Nog maar 2 tandjes...

Hoi,

Seline heeft nog maar 2 tandjes onder. Ze is gisteren een jaar geworden.

De oudste had toen toch al wel veel meer tanden.

Nu is Seline het afgelopen jaar wel veel aan het kwakkelen geweest met haar gezondheid. Zou dat er invloed op kunnen hebben?

Groetjes,

Ingrid

AAAA Seline is geen baby meer!!! :shock: :oops:

De vraag staat dus eigenlijk een klein beetje verkeerd…

De ene is sneller dan de ander :wink: Daar heeft het kwakkelen met de gezondheid geen invloed op lijkt mij, met Indy hebben we de afgelopen maanden ook genoeg beleefd en nu nog maar toch gaan bij haar de tandjes sneller dan bij dr grote zus.

Indy had met een jaar 8 tanden, Y.eline had met een jaar net 3 tandjes toch wel een groot verschil.

@chantal!! wrote:

De ene is sneller dan de ander :wink: Daar heeft het kwakkelen met de gezondheid geen invloed op lijkt mij, met Indy hebben we de afgelopen maanden ook genoeg beleefd en nu nog maar toch gaan bij haar de tandjes sneller dan bij dr grote zus.

Indy had met een jaar 8 tanden, Y.eline had met een jaar net 3 tandjes toch wel een groot verschil.

Niet dat ik me echt zorgen maar hoor maar het viel gewoon op als je fotos’van de eerste verjaardag gaat vergelijken hihi :mrgreen:

En dat van de gezondheid ach ja, daar was iemand nogal van overtuigd zeg maar.

Bedankt voor je ervaring!

Lijkt me niet iets om je zorgen over te maken hoor, je zult zien dat ze straks binnen een mum van tijd ineens tand na tand erbij krijgt.

Mijn beide dametjes hadden met hun 1e verjaardag ook nog maar 3 tandjes, om dat vanaf een maand of 13 pijlsnel in te halen.

Mijn jongste heeft er nu 11, dus die heeft er even 8 tanden en kiezen bij gekregen binnen 3 maanden tijd… :wink:

Mijn dochtertje kreeg pas een week voor haar verjaardag haar 1ste tandje door…

En nooit geen problemen gehad met haar gezondheid ofzo. Heb me er ook nooit druk om gemaakt, ze komen vanzelf wel :mrgreen:

Mijn oudste zoon had metzijn verjaardag echt net 2 tandjes. Is allemaal goed gekomen en inmiddels staat zijn eerste blijvende kiezen op doorkomen :shock: (die komen tussen de 5 en 6 jaar gemiddeld en hij is een week geleden 5 geworden).

Aniek had haar eerste tandjes pas met 14 maanden…

kwam bij de huisarts, vroeg er terloops naar en hij zei… " ooit iemand gezien die echt nooit tanden had gekregen?"

Eh… nee… en ze kwamen, alleen later dan bij anderen en gek genoeg is ze wel 1 van de jongste in de klas die begon te wisselen… ze heeft er nu al 4 gewisseld :shifty:

Dochter van vrienden was ook ruim een jaar voordat ze haar eerste tandje kreeg. Gek gezicht wel, want voor de rest was ze supersnel met alles (taal, motoriek etc) dus ze sprak al goed, liep en rende al…maar wel zonder tanden. Maar toen ze eenmaal kwamen, ging het als een speer.

Allebei mijn zoontjes waren laat met tandjes. De 1 voor zijn eerste verjaardag net een tandje, de ander pas na zijn verjaardag.

Zelf kreeg ik ook pas met 14 maanden mijn eerste tandje.

Toen ik er naar vroeg bij mijn tandarts vertelde zij dat het juist de ijzersterke gebitten zijn die laat doorkomen.

Kan kloppen want met mijn 35 jaar het ik nog nooit een gaatje of andere gekkingheid aan mijn gebit gehad.

Ik denk dsat ze nu een heel reeks gaat krijgen. Haar bovenkaak is ontzettend rood.

Je ziet zo mooi de tand in dat tandvlees zitten en zo zie je dat die telkens zakt. En nu zie je dus echt dat ie op het tandvlees drukt…

Ach het zal ook wel komen voor ze 18 is! :mrgreen:

de jongste was hier met 8,5 maand ook laat met tanden zn zus had ze al met 4,5 maand maar daar in tegen nu bijna 2 en het gehele gebit incl kiezen compleet

Mijn dochter kreeg net een week voor d’r eerste verjaardag haar eerste tandje en daarna leek het wel of ze als paddestoelen uit de grond kwamen! Nu is ze 2 en heeft een mond vol tanden.

Ze is nooit ziek…behalve als er een tandje aankomt, dan is het “feest”