Nog steeds niet zindelijk

Mijn zoontje is nu in oktober 3 geworden en wil nog steeds niets weten van een wc of wat dan ook!

Probeer het met leuke boekjes en verhaaltjes, spelenderwijs op die pot te krijgen maar niets helpt…



Ik heb een opstapje en een brilverkleiner om het minder eng te maken maar nee, hij wil echt niet.

Ik begin er een beetje veel gefrustreerd van te raken.

:wall:



Iemand nog wat tips aub voor een verdrietige moeder? :cry:

Nee, geen tips, maar wil je wel een knuffel geven :hug: .



Tim is nu net zindelijk en voor die tijd wilde hij er ook niets van weten. We hebben het laten rusten en op een gegeven moment wilde hij zelf op de WC. Vanaf die dag is hij zindelijk, dag en nacht :dance: !

Oke, er gebeurt heel af en toe nog eens een ongelukje, maar over het algemeen gaat het erg goed :thumbup: .



Misschien toch een tip om het even te laten rusten? Maar ik snap je frustratie echt heel goed hoor!



Dikke knuffel :hug: :hug: :hug:



Judith

Hier leek het er ook op dat Jinthe totaal geen zin had om op wc of potje te gaan, ze werd al hysterisch als ik het boven haalde.



Ik heb haar pamper gewoon uitgelaten, eerste dag plaste ze waar ze stond, ik zette haar dan elke keer op het potje zodat ze wel zag wat de bedoeling was. TWeede dag zei ze zelf dat ze moest plassen en derde dag was ze zindelijk en nooit geen ongelukjes meer gehad.

De eerste dagen was ze wel een beetje bang als ze moest plassen, ze vond het heel raar blijkbaar. Dan moest ik er bij blijven staan, handje geven en ze wel een beetje ‘dwingen’ te blijven zitten.



Dus bij Jinthe was het kwestie van de angst voor het potje overwinnen en ook even duidelijk snappen waarvoor die pot nu echt dient.

Hier geen potje, want ik wil dat hij gelijk op de grote wc gaat.

Want je komt niet overal waar ze dan een potje hebben of je moet je potje meeslepen en dat zie ik niet zo zitten hahaha!



Hmmm zal dat met die pamper uit proberen, misschien dat dat helpt…

En helpt dat niet dan laat ik het idd maar effe rusten. :cry:

Soms kan een (sticker)beloning systeem ook erg goed werken. Voor iedere keer dat hij op de wc gaat krijgt hij een sticker, en mag hij een kado uitzoeken als het rijtje vol is.



Hier ook een meisje die al poepte en plaste op de wc, maar het nu uit gilt als ik de wc al laat zien (bij wijze van :wink: ) Komt wel weer (hoop ik haha)

Hoi,



Niet verdrietig worden…Sam is in juni 3 geworden en ik ben in de zomervakantie (voor de zoveelste keer) bezig geweest met hem zindelijk krijgen, maar nee hoor, hij had er weinig zin in. Tot na de vakantie. Ineens was hij overdag zomaar zindelijk wat plassen betreft, nooit een ongelukje gehad ook. Voor het poepen vraagt hij nog altijd om een luier, maar dat komt ook vast wel.



Mijn advies is dus ook om het te laten rusten. Ook al geloof je er nu niet in (net als ik van de zomer), hij wordt echt zindelijk als hij er zelf aan toe is en dan gaat het veel gemakkelijker dan wanneer je het nu probeert terwijl hij er niet aan toe is.



groetjes Shams

3 jaar is nog jong genoeg hoor, laat je niet gek maken door verhalen dat andere kinderen al met 2 jaar zindelijk zijn, ieder kind is anders, elke ouder is anders en wie weet wat nog meer van invloed is op zindelijk worden.

Ik ben bij mijn jongens met 3 jaar en 3 maanden begonnen met zindelijkheidstraining.



meer topics over zindelijkheid staan hier

Klinkt suf, maar tis echt waar. Ze doen het echt pas als ze (daar komt het beruchte zinnetje) er aan toen zijn… En hij is 3, is helemaal nog niet erg… En je leest het al bij vorige reacties, opees is het er. Komt helemaal goed joh…

Volgens mij was tigo 3,5 toen hij plaszindelijk was. Met drukken gaat het pas sinds kort goed.

