Nog steeds niet ongesteld, kan de mirena dan?

Sem is inmiddels al weer bijna 10 weken oud. Ik heb een week of 4-5 gevloeid maar weet niet zeker of ik al ongi geweest ben. Nu nog steeds niet ongi geweest. Van de ha mocht ik eind juni een afspraak maken om de Mirena te laten plaatsen, maar kan dat eigenlijk ook gewoon als je nog niet ongi geweest bent?

Vervelend is dat he :? .



Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest :? .



Ik vroeg me ook al af of ik nu met de pil mag beginnen. Ik baal er namelijk van dat ik niet ongi wordt en met de pil heb ik daar in ieder geval weer grip op.



Is het niet zo dat het wel mag, maar dat de eerste maand dan niet veilig is tegen zwangerschap :think: :think: ?



Ik dacht dat ik zoiets weleens heb gelezen. En dan zowel voor de pil als de mirena.

Mirena kan ook gewoon geplaatst worden als je nog niet ongi bent, zeker als je nog niet zo lang bevallen bent.

De enige reden waarom vaak op een ongi gewacht word is omdat de bm mond dan wat open staat maar 2 maanden na je bevalling gaat het nog prima.

Heeft dus niets met het wel of niet veilig zijn van de mirena te maken.

Ja, kan hoor! Is bij mij ook gedaan :slight_smile:

ik heb em ook laten plaatsen toen iris 5 weken was, kon gewoon hoor! ben sindsdien ook nog niet weeer ongie geweest :dance: :thumbup:



mirena werkt als ie is geplaatst, dus dat maakt verder niet uit1

Bedankt voor jullie antwoorden! De ha hier wilde hem niet eerder dan eind juni plaatsen als ik weer ongi was geweest, maar dat is dus nog niet gebeurd, ze is nu met vakantie dus moet ik het een vervanger laten doen, zal van de week eens bellen.

ik werd 6 weken na bevalling ongesteld, maar daarna maaanden niet meer. en toen heb ik dus ook heel lang gewacht tot ik um kon plaatsen, tot ik uiteindelijk vlak voor ik naar uganda vertrok (en daar wilde ik um toch echt hebben) nog steeds niet ongesteld was geworden. toen heb ik um dus gekregen zonder menstruatie. en ik weet neit of het er echt mee te maken had, maar ik vond het vreselijk pijnlijk (terwijl ik geloof ik best aardig tegen pijn kan) en hij bleek uiteindelijk ook totaal verkeerd gezet te zijn (weken lang hevig gevloeid (daar zit je dan in oeganda, hoezee)). Ik weet nogmaals dus niet of er verband is tussen het zetten zonder menstruatie en de pijn en de misplaatsing, maar ik zou geloof ik gevoelsmatig als je de mogelijkheid hebt toch wachten op je menstruatie.

Fiep: bij jouw heeft er dus máánden tussen gezeten en was je bmm inmiddels gesloten.

Tante Soesa is net twee maanden bevallen dus het staat nog ‘open’.

Zo is hij bij mij ook geplaatst, Ryan was toen 8 weken of zo en het was een fluitje van een cent :slight_smile:

HA’s willen dat nog wel eens vergeten en scheren pas bevallen vrouwen over 1 kam met bijvoorbeeld niet of lang geleden bevallen vrouwen.

Kan die mirena samen met BV?

@niek1 wrote:

Kan die mirena samen met BV?




De medici zeggen van niet terwijl een heleboel bv mama’s zeggen van wel.

In ieder geval voor mij een reden om hem toch maar niet te laten plaatsen, ik wil het risico toch niet lopen dat het misgaat met de bv…

@niek1 wrote:

Kan die mirena samen met BV?




ik had um laten plaatsen (mijn gyn en ha wisten alletwee dat ik bv gaf) en toen zag ik ineens in de bijsluiter dat ie niet samen kan met bv :evil: de gyn wijdde dat zinnetje in de bijslutier aan gebrek aan onderzoek en aan wetgeving, en was er van overtuigd dat het wel samen kon… (nog steeds stom dat ie me dat niet van te voren even heeft gemeld…)



ik denk dat ik um niet had geplaatst als ik het had geweten. maar ik had um sowieso niet geplaatst als ik toen had geweten hoe het zou lopen :silenced:



en mellie je hebt gelijk, dat vershcil was ik even vergeten.

Riz : Hier op dag 23 na de bevalling begonnen met de pil ,weet eigenlijk niet waarom het mocht vanaf dag 23 …maar je zou dus gewoon weer aan de pil kunnen beginnen.

Hier de eerste maand vd zekerheid wel safe gedaan…wij wilde geen risico lopen.



groeten loes

hier de mirena na 6-7 weken na de bevalling laten plaatsen… Gyn wilde hem niet zetten omdat ik nog niet ongi was maar toen ik zei dat ik bv gaf en dat de ongi nog wel een jaar weg kon blijven en dat hij dan verantwoordelijk was voor evt een tweede zette hij hem wel…



Totaal geen last van gehad en heb tot 10 maanden bv gegeven, 6 maanden volledig…



Hier is hij prima bevallen… En hij is er net 2 maanden uit en alles werkte gelijk weer zien jullie wel aan mijn banner…



gr patricia

Volgens mijn huisarts kan de mirena overigens prima samengaan met bv… heb dus ook gewoon bv gegeven. Overigens, het plaatsen is niet heel fijn maar toen hij eenmaal zat heb ik totaal geen klachten gehad (op wat weken vloeien na).

@Mellie wrote:

@niek1 wrote:
Kan die mirena samen met BV?




De medici zeggen van niet terwijl een heleboel bv mama’s zeggen van wel.

In ieder geval voor mij een reden om hem toch maar niet te laten plaatsen, ik wil het risico toch niet lopen dat het misgaat met de bv…
Ooo jee als het inderdaad van invloed is dan moeten we nog maar een jaartje aan de condooms. :wall:

Getsie dacht er door die mirena vanaf te zijn maar dat is dus niet zo helaas.

Volgende week controle bij de gyn,…zal zijn mening nog eens vragen.



Dat het op de bijsluiter staat ivm niet genoeg kunnen testen op de doelgroep klinkt me wel logisch in de oren.