Nog meer kindjes moeite met poepen op het potje of op de wc?

Het hele plas gebeuren op de wc of op het potje gaat :thumbup: .



Maar het poepen he :roll: dat wil maar niet lukken.

Ze weet wel wat het is en voelt het aankomen, ze roept dat ze moet poepen (beetje paniekerig) en ik zet haar op het potje…komt er niks (ze drukt ook niet ofzo).

Broek weer aan en 9 van de 10 keer beland het binnen afzienbare tijd in haar onderbroek.

Vind het zooooo vies…dat weet ze (daarom reageert ze waarschijnlijk ook zo paniekerig) en ze vind het zelf ook echt heel erg als het gebeurd.



Heb haar al verteld dat ze best in een luier mag poepen als ze het spannend vindt, en vraag haar regelamtig of ze dan een luier aan wil, maar dat wil ze niet.



Ze raakt nu ook wat in verwarring over scheetjes of poepen…



Ik heb ook de indruk dat ze het ophoudt…



Ze zegt nu ook zelf:“is een beetje moeilijk nog voor Isabel”



Hoe nu verder???



Herkennen jullie dit en hebben jullie tips?



Groetjes Alex

hier was het ook zo. Inhouden tot ze echt niet meer kon en dan in de broek.

Ik heb dan wanneer ik zag dat ze moest poepen, ze zei dan echt 100 keer op een minuut dat ze moest plassen en ging constant op en af het potje, mee bij het potje blijven staan, handje vastgehouden en al huilend heeft ze toen haar eerste drolletje in het potje gedaan.

De volgende paar keren weer zo en elke keer met huilen.

En dan plots was het enge er af en zei ze zelf dat ze moest en ging het vanzelf.



Er zijn veel kinderen waarbij het poepen moeilijker gaat dan het plassen op een potje of de wc. komt wel hoor !!

Hier precies hetzelfde!!!

Plassen gaat helemaal geweldig maar het poepen ook niet. Marnick´s ontlasting is nu ook zo vast dat de drollen heel hard worden en nu ook steeds moeilijker eruit komen. Heb ook het idee dat hij het nu op gaat houden. Hoop idd dat het over gaat want hoewel die harde keutels zo uit de onderbroek gewipt kunnen worden…het laat toch wat sporen na en die lucht hangt gelijk door het hele huis…

Vandaag voor het eerst een megapoep op de wc gedaan :thumbup: :thumbup:

We zijn blij en hopen dat ze het nu door heeft!



Ze is wel onder de indruk van een poepstickerboek (eigenlijk voor plasjes, maar omgedoopt tot poepjes).

Anyk poept ook liever in de luier. Het liefst gaat ze in een hoekje staan te poepen. Soms lukt het wel op het potje en dan is ze megatrots.

Hi,

Mijn zoon van 3 kan al sinds mei aangeven dat hij moet poepen of plassen. Hij vraagt dan om een luier of plast op het potje. Hij plast uitstekend op het potje, maar peopen ho maar. Moet hij peopen dat alleen in de luier. Hij heeft het wel al een paar keer op het potje of de WC gedaan, maar het lijkt alsof hij het steeds minder wilt. Hij houdt het gewoon op. Cadeautjes stickers niets helpt.

Ik laat het gewoon maar weer even zitten en geef hem een luier als hij erom vraagt. Vriendin had hetzelfde probleem met haar dochter. Ze is uiteindelijk nu een paar maanden voor aar vierde jaar eindelijk van de WC poep angst af.

Ik wacht gewoon maar even rustig af.

Tirza

Jesper wordt volgende week 3 en poept en plast nog vrolijk in zijn luier. Af en toe poept ie op de wc. Maar meestal heeft ie erg harde ontlasting en gaat ie stilletjes in een hoekje staan poepen. Dan wil ie echt niet gestoord worden en wil al helemaal niet naar de wc. Lokkertjes zoals stickers werken niet…ik laat 'm dan maar gaan.

Ik heb eens gelezen (weet echt niet meer waar, volgens mij een van mijn studieboeken) dat kinderen het heel vervelend vinden om AFSCHEID van hun poep te moeten nemen. Het komt uit hun lichaam, het is dikker en heeft vorm.



Het is tastbaarder dan plas natuurlijk…

:wink:



Er stond ook in dat boek dat het soms helpend is om overdreven afscheid te nemen van poep. In jullie geval moet ze dan wel eerst even op de wc poepen 8)



Misschien is het helpend om samen met je dochter te gaan poepen (als jij moet) en er een ritueel van te maken…



Dat jij het vies vind geloof ik gelijk :sick: maar het helpt haar niets als je er ‘boos’ om wordt. Om te kunnen poepen moet je je ontspannen…Omdat zij niet wilt dat je ‘boos’ op haar wordt is ze sowieso al gespannen en dan komt er ook vaak niets…



Misschien kan je ipv er ‘boos’ over te worden haar haar broekje te laten uitwassen (met hulp), misschien vind zij het ook vies???



Succes, lijkt mij heel moeilijk…Hier gaat het zindelijk worden nog helemaal niet. Mateo heeft 2 keer op de wc gepoept en plas kan hij wel goed aangeven, maar in principe doen wij er nog niets mee…

Het gaat nu heel goed, ze heeft een tijdje op het potje gepoept, de wc was iets te spannend blijkbaar.

Nu doet ze het ook op de wc en ook op het potje.



Ze is trots als ze een stikker mag plakken.



Ze poept ook niet in haar onderbroek meer gelukkig, wel nog heel af en toe in haar luier die ze tijdens het slapen nog om heeft.



We zijn dus supertrots!!!



Blijven stimuleren heeft hier dus wel gewerkt :thumbup:

Hier nu hetzelfde probleem.

Maaike plast sinds bijna 3 weken altijd op de wc of potje maar poepen durft ze niet.

Dat deed ze inderdaad met slapen in de luier of niet… :?

Nu na een week niet poepen heeft ze vanavond 2 keer in haar onderbroek gepoept (helemaal in paniek :cry: ).

Ik vind het ook moeilijk wat ik nu moet.

Ze weet zelf ook niet wat ze wil want een luier vind ze ook vies.

Maar doorzetten dus?

Hoe lang duurde het bij jullie?

Poepen is hier nog nooit op het potje/wc gelukt.

hier ook zo’n anti wc poeper…

ook lucas wil alleen maar in de luier poepen,…aangezien hij overdag helemaal zindelijk is met plassen heeft hij alleen snachts nog maar een luier om, en vaak poept hij dan als hij wakker wordt…

maar het komt ook wel eens voor dat hij niet had gepoept en oohh het arme kind rent dan letterlijk van voor tot achter door de kamer heen, jeuk in de buik zegt hij dan, auwa kontje

ik kon er maar niet achter komen wat hij bedoelde en dacht zelfs eens aan een blaasontsteking (ja weet ik veel) tot ik zijnn billen eens uit elkaar trok om te kijken of er niet iets in zijn poepert zat (ja hij kon misschien ook wel last hebben van wormpjes) nou daar kwam me een lucht uit, het leek wel een beerput die je opentrok :sick:

toen kwam ik er achter dat hij gewoon moest poepen, maar omdat hij het al zolang had opgehouden was het zo hard geworden dat hij het niet uit kon poepen…



nu geven we hem maar gewoon een luier om als hij zegt dat hij moet poepen…ik ben allang blij dat hij nu zegt dat hij moet poepen, en dat hij gewoon lekker zindelijk blijft

hier pushen we niks…alles mag en niks moet…

Hier hetzelfde probleem. Zelfs zo erg dat Luke het 6 dagen op houd en dan aan het rennen is en roept dat hij pijn heeft in zijn billen en buik. Hij heeft er zelfs een klysma voor gehad! Nu krijgt hij speciale zakjes om de ontlasting dunner te maken en heeft hij ook een zalfje voor zijn anus om dat wat te verdoven. Hij was even zindelijk, maar ging toen in zijn broek poepen. Als we hem in zijn blote billen lieten lopen poepte hij overal, in de speelgoedmand, in een hoekje in het midden van de kamer etc. Ik ben daar wel eens boos om geworden, maar we hebben toen afgesproken dat hij gewoon in de luier mocht poepen. Dan maar even niet helemaal zindelijk. Helaas werkte dat maar even.



Sinds de kerst houd hij het dus op en moet hij medicijnen krijgen zodat het niet te hard word. Sneu hoor om hem zo te zien. We nemen hem ook mee naar de wc etc. Hij wordt beloond als hij in zijn luier poept etc. Liever in de luier dan helemaal niet poepen. Ik hoop dat hij snel van dat idee af is en dat hij op de pot gaat poepen of gewoon om een luier vraagt ipv dat hij het dagen op houd. :roll:

Allemaal heel herkenbare verhalen.

Sander is sinds een paar weken zindelijk overdag, maar poepen wil hij nog niet op de pot of wc doen. Hij poepte in het begin dus mooi in de broek. Ik ben er nooit boos om geworden, omdat ik weet dat hij er niks aan kan doen. Toch denk ik dat een 3-jarige meer begrijpt dan je denk, dus heb ik hem uitgelegd dat mama het niet zo fris vindt dat er poep in de broek zit en dat hij mama maar om een luier moet vragen als hij moet poepen. Sindsdien roept hij keurig “Mama, luier, Sander moet poepen!” Vervolgens zondert hij zich even af (gaat onder de salontafel liggen ofzo) en even later komt het “aroma” mij al tegemoet.

Maar liever in de luier poepen dan de poep ophouden. Ik heb geen idee hoe lang dit nog doorgaat, maar ik heb goede hoop dat het voorbij is zodra hij naar school gaat als hij 4 is. :smiley:

Jesper weet ook dondersgoed dat ie gewoon naar de wc moet. Als ik 'm in zijn blote kont laat lopen als ie moet poepen, loopt ie het eerst op te houden,(dartelt als een ballerina door de kamer) en gaat uiteindelijk wel op de wc zitten…



Hij houdt het ook het liefst zijn poep op, dagen lang…heeft geen zin om te poepen, geen tijd , is lastig.