Slapen doet hij eigenlijk altijd in de buggy. Gaan we wandelen en meneer is dan zo vertrokken.
Bij het zwembad heeft hij een shirtje met korte mouwen aan. Zodra deze nat is vervang ik hem door een droge. Insmeren met factor 50 en een zonnehoedje op. Deze laat ie meestal niet heel lang op :roll:
Ook wij hebben een klein opblaasbadje naast onze ligstoelen stoen. Zo kan ie toch lekker onder een parasol met water spelen.
Wij mogen handbagage van 5 kg…
Hmm dat is niet veel nee :think: Welke maatschappij is dat?
Voor baby’s geldt een bagagevrijdom van 10 kg (inclusief buggy of Maxi Cosy).
Help, een buggy is al 7 kg toch?
Koelstra Simba
Dus dan mag Marith haar tas maar 3 kg wegen???
@Anita-1982 wrote:
Voor baby’s geldt een bagagevrijdom van 10 kg (inclusief buggy of Maxi Cosy).
Koelstra Simba
:mrgreen: Koelstra Simba weegt 6.1 kilo (toevallig vandaag op zoek geweest naar een andere buggy, en deze gaat 'm waarschijnlijk worden)
Maar inderdaad, baby’s mogen max. 10 kilo bagage mee en daar valt de buggy ook onder. Maar de keren dat wij gevlogen hebben, hebben ze dat niet mee geteld.
En ze mag ook 5 kilo handbagage mee!
:think: denk trouwens dat wij, als er nog plek is in de koffer, ook ons opblaasbadje mee gaan nemen :thumbup: kan ook prima op het balkon staan, en misschien zelfs wel 'ns mee naar het strand…
@Jiska wrote:
@Anita-1982 wrote:Voor baby’s geldt een bagagevrijdom van 10 kg (inclusief buggy of Maxi Cosy).
Koelstra Simba
:mrgreen: Koelstra Simba weegt 6.1 kilo (toevallig vandaag op zoek geweest naar een andere buggy, en deze gaat 'm waarschijnlijk worden)
Maar inderdaad, baby’s mogen max. 10 kilo bagage mee en daar valt de buggy ook onder. Maar de keren dat wij gevlogen hebben, hebben ze dat niet mee geteld.
En ze mag ook 5 kilo handbagage mee!
Ja het zijn fijne buggy’s!
Houden jullie je altijd wel strikt aan de bagage regels?
Ik word een beetje naar van al die teksten in de reisinformatie.
Over kg’s en afmetingen…
@Anita-1982 wrote:
Houden jullie je altijd wel strikt aan de bagage regels?
'Vroeger' niet zo heel strikt, heb ook weleens op Schiphol gestaan met heel m'n hebben&houwen :mrgreen: (was ruim 30 kilo), en daar werd toen totaal niet moeilijk over gedaan.
Maar ze worden steeds strenger. Geloof dat 't nu al zo'n 7.50 per kilo overgewicht is :shifty:
Dus zou wel, als 't enigszins mogelijk is, je zoveel mogelijk aan het aantal kilo's houden hoor!
@Jiska wrote:
@Anita-1982 wrote:Houden jullie je altijd wel strikt aan de bagage regels?
'Vroeger' niet zo heel strikt, heb ook weleens op Schiphol gestaan met heel m'n hebben&houwen :mrgreen: (was ruim 30 kilo), en daar werd toen totaal niet moeilijk over gedaan.
Maar ze worden steeds strenger. Geloof dat 't nu al zo'n 7.50 per kilo overgewicht is :shifty:
Dus zou wel, als 't enigszins mogelijk is, je zoveel mogelijk aan het aantal kilo's houden hoor!
Gaan we morgen nog maar eens de bagage door, of we echt niet teveel bij ons hebben!
Ik wil ook zo min mogelijk mee nemen, maar ook geen nodige dingen thuis laten...
Nou we blijven er eigenlijk altijd onder, maar niet bewust ofzo. We vliegen voornamelijk met KLM en toen we in februari op wintersport gingen had je ons moeten zien :shifty: 3 grote koffers, 2 snowboarduitrustingen, buggy en een slee en 2 stuks handbagage. Gelukkig hanteren ze 5 kg marge vertelde de stewardess, dus hoefde we niet bij te betalen.
