Mijn zoontje wordt over een paar maanden 4 en ik kijk er zo naar uit dat hij naar school mag :shifty: .
Hij verveelt zich volgens mij gewoon thuis. Mama is niet meer cool om mee te spelen en zelf spelen is al helemaal niet meer leuk. Hij irriteert alleen maar zijn broertje en is zo ontzettend dwars.
Zijn speelgoed is stom, alles is stom en hij wil niks.
Zijn er meer die dit herkennen van hun bijna-kleuter? En … gaat het over als ze eenmaal op school zitten (als het niet zo is, antwoord dan maar gewoon niet :mrgreen:).
jawel t gaat over hoor !!
ALLEEN HET KOMT TERUG MET DE GROTE VAKANTIE :mrgreen:
hij is nou bijna 5 en de vakantie zooooo zat , hij wilt zooo graag weer naar school , ik vind 6 weken ook veuls te lang maargoed , ook ik kijk er naar uit dat school weer begint :dance:
Herken het niet…
T is over 2maand vier…maar nog helemaal niet bezig met school…hij heeft er wel zin in hoor…maar meer niet…
hij vermaakt zich altijd heel goed zelf en is ook niet extra ondeugend of zo deze tijd…gelukkig niet…zal wel wennen worden als hij straks naar school gaat,dan heb ik overdag helemaal geen kids meer thuis…
Ik herken het hoor, hier ook zo eentje die zich al maanden loopt te vervelen en echt aan school toe is. Nog drie weken te gaan…
(ik hoop tenminste dat het dan over is)
hier nog 5,5 mnd :mrgreen: dan mag hij eindelijk ook naar school :mrgreen:
zijn grote nicht zit al op school… waardoor het natuurlijk heel spannend lijkt…
al zullen ze nooit bij elkaar op school komen te zitten gezien we niet bij elkaar in de buurt ( qua dorp/stad) wonen :mrgreen:
ach het gaat hem om het idee ws…
maar idd kan zichzelf niet meer vermaken, speelgoed is niet meer goed… ik herken het…
DRAAAAAAAAAAAAK ja, geen draakje…
Echt hier duurt het ook nog even en soms gaat het goed hoor, maar ik moet hem meer tv laten kijken dan me lief is en ik koop ook meer nieuwe dingen voor hem. Gelukkig is het hier overal rommelmarkt steeds en dan heb ik voor een prikkie steeds wat speelgoed bij. Echt voor 1 euro een nieuw karretje voor achter een tractor, een beetje gedroogde peulvruchten en pasta’s en hij is weer een week aan het spelen.
Probleem is ook nog eens dat ik volledig thuisblijfmoeder ben en dit erg zat ben dus we zitten elkaar behoorlijk in de weg. Verhaal van de ronde cirkel zeg maar…
Iemand tips??
natas
Ik heb mezelf en Lasse vorige week een abonnement op de dierentuin kado gedaan. Ik ben regelmatig alleen thuis met de kids omdat we allebei wisselende diensten werken en dan bijv om de weekenden werken. En daar Lasse al nooit goed is geweest in zichzelf goed bezig houden maar het kwa energie onderhand af en toe niet meer te houden is (te klein voor veel alleen buiten en bovendien niet echt kindjes van zijn leeftijd in de buurt) en te groot voor onze huiskamer onderhand dacht ik dan kan ik daar lekekr heen als het zo uitkomt.
Het is altijd al een kind geweest met een sterke wil maar tegenwoordig in combi met een zich in toenemende mate ontwikkelende grote mond :roll:
Het schijnt erbij te horen maar leuk en gezellig is anders. Dus ik dacht ik neem een abo en ga ik wel met hem en Nena op uit, lekker afleiding, buiten ed.
Nog 3 maandjes :shifty:
heel herkenbaar
erg vermoeiend ook
nog 1 1/2 week en mag ze weer 4 dagdelen naar de psz :dance: :dance: :dance: en dan aftellen naar de kleuterklas al heb ik haar daar liever gelijk op :oops: :shifty:
had het ook toen ze bijna 2 werd dat ze niet meer te houden was en nu weer
@natas1 wrote:
DRAAAAAAAAAAAAK ja, geen draakje…
Echt hier duurt het ook nog even en soms gaat het goed hoor, maar ik moet hem meer tv laten kijken dan me lief is en ik koop ook meer nieuwe dingen voor hem. Gelukkig is het hier overal rommelmarkt steeds en dan heb ik voor een prikkie steeds wat speelgoed bij. Echt voor 1 euro een nieuw karretje voor achter een tractor, een beetje gedroogde peulvruchten en pasta’s en hij is weer een week aan het spelen.
