Ik ben sinds 8 maanden gestopt met de pil en weet het nu allemaal niet zo goed meer. Nu kun je zeggen dat 8 maanden misschien helemaal nog niet zo lang is… maar zo voelt het nu wel.
We hebben al een zoontje van 3 jaar en van hem was ik meteen zwanger. Toen was ik zo overdonderd, omdat ik dacht dat het normaal altijd wel een aantal maanden zou duren.
M’n cyclus is ook best heel onregelmatig. De ene keer duurt het 4 weken en de andere keer 5. Nu duurt het alweer 5 weken en 3 dagen. Heb net maar weer een test gedaan, maar helaas…
Je wordt er zo onzeker van.
Misschien dat er meer mensen zijn die in de zelfde situatie zitten als ik?
maaike er zijn zeker mensen die in hetzelfde schuitje als je zitten ik zelf ben al 19 maanden bezig en in aug een miskraam gehad
je kan hier zeker je verhaal kwijt mochten er vragen zijn er is altijd iemand wel die een antwoord voor je heeft hopelijk ben je snel zwanger
Hi Maaike,
Vervelend voor je dat het allemaal zo lang duurt :hug: . Misschien helpt het om er een keer met de huisarts over te praten? Afhankelijk van je leeftijd wordt je dan eventueel doorverwezen naar een gynaecoloog. Dan kun je vaak wat meer zekerheid krijgen over of er wat aan de hand is of dat je gewoon nog wat meer geduld moet hebben. Ik hoop natuurlijk voor je dat je niet zoals de meesten hier op het topic in de medische molen terecht komt, maar soms is het toch prettig om actie te kunnen ondernemen ipv iedere maand in onzekerheid op je ongi zitten wachten.
In ieder geval veel sterkte!
maya
Hoi Maaike… Hier nog 1. Waar ik van m’n dochtertje binnen een half jaar zwanger werd ben ik nu al bijna 2 jaar bezig voor een 2e wondertje zonder resultaat.
Ik denk dat de arts je pas doorverwijst als je langer dan een jaar bezig bent (tenzij je 36 jaar of ouder bent).
De pil kan je cyclus behoorlijk ontregelen, dat is (helaas) normaal.
Ik heb zelf een regelmatige cyclus, maar dat is dus geen garantie dat je snel zwanger wordt…
En ook ik weet… .elke maand wachten is teveel… :hug:
Wel fijn om te zien dat er mensen zijn die het zelfde mee maken.
Soms voel ik me wel een beetje een aansteller als ik lees wat andere mensen al wel niet moet doorstaan. En ik heb al zo’n mooi wondertje rond lopen :oops: .
Thanks voor jullie reacties.
Liefs,
Maaike
Hoi Maaike,
het is alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik heb ook een zoontje van bijna 3 en wij proberen nu al 14 maanden om zwanger te worden van een tweede wondertje. Bij mijn eerste was het ook heel makkelijk, waarom nu niet! Het wachten wordt steeds moeilijker. Zou het voor ons nog een keer mogen gebeuren?
Jij ook veel succes en hopelijk snel resultaat!
Hoi Maaike,
Wat een herkenning. Heb een zoontje van 3 en ben nu 7 mnd bezig om zwanger te worden. Heb eind mei een hele vroege miskraam gehad met bijna 5 weken en eind aug. een miskraam met 6 wkn.
Vind het ook zo raar, bij de eerste tweede keer raak en nu gaat het heel anders.
Wij wachten maar rustig af, je hebt het helaas niet in de hand.
Mijn zoontje zei vanmorgen:mama ik wil een zusje, zullen we er vandaag eentje kopen :inlove: Tja ging het maar zo makkelijk hahaha!
Sterkte in elk geval en ik duim voor je dat het snel raak mag zijn :thumbup:
haha ging het idd maar zo makkelijk maar goed jammer genoeg is dat niet zo
zelf ben ik al 20 maanden onder de pannen met 1 vervroegde miskraam en een miskraam in aug
succes allemaal hopelijk kunnen we straks allemaal een melding hier doen met dikke buiken! :dance:
Ons zoontje heeft ook van dit soort opmerkingen!!
Jeetje het doet me echt goed dat ik niet de enige ben met dit verhaal!!!
Het lijkt ook allemaal of het tussen je oren zit. En mensen hebben zo snel een oordeel klaar. Zo van: ach het is de eerste keer ook gelukt, dus het komt allemaal vanzelf wel. Dat zorgt er misschien nog wel voor extra teleurstelling iedere keer.
Ik ga ook voor jullie duimen!!!
Liefs!!
Bij ons ook een beetje hetzelfde verhaal (zie hieronder).
Ik vond het ook heel raar dat het 2x zo snel lukte en daarna niet meer (nu ronde 15 geloof ik).
Inmiddels is wel ontdekt dat 1 eileider helemaal dicht zit en dit kan misschien komen door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap op de overgang baarmoeder/eileider. Het vruchtje is er wel helemaal uitgekomen (uiteindelijk kwamen er later nog 2 stukjes placentaweefsel uit, maar geen curretage).
Het kan ook eerder zijn gebeurd (dat verkleven), maar dat vind ik zelf heel onwaarschijnlijk als je 2x zo snel zwanger wordt. De tweede x ook nog terwijl ik borstvoeding gaf!
Nou ja, hoop voor jullie dat er toch niet zoiets aan de hand is, maar aan de andere kant is het wel een verklaring!
