Zo ja, weet iemand dan hoe ik de dikke korsten van mijn hoofdhuid afkrijg? :oops:
Heb net een uur onder de douche gestaan maar ik krijg ze niet weg
Gebruik al twee weken Betamethason lotion op het koppie dus er komen geen nieuwe bij maar ik word hier een beetje gek van :?
Hier een hub met psoriasses, maar mijn man heeft een creme ervoor. Heeft eerst ook lotion gehad, maar dat werkte bij hem ook niet. Nu smeert i gewoon creme door zn haar en is het zo weg.
Moet ik wel ff zeggen dat mn man gemillimeterd haar heeft das natuurlijk makkelijker smeren dan dat je lang haar hebt. Zal straks ff kijken hoe die creme heet.
Ik gebruik diprosone lotion met 5% salicilzuur :thumbup:
Avond ervoor op de hoofdhuid aanbrengen en de volgende dag wassen en daarna uitkammen met een stofkam.
Zo doe ik het al 20 jaar.
Ik heb het ook⦠en ik word er gek vanā¦
Nu heb ik weer een aantal maanden Clobex shampoo gebruikt (alleen op recept verkrijgbaar), maar ook dat helpt niet⦠Ik ga maandag wĆĀ©ĆĀ©r de dermatoloog bellenā¦
Dus sorry⦠geen tips, maar als je wel een tip of wondermiddel krijgt, dan moet je het me wel even laten weten hoorā¦
Ik heb hele erge psoriasis (enorme plekken over mijn hele lichaam). Mijn hoofdhuid is de enige plek waar het wel āmee valtā. Ik gebruik topicorte lotion (al jaren) en dat helpt eigenlijk perfect. Het gaat nooit helemaal weg maar ik heb ook nooit dikke korsten.
Toevallig laatst een kuurtje Neoral gehad. Verschrikkelijk middel maar werkt zoooo goed. Binnen twee weken was ik plekjes vrij :dance: Heb het dit keer maar een maand gebruikt en nu na een week of 6 komen de plekjes helaas weer in een rap tempo terug Hopelijk zijn we snel zwanger⦠dan kan ik na de zwangerschap weer aan de neoral.
Nou, ik ben dus net een dalmatiĆĀ«r, heb mijn eerste zware aanval sinds 10 jaar, zijn dus allemaal kleine plekjes en op mijn ellebogen dan wel plakkaten.
Ik heb ook zalf met hetzelfde goedje er in (betamethason) en die helpt ook wel maar heb pas eind deze maand een afspraak bij de dermatoloog en hoop hĆĀ©ĆĀ©l hard dat ze me 3 keer in de week de uv-cabine in gooit :shifty:
DĆĀ”t werkt namelijk als een trein bij mij, soit, ben dan wel steeds verbrand maar wel vlekvrij.
Maar ik zat te denken aan iets als olijfolie of zo? Gewoon doen of het berg is en in ieder geval die korsten losweken? Heeft iemand dat al eens gedaan?
Oh enne toch erg āfijnā dat ik niet de enige ben als jullie snappen wat ik bedoel :oops: :-*
Mijn mama heeft het ook heel erg en die gaat ook eens per jaar een paar maanden achter elkaar 3 keer per week onder de uv. Das het enige dat bij haar een beetje helpt.
Zij heeft ook een tijdje medicijnen geslikt, maar die waren geloof ik experimenteel en een zware belasting voor je lever. Ze moest iedere week haar bloed laten prikken. Maar die werkte als een tierelier. Zo mooi heeft ze ervoor en erna er niet meer uitgezien :thumbup:
Helaas is het chronisch en aangeboren en kun je er geloof ik weinig tegen doen. Wat ik wel merk (ik heb een combi van eczeem en psoriasis) is dat wel een wisselen van zalfsoort helpt. Dan gaat het een tijdje weer heel goed.
