Nog steeds in zijn broek poepen.

Stijn is inmiddels vier en een half maar peopt nog steeds meerdere keren per week in zijn broek. En dan niet een beetje maar echt een flinke bolus.

Soms gaat het goed maar dat ligt aan zijn “poepritme”.

Eerst was het s’ochtends vroeg en voor school zette ik hem op de w.c en dan ging het op een enkele uitzondering op school goed.

Nu is zijn ritme verschoven naar de middag.

Hij geeft dus zelf helemaal niet aan dat hij moet poepen hij doet het gewoon. Vervolgens zegt hij ook niks.

Van de week heeft hij twee keer terwijl hij bij een vriendje aan het spelen was in zijn broek gepoept.

Ik vind het voor hemzelf heel vervelend en ben bang dat hij er ook mee gepest gaat worden.

We hebben inmiddels van alles geprobeerd: stickers, beloningen etc.

Ik word er radeloos van. Van de week heb ik zelfs tegen hem gezegd dat hij dan helemaal maar niet mag gaan spelen ergens als hij dit blijft doen.

Misschien gemeen maar ik weet het echt niet meer. Maar hoe dan ook dit hielp ook niet.

Iemand ervaring of ideeen?

Hier ook zo’n broekpoeper van bijna 4 en een half! Maarrrrrrr hier gaat het sinds een week supergoed!

Je zou eens contact kunnen opnemen met de GGD, voor meer adviezen. Mijn adviezen gaan niet verder dan stickers en beloningen, dus daar heb je niets aan. Ik heb zelf 2 weken geleden contact opgenomen met GGD.

De verpleegkundige had bruikbare tips, ook nog wat uitleg over zindelijkheid en ze mij ook weer vertrouwen dat we echt op de goede weg waren. Vooral dat laatste had ik ff nodig!

Succes ermee!

ook hier zon kereltje, maar dan ook met plassen.

radeloos wordt ik er van.

Gelukkig nog meer medepoepers.

Ik ben al is een keer bij het consultatie buro geweest maar die kon eigenlijk niks nuttigs toevoegen.

Misschien ga ik in de kerstvakantie maar is een keer naar de huisarts ofzo. Hoewel ik daar ook niet veel hoop in heb.

Hey Miek,

Wat een narigheid, snap dat je het met name voor hem vervelend vind worden.

Is hij wel een periode helemaal zindelijk geweest?

Vind hij de wc eng? Of kan je er bij hem niet achterkomen waarom hij dit doet?

Overigens is er ook een poep en plaspoli voor kinderen met zindelijkheidsproblmen.

Zal even navragen bij een kennis voor je.

:-*

Lieve Miek,

Via deze site kun je informatie vinden.

Amersfoort Meander heeft een plas & poepoli voor kinderen met een zindelijkheids probleem.

http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel.php?nieuwsartikelID=1212

:-*

Dank je wel Eef!

Ik heb het gelezen maar ik wacht er nog maar even mee, vind het wel gelijk heftig!

En soms gaat het wel redelijk goed met mindere periodes afgewisseld.

Herken wel het verkeerde plasgedrag. Hij is gewoon te druk om daar de tijd voor te nemen…

oke, maar misschien hebben ze wel tips voor je telefonisch, voor je echt een afspraak maakt.

Vriendin zei dat haar buuf er wel binnen 6-8 weken vanaf was.

Succes ermee hoor, niet leuk! :hug: :-*