Mijn vriend en ik zijn al bijna 2,5 jaar bezig om zwanger te worden maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
We zijn wel al een aantal x bij het ziekenhuis geweest maar zowel bij mij als mijn vriend is alles goed.
Toch begrijp ik niet dat als alles goed is de zwangerschap uitblijft.
Ik maak me best zorgen vandaar even dit berichtje.
Zijn er meer mensen die zonder aanwijsbare reden nog niet zwanger zijn?
En zo ja wat was bij jullie de reden dat het zo lang duurt of geduurd heeft?
heb hier geen ervaring mee maar even een dikke :hug: voor jou. ik denk dat je bij de wanna be mamas goed ontvangen zult worden en er je vragen en angsten ook kwijt kunt.
:hug:
Hoi,
Wat vervelend voor jullie… :hug:
Hoop dat je hier op het forum wat steun of herkenning krijgt…
Liefs Jet
Hi,
2,5 jaar is wel al lang zeg… :hug:
Als alles in orde is bij een koppel en de eisprong precies getroffen wordt, heeft het elke maand toch maar 20% (soms wordt 25% gezegd) kans op een zwangerschap. Ca. 60% wordt zwanger binnen een jaar…
Blijft dus elke maand puur geluk hebben dat alles bij elkaar past en het dus gelukt is… helaas…
Weet niet of je/jullie al ‘hulpmiddelen’ inzetten/in hebben gezet, zoals ovulatie-tests, temperaturen, cervixslijm/baarmoedermond controle?
Las nl laatst een artikel hierover en daar stond ook wat over paren, waarbij alles tip top in orde was, die al een paar ‘doelgericht’ bezig waren, maar ook toch nog steeds niet zwanger. Zij bleken zich al die jaren verrekend te hebben met de eisprong en de vruchtbare periode dus steeds gewoon gemist…
Als jullie al gebruik maken/hebben gemaakt van deze hulpmiddelen, zou ik het niet weten… Hebben jullie al kennis gemaakt met de ‘medische molen’ (MMM of zelfs IVF)?
Hoop dat het binnenkort toch onverwachts raak is! :kaars:
2,5 jaar is inderdaad al een behoorlijke tijd. Het is ook erg frustrerend als het iedere keer niet zo blijkt te zijn, zeker als je je soms zo vreemd voelt en denkt dat je misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn.
We hebben wel een paar keer ovulatietesten gedaan. ik heb eerst de digitale ovulatietesten gedaan maar die gave contstant een foutmelding.
Toen hebben we de gewone ovulatietesten geprobeert en daar is toen wel een eisprong uitgekomen. Maar helaas zonder resultaat.
Vorige week zijn we weer bij het ziekenhuis geweest en nu krijg ik binnenkort een kijkoperatie en gaan we beginnen met IUI.
Ik hoop natuurlijk dat ik voor die tijd ineens spontaan zwanger blijk te zijn maar anders gaan we in ieder geval verder.
Het is natuurlijk niet de manier waarop je verwacht zwanger te raken maar als het met IUI toch mocht lukken dan zijn we natuurlijk superblij.
Groetjes Saskia
Wens jullie dan sterkte de komende maanden en hééél véééél HCG toe!
Hier zijn we ook 2,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden… Ze zeggen niet voor niets dat het zo’n wonder is als je zwanger raakt… Het is een kwestie van timing… 1 min te laat en je kan weer voor de volgende ronde… MOeilijk en verdrietig is het wel… maar blijf hoop houden…
Heb je al eens ovulatie testen geprobeerd???
Sterkte meis :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Helaas kan ik me ook aansluiten in je topic. Wij zijn nu aan onze 38e maand bezig… Niets gevonden, alles is goed “U zou gewoon zwanger moeten kunnen worden”
Het komt er volgens de ziekenhuizen op neer dat wij steeds botte pech hebben…
Inmiddels hebben wij 6 IUI behandelingen achter de rug en ook onze eerste IVF heeft niet het resultaat gehad, waar we zo op gehoopt hadden. Nu weer opladen voor de 2e poging.
We blijven hoop! Eens komt dat zo gewilde kindje er!
Heel veel succes jullie.