Ik heb het ook heel erg gehad en ik gebruikte ook zoān lotion die je na het douchen moest inwrijven op je hoofdhuid⦠cortison heette het volgensmij⦠en nog een zalfje elocon⦠is eigenlijk een hele sterkte zalf maar als je die op je hoofdhud heeeel dun smeert ben je er binnen de kortste keren vanafā¦
sterkte, ik weet hoe rot het is!
@Mellie wrote:
Nou, ik ben dus net een dalmatiĆĀ«r, heb mijn eerste zware aanval sinds 10 jaar, zijn dus allemaal kleine plekjes en op mijn ellebogen dan wel plakkaten.
Ik heb ook zalf met hetzelfde goedje er in (betamethason) en die helpt ook wel maar heb pas eind deze maand een afspraak bij de dermatoloog en hoop hĆĀ©ĆĀ©l hard dat ze me 3 keer in de week de uv-cabine in gooit :shifty:
DĆĀ”t werkt namelijk als een trein bij mij, soit, ben dan wel steeds verbrand maar wel vlekvrij.
Maar ik zat te denken aan iets als olijfolie of zo? Gewoon doen of het berg is en in ieder geval die korsten losweken? Heeft iemand dat al eens gedaan?
Oh enne toch erg āfijnā dat ik niet de enige ben als jullie snappen wat ik bedoel :oops: :-*
dat heb ik eens gedaan, en dan een huishoud folie erom binden⦠losjes natuurlijk⦠en savonds lekker warm douchen en je kunt de harde korsten er zo af wrijven⦠voelt heerlijk!!!
ik heb ook al zoān lichttherapy gehad 3x over⦠hielp ook wel goed het is alleen zoān belasting in je tijd⦠3 x per week naar het ziekenhuis toeā¦
ben ook eens opgenomen geweest omdat het vreselijk erg werd en kreeg er een teerbehandeling van 2 weken⦠dat werkte perfect⦠helaas doen ze dat niet zomaar even omdat het nogal duur is aangezien je in het zotel van het ziekenhuis verblijft gedurende 3 wekenā¦
de medicijnen heb ik nog nooit geprobeerd omdat ze het afraden als je nog een kinderwens hebt⦠mijn zus slikt het wel⦠en is helemaal vrij van plekjes!! en de lever doet het goed!
ik heb nu vrijwel niets meer, maar dat had ik met de zwangerschap van esmee ook⦠daarna kwam het weer terug⦠erg vervelend deze ziekteā¦
ik heb geen psoriasis, maar werk bij dermatologen.
Hier schrijven ze een weekgoedje voor met salicylzuur. Dat moet je dan een nachtje laten weken, en dan kan je er plaques afschrapen.
Ook weet ik dat er onder bepaalde omstandigheden thuisbelichting mogelijk is. Ik zou hier om vragen als je weet dat UV-B-therapie je zo goed helpt. Het is minder belastend dan 3 x per week naar het ziekenhuis.
Lastig hoor dat je zoān opvlamming hebt. Ik wens je velletje heel veel beterschap toe!
Jeetje, wat hebben toch een hoop mensen psoriasis!! Ik heb het al heel lang en dan vooral onder mān voeten, op mān vingertoppen en nagels. Heb het ook in mān haar gehad maar kreeg daar een zalf voor, volgens mij een cortisone-zalf.
Ik heb ook een tijdje Neoral geslikt. Heel heftig middel, maar OH, wat hielp het geweldig! Ben gestopt toen ik een kinderwens had en het is nooit meer weggeweest. Ik heb nu weer 2 zalven waarvan ik de nam niet uit mān hoofd weet, maar ik vergeet zó vaak te smeren. :oops: Oh, en vseline helpt hier ook altijd goed, ook tegen de jeuk. Kan je daar niet meer smeren? Olie is inderdaad ook een idee. Zou het gewoon proberen.
Mellie, bel anders eens even naar je dermatoloog. Telefonisch kun je toch altijd advied krijgen? Zou je afspraak niet afwachten hoor.