Probleem is ook nog eens dat ik volledig thuisblijfmoeder ben en dit erg zat ben dus we zitten elkaar behoorlijk in de weg. Verhaal van de ronde cirkel zeg maar…
Iemand tips??
natas
ik ben 1 dag in de week gaan werken niet dat dat helpt hoor want de cirkel gaat gewoon verder de volgende dag :wall: maar wel lekker gewoon een dagje even “geen moeder” zijn (ok ik ben 24/7 moeder maar even niet in de buurt van m’n kinderen ik sta op als ze nog liggen te slapen en kom thuis als ze weer liggen te slapen :thumbup: )
Ik werk 28 uur en de kids gaan ma,di en do naar GO maar in mijn vrije weekend is het vaak op vrijdag flink aan de bak met Lasse voor wie ook al weer de baas is. Hele tijd thuis lijkt me niets maar dit is af en toe ook niets (maar ja zo is er natuurlijk altijd wel wat)
ja hier was dat ook zo.
alleen nu leert ze natuurlijk allemaal dingen van oudere kindjes waar ik ook niet altijd blij mee ben :mrgreen:
@charity wrote:
ja hier was dat ook zo.
alleen nu leert ze natuurlijk allemaal dingen van oudere kindjes waar ik ook niet altijd blij mee ben :mrgreen:
Voor dat laatste wordt ik ook al aan alle kanten gewaarschuwed - zoals mijn moeder altijd al zei - je raakt je kindjes wel een beetje kwijt op het moment dat ze naar school gaan.
Nu gaan die van mij naar een GO met grotere kinderen dus hij heeft af en toe wel al wat groters om zich heen maar denk dat dit toch anders gaat zijn.
draak in optima forma hier hoor. Brutaal, opstandig, ongehoorzaam en oostindisch doof. Poepen op het nachtkastje, niet luisteren, precies het tegenovergestelde doen van wat ik vraag en dat soort dingen.
En gelukkig is ze ook nog heel lief hoor :mrgreen: :inlove:
Poepen op het nachtkastje :shifty:
vanmiddag begint de speelzaal in elk geval weer … kan ie even lekker twee uurtjes uitrazen.
Ik merk dat hij erg dwars is, maar juist ook weer ontzettend aan mij hangt. Als ik even weg ga 's avonds is hij helemaal hysterisch en komt ie s’nachts kijken of ik er wel weer ben. Ach het valt ook niet mee groter worden. Hij wil al heel veel, maar het is ook allemaal best eng. En mama los laten wil hij aan de ene kant wel, maar toch ook weer niet.
Kijken hoe het vanmiddag gaat. Meestal moet hij wel huilen als ik weg ga en is hij super dwars als hij weer thuis is (even afreageren op mama).
Jups hier ook hetzelfde… Ik tel af naar januari Zij ook trouwens, ze wil zo graag naar de basisschool…
hier nog zo’n draaaaaaakkkk…
Hij is best lief hoor , maar soms…
Precies wat jij beschrijft. Nog 3 weken dan mag hij naar de basisschool. Hij kijkt er heel erg naar uit, baalt op zijn kleutermanier van het feit dat hij eerst nog 3 weken naar de PSZ moet…"dat is voor kleintjes mam :evil: "
Al moet ik wel toegeven dat ik nu uitkijk naar de basisschool, maar zometeen waarschijnlijk sta te bleren als ik m moet achterlaten in die grote nieuwe wereld met heel veel nieuwe mensen, kinderen, spullen…
en niet de beschermende mama erbij… :shifty:
De SPZ was wel ok zoals hij het zelf zei, maar ik zag al dat hij daar langzaam te oud voor gaat worden. Veel kinderenvan zijn groep zitten nu op de basisschool en hij is nu één van de oudste en tussen 3 en bijna 4 zit best een groot verschil.
Nog 7 weken en dan mag hij naar de kleuterschool.