En snachts zonder luier ging hij richting 5

Bedankt voor de fijne antwoorden, ik liet me idd op stang jagen door andere moeders met hun vlugge kinders…



En bedankt voor de link SeeSeeEm!

idd je hebt nog tijd genoeg, maar ik zou toch als training het potje overwegen. In een potje kunnen ukken namelijk zien waar het deel van hun blijft, en in de wc is het zomaar weg. Veel kinderen vinden dat in het begin een beetje eng, als dat deel van hen zomaar weg kan zijn, misschien verdwijnen ze dan zelf ook wel in de wc?

Heb je laminaat ? Dan kan ik je maar 1 tip geven :



Luier uitlaten en alleen een onderbroekje aan. Dat werkt 9 van de 10 keer.



Mijn ervaring als peuterjuf is dat je de kleintjes niet echt kunt dwingen. Ze zijn er op een gegeven moment zelf aan toe, zeker als ze naar de speelzaal gaan, dan kijken ze het af bij de grotere kinderen.



Laat je niet gek maken, over een paar maanden vertel jij trots dat je al een aardig eindje op weg bent, wedden ?!

Luier uitlaten en alleen een onderbroekje aan. Dat werkt 9 van de 10 keer.


Ik ben het hier mee eens.. Dat werkte bij mij wel Het heft maar een week geduurd en klaar was het..

Succes erme meid.
celes

Inderdaad, en als het ff kan ook nog geeneens een onderbroek aan. En zoals ik dat bij Maartje deed, elk half uur 1 dag lang op het potje zetten…dat werkte ze kreeg er plezier in als ik enthousiast reageerde als ze iets gedaan had. Jongens duurt langer dan meisjes overigens. Maartje was 2 en Max plaste met zijn 6 jaar nog af en toe in bed.

daphne en myrna gaven allebei op een gegeven moment wilden zij geen luier meer aan hebben, en toen waren ze ook vrij snel overdag zindelijk, snachts duurde een tijd langer…

succes hoor, het komt vanzelf… :thumbup:

Ik heb idd laminaat.

Zal toch eens gaan proberen vanaf morgen, heb het ook al door gegeven op het kdv want hij wil steeds meer op zo’n mini wc-tje zitten en hier ook eigelijk en hij wil zijn pamper daarna niet meer aan.



Dus vanaf morgen gaan we echt beginnen met trainen! :dance:

Ach ik ken genoeg mensen waarvan het kind nog helemaal niet zindelijk is als ze drie zijn. Vooral jongetjes zijn wat later. Soms worden kinderen pas zindelijk als ze 4 zijn en naar de basisschool gaan. Je kunt ze niet dwingen (helaas :wink: ).



Ik heb hier ook gewerkt met een stickersysteem en inderdaad gewoon de luier weggelaten. Hij is nu sinds 2 maanden dag en nacht zindelijk maar als het langer geduurd had, nou ja het zei zo!



Succes in ieder geval!

@Karin2 wrote:

Heb je laminaat ? Dan kan ik je maar 1 tip geven :



Luier uitlaten en alleen een onderbroekje aan. Dat werkt 9 van de 10 keer.




Blijf je dan de hele dag binnen? En hoe doe je het dan als je naar buiten gaat? Dan wel een luier aan?

Ik heb het hier een paar uurtjes vol gehouden (gewoon in haar blote kontje rondlopen) maar ik bleef dweilen, want ze plaste telkens maar hele kleine beetjes…dan is ze er denk ik gewoon nog niet aan toe of wel? (ze stond ook telkens heel verbaasd te kijken dat het alweer nat werd rond haar voetjes)

ja ik bleef dan binnen ja. Ik zorgde dat ik het huis niet uit hoefde en alle boodschappenin huis had.



Het is eventje s aanpassen en tja dan moet je maar veel dweilen maar dan ben je er vaak wel snel vanaf… ff doorbijten zeg maar… hoe rot het ook is… Althans bij mij in iedergeval.

Kus celes

We gaan alvast met broekjes beginnen (up &go) die hebben ze op het kdv ook, alleen tja, ik weet dus nog steeds niet of hij die spier onder controle heeft! :think: (denk het niet he)



En ga vanaf morgen proberen om hem dus in de blote billen te laten lopen en zo nodig op de wc te zetten.

Ben benieuwd… :mrgreen:

En hoe gaat het?

Ben benieuwd!