Nog steeds melk

Hallo dames,

Mijn dochtertje is geboren op 24 november 2009.

Ik heb 3 weken BV gegeven waarvan in totaal 2 dagen uit mijn borst, de rest is afgekolft en gaf ik met een flesje.

Mijn dochter kon niet aan de borst drinken, niet met tepelhoedje, niet met de hulp van de kraamhulp. Mijn dochter bleef in het begin maar afvallen. De lactatiekundige zei toen dat ik maar even niet meer moest aanleggen want mijn dochter moest eerst genoeg aankomen.

Toen de kraamhulp weg was moest ik natuurlijk alles alleen doen. Mijn zoontje van 3,5 vroeg veel aandacht want ook hij moest wennen aan zijn zusje.

Het kolven, gedoe met de flesjes en het voeden nam heel erg veel tijd in beslag.

Dit inclusief de gebroken nachten kon ik gewoon niet meer aan en dus heb ik besloten om te stoppen met proberen en haar gewoon KV te geven.

Hier deed ze het wonderbaarlijk goed op. Ze sliep al door met 6 weken en was ineens helemaal tevreden.

Toch kon ik het niet helemaal loslaten en mijn borsten bleven maar gevoelig. Zes weken later kwamen er nog steeds druppels melk uit. Het leek zelfs toe te schieten als ze huilde. Ik liet haar soms nog even aan mijn borst en ze leek ineens wel goed te pakken. Toch lukte het niet meer omdat mijn voeding teruggelopen was. Ik heb nog overwogen om te relacteren maar dat zou weer heel veel tijd in beslag nemen en ik had mijn dubbele borstkolf al weggedaan.

Nu is ze 4,5 maanden oud en nog steeds komt er melk uit mijn borsten. Ze voelen soms nog gespannen aan en als ik erin knijp komt er soms zo een klein straaltje uit.

Is dit wel normaal?

Ik dacht altijd dat op een gegeven moment de melk weg zou gaan?

groetjes Conny

Hier was dat ook zo, zeker nog tot geloof ik 6 maanden als ik erin kneep dat er nog wat uit kwam.

Ik weet niet of het niet klopt… maar heb dr geen aandacht aan besteed :oops:

Ik heb 8 mnd bv gegeven en geef nu dus al ruim een half jaar al niet meer.

Maar nog steeds heb ik af en toe last van stuwing en lek ik nog gewoon. Ook komt er idd af en toe een straaltje uit.

Voor mij nog meer het gevoel dat ik bij een 3e weer bv wil geven :inlove:

Inderdaad is dit een hele goede reden voor mij om het bij de eventuele derde gewoon weer te proberen :smiley:

Alleen denk ik dat ik de volgende keer niet meer zolang door klooi als het niet lukt want ik maak mezelf er helemaal gek mee.

Ik probeer het gewoon en als het na een week écht niet lukt om gewoon aan de borst te drinken dan stap ik over op KV. [/spoiler]