Nog niet bewust aangeven, wat dan?

Onze meid is uit zichzelf met zindelijk worden begonnen. Ze plast en poept inmiddels op de wc. Ze wil wel naar het toilet, als je haar erop zet weet ze ook wel wat de bedoeling is. Dus ze heeft al heel wat stickers en cadeautjes verdiend.



Alleen plast ze tussendoor gewoon in de luier. Ze geeft niet aan dat ze naar de wc moet. Ze voelt het op zich wel aankomen, maar ik denk dat het meer gemakzucht is en ze op dat moment geen zin heeft om naar de wc te gaan.



Hoe pak ik het nu verder aan? Luierbroekjes laten dragen totdat ze zelf aangeeft dat ze naar de wc moet? En dan alleen nog belonen als ze het aangegeven heeft en niet meer in de luier plast? Of het luierbroekje van de een op de andere dag uit laten, onderbroekje aan en dan afwachten hoe ze daarop reageert? In de hoop dat ze het dan snel doorheeft en het niet steeds in haar broek doet?

ik zou gewoon geen luiers meer aandoen ze is groot genoeg er voor…



hier hadden we geen luiers meer met 2 jaar en met 2,5 ongelukjes vrij



ik denk gewoon makkelijk want ik heb toch een luier om

Toen mijn meisje op de wc wilde plassen, ging hier overdag de luier gewoon uit.

Aantal x wat ongelukjes, maar die werden steeeds minder en nu nog maar zelden eigenlijk.



suc6 :thumbup:

Ik ben mosterd na de maaltijd, maar geen luier meer geven.



Het zal een paar ongelukjes geven, maar dan is het wel klaar…

Bedankt voor jullie reacties. Dan gaan we het van de week maar eens zonder luier proberen! Ben benieuwd…

Ik wilde ook precies hetzelfde zeggen. :lol: Maar lees dat je het inmiddels al ging proberen.



Hoe is het gegaan?



Ik ben overigens nog een stapje verder gegaan met mijn oudste en heb hem zijn luiers zelf weg laten gooien, zodat hij ook niet meer terug kon.

's nachts is het overigens een tijdje redelijk gegaan, maar nu weer drama, dus daarvoor nu luierbroekjes (of slaapbroekjes noemen we het :wink: )



De jongste is sinds kort ook plots zindelijk :shock: :dance: En bij hem heb ik gewoon zijn luier uit gelaten. (luier betekend dat je erin kan plassen en broekje wil hij drooghouden)

De eerste tijd bleef zijn luierbroekje overdag tijdens zijn slaapje droog en 's nachts net aan nat.

Sinds vorige week slaapt hij nu in een peuterbed, maar waren zijn luiers inmiddels wel nat.

Gisteravond tijdens het aantrekken van zijn “slaapbroekje” gevraagt of hij die droog wilde houden. Om half 10 werd hij wakker en moest hij poepen (dat roept hij de hele dag en meestal is dat dus gewoon plassen) Geplast en vanmorgen was hij nog droog :shock:



Vanmiddag Siep op bed gelegt zonder luierbroekje aan. Ben benieuwd :thumbup:



Op zijn bed heb ik overigens een waterdichte molton liggen, dus ongelukjes hier zijn geen probleem.



:-* Liefs, Evelien :vlinder: