Nog meer gymleerkrachten zwanger of geweest?

Hoi,



Ik ben nu zwanger vanmijn 2de kindje. Ik geef 4 dagen (2 halve) gymles op de basisschool. Vorige keer kon ik tot 34 weken doorwerken maar toen had ik een stagaire die alles deed. Nu moet ik na de zomer weer gaan werken als ik 26 weken ben.



Mijn directrice en ik vragen ons beide af of dit dan nog wel mogelijk is.



Zijn er mensen met ervaring?



Gr karin

Geen ervaring, maar lijkt me toch dat je zolang jij je goed voelt gewoon kunt doorwerken?

En als het niet goed gaat, dat het te zwaar wordt of je krijgt klachten, dat je dan in de ziektewet gaat of kijkt naar vervangend werk in overleg met jouw werkgever?

Denk dat je het gewoon moet afwachten en het aangeven als het niet wil lukken.

Ik ben geen gymleerkracht maar geef wel de gymlessen zelf. Ik liep al snel tegen het probleem aan dat ik niet meer zwaar mocht tillen en dat mijn buik in de weg ging zitten (en die was niet eens zo groot) Ook dingen voordoen ging allemaal niet meer handig. Gelukkig had ik stagiaires die dus de boel klaarzetten en hulp konden bieden, maar toch moest ik wel bepaalde dingen zelf doen. Hoe ouder de groep hoe makkelijker, want die kinderen kunnen ook meer helpen. Zonder die hulp kon ik naar mijn idee niet een goede gymles geven, bijvoorbeeld het vangen van kinderen bij kastspringen ging gewoon niet soepel. Ik vond dat dus minder veilig voor de kinderen en een beetje voor mezelf, want er schiet wel eens een voet uit richting buik bij dat soort sprongen.

Op zich lukt het wel hoor, gewoon bepaalde dingen flexibel oplossen en spullen klaarzetten aan anderen overlaten, maar echt goed gaat t niet. Ik voelde me op t laatst prima, maar liep toch tegen deze problemen aan, heeft vooral te maken met die buik!! Ik heb wel tot 35 weken zelf mijn gymlessen gegeven, maar een judoles groep 6 tegen 34 weken heb ik zittend vanaf de kant begeleidt :oops: (met gelukkig een kind wat alles goed voor kon doen :wink: )



Misschien kun je hulp krijgen van de groepsleerkrachten als dat nodig is? En het is natuurlijk ook afhankelijk van hou oud je kids zijn. Bij mij was groep 3 nog best te doen, springen niet zo hoog, gooien niet zo hard enz.



Succes ermee!

Bedankt voor de reacties.



Vorige keer had ik ook een stagaire die alles deed. Ik geef les van gr 3 t/m 8. Dus alle kinderen.



het grote probleem wat meespeelt is dat ik op 2 scholen werk. In het nieuwe schooljaar komen er op school 2 2 uren bij. Maar na mijn verlof ga ik minder urenw erken en stop ik bij die school. Omdat ik na de vakantie nog maar 7 weken moet werken is het voor de school veel makkelijker om dan gelijk iemand te zoeken voor na de vakantie. ANders moeten ze iemand vinden die de 1e 7 weken niet wil werken en dus ook geen salaris heeft.



Groepsleerkrachten mee zou al een probleem zijn omdat zij de halve klas nog boven hebben zitten. De groepen zijn gesplist.



Maar bedankt voor de ervaringen



karin