Fijne vakantie!!! :dance: :dance: :dance: :dance:
Dankje!!
Ik zal nu geen vragen meer droppen, het is me nu allemaal duidelijk!~
Wij zijn bijna klaar.
Heb er zin in!
have fun! :thumbup:
jullie lezen dit denk ik toch niet meer maar alsnog :
wij vlogen met transavia 3 weken geleden ongeveer ( net na gaswolk )
De buggy mag in nederland alleen tot de gate als het een paraplubuggy is, onze quinny speedi ( gewone kinderwagen ) mocht hier niet mee tot de gate. de buggy telt mee als bagage, maar in de praktijk werd er bij ons niet moeilijk over gedaan. Hij is bij ons heen en terug beiden niet gewogen, heen ging ie op de odd-size band en hebben ze alleen onze koffers gewogen. Terug mocht ie trouwens wel mee tot de gate, schijnt in turkije een stuk makkelijker te gaan. Je hebt geen stoel voor je kindje denk ik, maar als er een plaats vrij is, maar misschien is er plaats vrij waar je kindje kan slapen, beviel bij ons prima voor Jesse. in ons geval mocht zelfs de maxi-cosi mee omdat er plek was.
Verder is Turkije met kids, geweldig! Doen! Je gaat vast genieten, veel plezier. De zon is nog redelijk goed uit te houden… t-shirte korte mouwtjes is inderdaad prima. Elise droeg nog een kort broekje eronder. Ow, en goed opletten inderdaad want je bent r kwijt!! Ze vonden Elise ook geweldig, vasthouden, knuffelen…
veel plezier, fijne vakantie!
groetjes,
Louise
@mlk1982 wrote:
Verder is Turkije met kids, geweldig! Doen! Je gaat vast genieten, veel plezier. De zon is nog redelijk goed uit te houden… t-shirte korte mouwtjes is inderdaad prima. Elise droeg nog een kort broekje eronder. Ow, en goed opletten inderdaad want je bent r kwijt!! Ze vonden Elise ook geweldig, vasthouden, knuffelen…
Ja, wij hebben ook weer geboekt! :dance: Over 2 weken gaan we al (OMG, wat heb ik gedaan?! 8) )
Dit hebben die van ons steevast op hub koppie. Vallen ze goed op 8)
Ik zou voor het kindje een floaty halen. Is een soort drijfpak net als een surfpak maar dan meteen ook UVW werend, 2 voor de prijs van 1. Zat ook eens soort drijfkraagje op zodat het hoofd nooit onder gaat. Ik had hem voor 24 euro en dat is goedkoper dan een uv-werend t’shirt.
Fijne vakantie als je het nog leest.
Oei ze zijn al weg !!!
Petri
waar kun je die bestellen? hij is er zeker niet voor leeftijd 1 of 2 jaar
@petri wrote:
Ik zou voor het kindje een floaty halen. Is een soort drijfpak net als een surfpak maar dan meteen ook UVW werend, 2 voor de prijs van 1. Zat ook eens soort drijfkraagje op zodat het hoofd nooit onder gaat. Ik had hem voor 24 euro en dat is goedkoper dan een uv-werend t’shirt.
Ik heb ooit wel eens overwogen om zo’n ding aan te schaffen, maar dat werd me toen afgeraden voor kleine kinderen. Als ze nameijk voorover vallen en op de buik liggen, dan is het voor een kind juist heel moeilijk om het hoofd weer boven water te krijgen (is me verteld).
Nou zul je er uiteraard altijd wel zelf bij in de buurt blijven, maar ik heb toen besloten om het toch maar gewoon bij vleugeltjes te houden, dat leek me iets veiliger.
Ik heb hem juist gebruikt in onze Egypte vakantie 2 weken geleden, voor een 4-jarige, wel MET vleugeltjes erbij. Het hoofdje blijft gesteund boven water door die extra ring bij de nek. Ik had hem voor 25 euro bij het zwembad gehaald, maar ik zag daar ook mensen die hem via marktplaats hadden besteld voor paar euro. De pakken gaan per gewicht van je kind en wordt bij sommige zwemscholen dus ook echt gebruikt voor de beginperiode.
Hier dus goede ervaring en vooral ook de UV-wering vond ik net zo belangrijk, daarvoor helpt een gewoon T’shirt echt niet.
Petri