Nog steeds op zoek naar namen en bijna uitgerekend....

Hoi,



Ik ben nieuw hier, maar aangezien ik bijna uitgerekend ben…met spoed een namentopic!



Jongensnamen (roepnaam en nog een tweede naam) zijn we ondertussen al uit, maar aangezien we niet weten wat het geslacht van ons kindje is…moet er nog een meisjesnaam komen (roepnaam plus nog eentje).



We hebben een voorliefde voor de klinkers a en i, maar is geen verplichting. Zelf hadden we ook al een rijtje namen, maar vinden een keuze hieruit moeilijk! Andere opties zijn ook Welkom!



Jente

Jaeda

Lìvia

Kyra

Nikka

Iza

Jiska

Kaelin

Laila



Thanks voor het meedenken!



Mamanoniem.

Wij hebben Ella en lune



Welke vinden jij en je partner samen de mooiste namen uit jullie lijstje. Streep samen de namen of die het toch net niet zijn.

Onze jongste heet kyra alisha. Alisha is een samenvoeging van lisanne en sharon, mijn zusje en schoonzusje en de a van onze oudste dochter ayden. Alyssa/ alissa vind ik ook mooi.



ik vond het ook zo lastig om namen te vinden. Daarom hebben we gewacht tot we wisten wat het werd. Toen hoefde we alleen maar meisjesnamen te vinden.





heel veel succes!!!

Is Iza expres met een Z? Ik zou namelijk Isa schrijven met een S.

Misschien om rekening mee te houden dat je het anders altijd moet spellen.



Meisjesnamen met een a of i:



Isa of isabelle

Anne

Ilse



Onze meisjesnaam was Daphne, die vind ik dus het mooist :inlove:

Maar dat komt er nooit van! Drie jongens op rij :wink:

Ik vind uit jouw lijstje Jiska ook mooi!

Wij kregen vorige week een geboortekaartje van een babymeisje dat de naam Ravi had gekregen.



Of omgedraaid: Riva vind ik erg mooi.

Zelfs bij het koningshuis duurt het een aantal dagen voordat de naam bekend is. Als het straks geboren is krijg je vast een goede ingeving.

mila?

Lori, Jara, Mara, Indra, Indy, Esra, Liene.

En anders idd kiezen uit de favorieten als je baby er is. Wij hadden bij bijna al onze kindjes meerdere namen waaruit we na de geboorte direct zagen en wisten dit is “…”

Ailyn of Sophia? :inlove:

Lore

Ninte

Juna

M.are A.mber :inlove:



Ik zou ook rekening houden met de spelling, daarom hebben wij heel bewust niet voor Vajen gekozen. Je zal dan altijd moeten spellen.

Onze zoon heet R.oan en dat moet je ook altijd spellen omdat er ook een versie is met een w erin,



Ravi als meisjesnaam? Geinig kende hem alkeen als jongensnaam :slight_smile:

Riva is idd ook erg mooi.



Nora, Mila

Hoi,

Ik heb ook die tic met de A en I. Mijn dochter heet Lina (oudste). Betekend in drie talen iets moois. Zij kreeg ook pas bij twee dagen haar naam, omdat we er niet uitkwamen. De naam die ik had gekozen vond mijn man niks en ik bleef die naam volhouden haha. Fijn net bevallen vrouwen. Maar ben nu blij dat ze Lina heet!

Liefs

Je kunt er niks mee, maar wie weet krijg je gewoon een jongen :wink:.

Bij onze eerste waren we zo uit de jongensnaam en de meidennaam vond ik tot het laatst niet zo, en daar kwam een jongen.

Nu waren we het eens over de meidennaam maar vond ik de jongensnaam tot de laatste dag niet je van het (man werd lichtelijk wanhopig van me) en dat was een meid!

Maura

Olivia

Iris :inlove:

Zara

Dana

Yara

Lori

Lauri

Evi

Aaricia Liva

Kies uit je lijstje 2 favoriete namen en wacht dan tot je je kindje ontmoet.

Je hebt na de geboorte ook nog een aantal dagen, dus het komt echt wel goed.



Een naam moet ook groeien heb ik gemerkt.

Vooral bij mijn jongste had ik het lastig met een naam, zelfs na haar geboorte moest het even wennen, nu kan ik geen andere naam meer bij haar bedenken.



Noem een naam ook een aantal keer, hoe voelt het als je een naam vaker hoort.

Wat voor kindje zit er in een buik…druk/rustig bij veel handen op je buik en hoe past dat bij een naam?

Zoek betekenissen…wie weet kunnen jullie op die manier een besluit nemen.



Succes!

Is het de eerste, dus geen broertje of zusje waar het bij moet passen?



Hoe klinkt een eventuele naam bij de achternaam, loopt dat een beetje ‘lekker’? En voorkeur voor Hollands of juist niet?



Wat worden de initialen, wij willen zelf bv. niet dat de voor- en achternaam met dezelfde letters beginnen, maar dat is eigen smaak natuurlijk.



En wij willen zelf liefst een naam die je niet steeds hoeft te spellen.



Mijn ideetjes, met i’s en a’s:

Mia

Pia

Nina

Sofia / Sophia

Ella

Lian

Ben benieuwd wat het uiteindelijk geworden is?

Ella-marie

Eva-linde

Lieke-luna

Ynes



Tips?!

Succes!!