nog meer poepproblemen

Ok, ik weet niet of dit al voorbij gekomen is maar ik heb een probleem: Mijn zoontje ( bijna 4 ) weigert om op de w.c. of potje te poepen. Hij heeft 2 jaar geleden ernstige ontlastingsproblemen gehad en is er nog steeds ondersteboven van. Uiteindelijk is dat ontlasingsprobleem opgelost maar hij is nog steeds bang. Hij poept alleen in zijn luier. Verder is hij al een jaar zindelijk. Als hij moet poepen vraagt hij om een luier. Ook op de psz. Weigeren van die luier heeft geen zin, hij houdt het gewoon op, waardoor er weer problemen ontstaan. :wall: Na de kerstvakantie gaat hij naar de bs. Ik wil toch wel dat ie dan op de w.c. kan poepen. Heb al vanalles geprobeerd. Stickers, cadeautjes, gouden bergen, ik weet het niet meer. :roll: Help! Iemand nog tips? Groetjes Anitawz

luier geven als hij moet poepen en hem dan wel

(met luier en al) op de wc zetten…?



dan kun je daarna de poep samen in de wc gooien

en als dat goed gaat de luier langzaam eruit werken

Hoe heb je dat probleem toen opgelost?



Misschien is het handig om dit gewoon op het cb aan te kaarten of bij een wijkverpleegkundige.

Er is waarschijnlijk toch sprake van een grote angst en als je dat zelf op kunt lossen is dat mooi, maar zo te lezen is het echt moeilijk voor hem. Je kunt het in eerste instantie ook een maandje negeren en het dan nog eens proberen.

Hoi



Ik lees even mee. Mijn zoon gaat in april ook naar school en poept ook alleen maar in een luier. Verder is hij hartstikke zindelijk. Ik ben wel zover dat hij met luier op de wc gaat zitten om te poepen en dat we na afloop samen de poep in de wc gooien. Verder ook al van alles geprobeerd.



Misschien kun jij eens proberen om een berg wcpapier in de wc te gooien en dan daar op te poepen. Dan plonst het niet zo. Bij mijn zoon werkte het overigens niet.



Teun

hoi hoe gaat het nu met jou zoontje???Ook mijn zoontje heeft dat probleem en iedere keer gaat het weer even goed en dan valt hij toch weer terug,momenteel krijgt hij afentoe een klisma maar ook dit lijkt niet te werken!!!

Urs :wink:

Hoi



Hier nog steeds geen verbetering. Vandaag weer eens begonnen met geen-luier geven… pfff ik word er wanhopig van. Een tijdje alles genegeerd maar dat werkt ook niet.



teun

Hier ook nog steeds niks. Totaal geen verandering. Hij wil gewoon ECHT niet. Maar gelukkig poept ie nooit op school, maar alleen thuis.





Anita

Hier ook een terug val, als ik Caitlynn geen luier om doe om te poepen dan houdt ze het dagen op, terwijl ze het wel een poosje op de wc heeft gedaan. Ze probeert het wel op de wc maar het komt gewoon niet. :cry: Ze doet het nooit in de broek, ook niet op de psz. Ze wacht gewoon totdat ze een luier aan krijgt voor de nacht (ze is nog niet droog snachts) en doet het dan. Ik maak er geen probleem van en hoop dat het met de tijd vanzelf goed komt.

Sarina, zo gebeurt het bij ons dus ook. Hij wacht net zo lang totdat ie voor de nacht zijn luier aan krijgt. Ik ga er maar vanuit dat alles goed komt, en dat hij niet op zijn trouwdag zegt dat hij in zijn luier moet poepen. :think: :slight_smile:





Anita

Nu doet ze het weer netjes op de wc, al deed het haar erg zeer gisteren. Hele harde en grote ontlasting, was zo zielig, maar wel bij opa en oma op de wc gedaan! Heb er zo gecomplimenteerd! Echt trots op haar! We wachten af. :thumbup:

Jawel. Mijn zoon is zindelijk!!!



Van de 1 op de andere dag besloot meneer om het toch maar op de wc te doen, en dit houd ie nu al een maand vol, zonder terugval.



Jahoeeee!



Anita

Hier gaat het dus weer niet goed helaas. Geef haar nu geregelt lactulose anders poept ze gewoon dagen niet, als dan de lactulose werkt rent ze rondjes, schreeuwend met haar hand voor de bips om het maar op te houden! :shock: Uiteindelijk lukt dat dus niet en doe ik haar of op de wc en als ze dat ook niet wil een luier aan. het moet er toch uit he! Hopelijk komt er een tijd dat het wel “gewoon” gaat. :roll:

Hoe doe je dat op school Sarina?

Wat zielig voor haar he, ik heb zelf altijd verstopte darmen dus ik weet hoe pijnlijk dat kan zijn, en helemaal voor zo’n kleine dame…

Het kan zijn dat kindjes het eng vinden om hun poep achter te laten in de wc. Dat merkten we met kinderen die zindelijk aan het worden waren op het kdv.

Het klinkt gek, maar het kan een soort van verlatingsangst zijn. Ze zien hun poep vaak nog als deel van zichzelf… :think:



Misschien helpt het om het potje uit te proberen, en dan alleen voor de poep. Dat is al een stukje verder dan een luier. En dan samen het potje in de wc leeggooien (zelfde idee als met de luier leeggooien in de wc) En als het gelukt is het poepje uitzwaaien…



Nu ik het zo opschrijf moet ik er erg om lachen, maar het werkte regelmatig echt. Er zijn natuurlijk kids met een geheel eigen willetje, maar het is het proberen waard lijkt me… :wink:



Hopelijk helpt het… Succes!!!