Nog steeds berg

Hoi meiden,

R.omy heeft nog steeds berg op haar hoofdje zitten. Uiteraard heb ik al pads geprobeerd en olie maar het gaat er niet echt lekker af. Het lastige is namelijk dat ze al best veel haar heeft dus je schraapt het er niet zomaar even af.

Heeft er nog iemand tips? (ze is wel wat gevoelig emn heeft eczeem dus ik kan nioet zomaar alles erop smeren)

Liefs

Insmeren met olijfolie…laten inwerken, en dan met een kaart (speelkaart) eraf schrapen…en dan lekker wassen!

onze kinderen hebben er ook lang ‘last’ van.

Toevallig vanmiddag nog een paar plekjes bij de middelste er tussenuit zitten pulken :oops: .

Bij hem is het nu (hij is nu ruim 4,5!) zo goed als weg … op die paar kleine stukjes na die ik er dan gewoon even met een nagel uitkrabbel.

Hier ook de ervaring dat pads wel werken… als je kind amper haar heeft :lol: EN als je het maar blijft gebruiken. Eigenlijk werkt dat dus ook maar heel tijdelijk.

Maar ze hebben er hier geen last van, alleen de hele grote plekken ging ik ook met haar nog wel te lijf, want daar blijven de haartjes dan zo in vast zitten…

Ons ventje heeft het ook nog een beetje.

Doe er eigenlijk niks aan… :oops:

Maar met die prachtige krullen :inlove: van hem zie je het ook eigenlijk niet zitten

@Mandala wrote:

Insmeren met olijfolie…laten inwerken, en dan met een kaart (speelkaart) eraf schrapen…en dan lekker wassen!

Dit is dus heel moeilijk, zo niet onmogelijk met een kind met haar :mrgreen: Dat eraf schrapen gaat niet als er allemaal haar voor zit…

@marieke_dm wrote:

Ons ventje heeft het ook nog een beetje.

Doe er eigenlijk niks aan… :oops:

Maar met die prachtige krullen :inlove: van hem zie je het ook eigenlijk niet zitten

Ja dat is wel handig :mrgreen:

Bij R.omy zie je het alleen als ik haar haar in een staartje doe… Want als ik het los heb zie je het niet… maar dat staat voor geen meter :lol:

@Newbe wrote:

@Mandala wrote:

Dit is dus heel moeilijk, zo niet onmogelijk met een kind met haar :mrgreen: Dat eraf schrapen gaat niet als er allemaal haar voor zit…

Uhhh…meiske hier heeft ook haar en krullen…2 staartjes gaat al…samen voor de tv, baby tv opzetten, dan krabben met de kaart…meer llos schrapen dan eraf schrapen dus, en als alles los is lekker in bad (dat vindt ze helemaal super) en gelukkig mag ik met de sproeier haar haren uitspoelen…hier werkt het dus wel, maar kan me voorstellen dat dat niet voor alle kindjes op gaat.

Katie is nu bijna 5 maanden en had het heel erg. Ik eraf gepulkt en daarna wassen en vervolgens olie opgesmeerd… Het is nu minder geworden maar het zit er nog wel wat op omdat het na het pulken rood werd. Vond ik zooo zielig maar hoop niet dat ze pijn had? en ze heeft nu niet veel haar… Wel dat berg tussen d’r haartjes bleef zitten! :lol:

Zat net op google te kijken en zag dit staan;

Eerst masseer je de hoofdhuid van je baby met een beetje babyolie, die je het beste een paar uur kunt laten intrekken. Daarna borstel je de schilfertjes voorzichtig weg en was je het hoofdje met een klein beetje babyshampoo. Als je de behandeling een paar dagen achter elkaar herhaalt, krijg je het kwaaltje meestal wel onder controle.

Misschien helpt dit wel? En ik gebruik btw babyolie.. Geen olijfolie!

Ik smeerde het ook in met olie (babyolie), liet het dan een nachtje intrekken en 's morgens borstelde ik het los met zo’n zacht babyborsteltje. Wel een heel gedoe door het haar en ook zeker niet in één keer weg, maar er kwam toch echt wel wat los. Daarna inderdaad wassen. Soms was het nodig het eruit te kammen. Na een paar keer was het echt een stuk minder.

Y.eline heeft het nog steeds een beetje, Indy had ik helemaal berg vrij met 6 maanden (heb toen wel heel veel haar ermee uitgehaald helaas, leek wel of de berg aan het haar vast zat elke keer als ik wat berg weg had gehaald, had op die plek bijna geen haar meer) en nu zit het weer op dr koppie :? af en toe pulk ik er wat vanaf maar vind het goed hoor, tja met staartjes zie je het. hopelijk wordt het minder :pray:

Ik deed het dus ook met babyolie, maar ik heb het wel een hele nacht laten intrekken.

De volgende dag met een luizenkam heel voorzichtig de korstjes er uit kammen.

Er gingen best wel wat haren uit, maar die waren zo vastgeplakt dus hij heeft ook echt een tijdje kale plekjes gehad.

Hij had het ook best wel erg, omdat ik altijd dacht dat je er niets aan moest doen en het vanzelf over zou gaan.

Mijn zoon heeft het nog steeds! Als ik zijn haar was probeer ik het er een beetje af te krijgen, maar verder ga ik niet pulken aan zijn hoofdhuid hoor. Je ziet het niet, hij heeft er geen last van, en het kan geen kwaad, dus waarom zou je? :slight_smile:

Mijn dochter had al vrij snel haar, waardoor ik het met een speelkaart ook niet goed vond gaan, maar ik smeerde het altijd voor het slapen gaan goed in met die pads en 's ochtends kamde ik de schilfertjes er dan af met zo’n heel dun babykammetje. Werkte prima en je hebt geen last van de haren die erover zitten, want het kammetje gaat er keurig tussendoor. Daarna haartjes wassen en alles was weer fris en fruitig :mrgreen:

pulken en kammen.

Ik ga nu de babyolie maar eens proberen :mrgreen:

Ik smeer er gewoon die natusan olie in, laat ik inwerken en dan ga ik met een babykam heen en weer door haar lange haren.

Ik vind het echt een rotklus, maar nu 2 keer intensief gedaan en elke keer ziet het er weer lang netjes uit.

inderdaad olie (maakt niet uit of je eetbare olie, zonnebloem,olijf oid, of babyolie gebruikt), in laten trekken, en dan met een fijn kammetje kammen (ik gebruik een luizen/vlooienkam die ik voor de kat gekocht had, maar we hadden er nog 1… dus wel een nieuwe haha)

Kindjes met een wat eczematische aanleg zijn gevoeliger voor eczeem.

Ik kreeg (voor ons) de gouden tip van mijn kapster. Noortje HAD ook enorm veel berg op haar hoofdje )ook in combi met een gevoelig huidje en exceem.

Haartjes wassen met gewone shampoo. Baby shampoo legt een vettig laagje op het hoofdhuidje waardoor de berg ontstaat en/of blijft zitten.

Ik heb Noortje haar haartjes gewassen met prinsessen shampoo van Andrelon en na 3 wasbeurten is de berg zo goed als verdwenen. Ik merkte na 1 keer wassen al verschil.

Mijn zoon van bijna 5 heeft ook nog steeds een hardnekkig plekje berg op zijn hoofd en een mega dikke bos haar dus ook erg lastig. Ik laat er ook altijd eerst wat olie intrekken en dan krab ik het er met een nagel van af, zijn haar is te dik om een kaart of een pasje te gebruiken