Ik hoop ook nog steeds op een natuurlijke zwangerschap, maar ja, we zullen wel zien.
Veel succes allemaal, en sterkte!
Liefs, An :hug: :-*
Hier ook iemand waarbij zwanger worden niet zo snel gaat.
Nou duurde het bij mij niet zo lang vergeleken met een paar van de dames die hier al schreven.
Bij het zwanger raken van Wessel hebben we een een jaar geklust en nu zijn wij bezig voor ons 2e wondertje en in maart ben ik gestopt met de pil.
Mijn cyclus is net zoals bij Wessel er onregelmatig wat het klussen niet makkelijker maakt.
Weet ook nog steeds niet wanneer ik nou contact op zou moeten nemen met mijn huisarts.
Groetjes Nathalie
Hi Nathalie
Ik weet ook niet zo goed wanneer je contact met de huisarts op moet nemen. Volgens mij kan dit pas als je langer als een jaar bezig bent.
Ik heb nu weer dat ik na ruim 6 weken ongesteld ben geworden (maar veel minder erg als normaal). Ik snap nu echt niets mee van m’n eigen lichaam… Misschien moet ik he allemaal maar ff een beetje los gaan laten of zo.
liefs,
Maaike
ik was 24 toen ik naar de huisarts ben gegaan en was nog maar 9 maanden bezig zeg maar ik kreeg meteen een verwijsbrief dus je kan het altijd proberen :thumbup:
Hier nog iemand die al langer bezig is en waar het maar niet wil lukken. Een vriendin van me heeft voorgesteld om voor mezelf een datum te bepalen om naar de ha te gaan wanneer ik tot die tijd nog niet zwanger ben. Bij haar gaf het toen heel veel rust om ‘een pad te hebben uitgestippeld’ en lukte het alsnog binnen 2 maanden
Ik heb bedacht dat ik in de tweede week van januari 2009 naar de ha ga, mocht ik tegen die tijd nog niet zwanger zijn, dan ben ik voor mijn gevoel al 1 jaar bezig(al werd ik pas in maart voor het eerst na de geboorte ongesteld :shifty: ), maar hopen dat het niet nodig blijkt.
Overigens heb ik voor de gemoedsrust vorige maand een ovulatietest gedaan en weet nu tenminste dat en wanneer mijn eisprong is :dance: Dat geeft ook al weer wat rust… Want we weten allemaal: als er te veel druk op staat, lukt het nooit. Maar ja leer die wens eens los te laten :wall: :wall: :wall:
Ik duim voor jouw en iedereen die op een wondertje wacht. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hai Maaike en de rest,
Mijn verhaal is gedeeltelijk vergelijkbaar.
Ik heb endo en dacht (was me ook vertelt) niet zwanger te kunnen worden. In 2004/2005 hebben we daarom een zoontje geadopteerd. Vorig jaar bleef mijn ongi toch wel heel lang weg en bleek ik zwanger!!!
In maart van dit jaar bevallen van een wolk van een zoon :inlove: na 10 jaar klussen zonder “bescherming”. Na de bevalling hebben we besloten om meteen door te gaan en van de hormonen te profiteren om nog een keertje zwanger te worden. Nu ruim 7 maanden later ben ik nog niet zwanger. De hormonen zijn inmiddels wel verdwenen en ik ben bang dat het weer zomaar 10 jaar zou kunnen gaan duren als het uberhaupt nog gebeurd. Ook ik ben dus relatief kort bezig, maar het voelt als een eeuwigheid, die toch meer invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken dan ik eigenlijk zou willen (ben veel bezig met ovu-dag, NOD, etc.). Dit komt waarschijnlijk mede doordat mijn zusje op dit moment ook zwanger is van de tweede.
Anke
He Roosje83,
Hoe is het nu met je?!? Wat een klap was dat weer voor je in augustus? Heb je inmiddels weer wat moed verzameld?
Ik heb wel aan je gedacht hoor, vond het zo erg voor je!
Strekte!
Liefs, An :hug:
wat lief dat je aan me denkt :dance:
het gaat wel goed met me ik heb nu weer een kuur clomid gehad en we zitten weer in de wachtweken erg spannend allemaal
hoe is het met jou
Oh, dat gaat wel snel, alweer in de wachtweken… maar kan me voorstellen dat je weer ‘door’ wilt, had ik ook na onze miskraam…
Met mij gaat het wel. Maandag gesprek met de Gyn over ons vervolgtraject; ben erg benieuwd (vorige week verkleefde eileider geconstateerd)!
Wanneer zijn de wachtweken afgelopen? Hoe gaat het dan precies?
Sterkte en succes en fijn weekend!
An :thumbup:
volgende week zou ik een test kunnen doen zo eng en spannend he :dance:
oohhh roosje dit is week van je test, toch??
spannend hoor…ik duim op een mooie positieve test
hier heb ik vandaag mijn afspraak gehad met mijn huisarts.
ik ga zometeen de gyn. bellen voor een afspraak.
ik heb ook een temperatuur lijstje meegekregen en daar moet ik mee gaan beginnen zodra ik ongie ben geworden.
ik denk dat ik 1 dezer dagen wel ongie ga worden want ik heb al wat bruinverlies nu.
nu maar even afwachten wanneer ik terecht kan bij de gyn.
iemand enig idee hoe zo’n eerste afspraak gaat?
moet manlief mee??
nou roosje ik duim voor je hoor!!
liefs nathalie