, heerlijk.

Daarnaast ben ik helemaal niet mobiel op dit moment met mijn BI dus het is ook niet anders eigenlijk.

Pfoei!

Ik vind dat je nogal wat plannen hebt om eerlijk te zijn.

Maak je niet te druk, kinderen van een jaar of 5 spelen eigenlijk gewoon het liefste met elkaar :wink:

Een verkleedkoffer huren? Hier zitten voor de jongens meestal ridderpakjes in incl zwaard end egelijk, en voor de meisjes prinsessen outfits incl kroon tasje :mrgreen: …



Hier in de omgeving word dat veel gedaan :mrgreen:

mama van anna:



Proeven met blinddoek? Kleine bakjes (bv van toetjes) of eierdopjes vullen met dingen die ze kunnen proeven en dan raden?



Tips voor vulling: hagelslag, jam, zilveruitjes, fruitsoorten, augurk, komkommer, tomaat, pindakaas, pasta… dingen met verschillende smaken en texturen. Is echt altijd :thumbup:



Doen we hier ook wel eens gewoon alleen met onze kleine man, hij vindt het geweldig om te doen.



Niet structuren vindt ik persoonlijk niet leuk, het hoeft ook niet te en als je merkt dat ze vooral dansen of net als iemand al aangaf spontaan gaan kleuren, lekker laten doen! Het niet erg vinden als niet alles is gedaan.



veel plezier.

Hoihoi,



Er komen zeker leuke dingen voorbij waar ik nog niet aan gedacht had :mrgreen:



Ik wil gewoon een lijstje makenvan wat de mogelijkheden zijn die we kunnen doen. We kijken hoelang de kinderen iets leuk vinden en hopen voor het gaat vervelen te wisselen met iets. Tuurlijk als ze hiervoor in het speeltuintje willen spelen dat dat mag en als ze lekker ‘langer’ willen dansen is super. Maar voor het geval dat NIET zo is, wil ik een soort planning hebben…de cake versieren en de prikborden en het eten staan vast…alles daartussen is iets dat wel of niet gebeurt.



Ik dnek dat het nu grofweg zoiets wordt:



Kado s op kado tafel leggen, naam in een ballon doen en dan vrij spelen tot iedereen er is (make up tafel voor de kinderen die zichzelf willen opmaken)



Dan kado s uitpakken op de balonnen manier (erg leuk idee vond ik dat)



Cake versieren en opeten en wat drinken



paar spelletjes doen/dansen



drinken met snoepje of iets dergelijks (smartiespelletje)



Prikbord versieren (degene die klaar is kan gaan spelen)



Eten en drinken



waterkliederboel (waterspelletjes)



eventueel een speurtochtje door het bosje naast het huis met eindplaats het speeltuintje, waar de foto gemaakt wordt en misschien iets opgegraven kan worden uit het zand. Waarbij chips en drinken



Ik denk dat ik 2 groepen maak en uiteindelijk zal blijken uit de schatkist dat iedereen evenveel punten heeft en het dus smullen is van de chips ed die ze in de schat gevonden hebben.



(proefspelletje ken ik ook van vroeger, kei leuk!, ook die ogen op een uitgeprinte kleurplaat tekenen is super!)



We zullen het vast leuk hebben en de kinderen ook. Allemaal zijn ze hier al geweest, alleen niet allemaal samen :wink: .



Iedereen veel plezier die binnekort al feest hebben :dance: