Jim weegt zo’n 15 kg en is niet zo groot (zit in maat 98/104 dus zal ongeveer een meter zijn). Hij past nog prima in de Maxi Cosi Tobi, gordels staan nog niet op de hoogste stand. Voorlopig kan hij daar dus nog wel in zitten en het mag tot 18 kg meen ik. Voor Sem heb ik al lang een autostoel dus ook daarom zou Jim er nog niet uit hoeven. Hoe lang zouden jullie wachten/hebben jullie gewacht met de volgende stoel?
Tot 15 kilo. De gordel blokeert niet (of is minder betrouwbaar) bij kinderen die minder dan 15 kilo zijn. En in de vakantie heb ik Indy ook nog wel eens in een Romer king gezet toen ze wel al over was naar de volgende stoel maar nog geen 18 kilo woog. De romer King had een lekkerdere slaapstand dan de volgende stoel en aangezien we 's nachts reden was dat beter slapen voor haar, hihi.
Bij Tobi mag het als het goed is tot 18 kg volgens de gebruiksaanwijzing…
Bij Tobi mag het als het goed is tot 18 kg volgens de gebruiksaanwijzing…
Mijn dochter woog vorig jaar oktober 16 kilo met kleren, dus 14 tot 15 zonder, en is pas in februari overgegaan omdat ze echt te groot ervoor aan het worden was en we hem nodig hadden voor haar broertje. Jij hebt de stoel niet nodig voor je jongste en hij past nog prima dus ik zou hem gewoon laten zitten.
T zit al een tijdje in de Rodi.
Stoel zat al op de hoogste stand en hij zat niet meer zo lekker erin.
Nu zit hij weer prima.
Als Jim nog prima zit zou ik nog even wachten.
Zolang hij er lekker in zit zou ik idd nog wachten…
Kaylee weegt pas 13 kg dus die mag nog lang niet over :roll: :lol:
Anne is 20kg en zit in een 5 punts gordel stoel waarvan ook de hoofdsteun omhoog gezet kan worden. Zolang ze hier nog inpast gaan we niet over naar een 3 punts gordel.
Dan wacht ik dus nog lekker tot de kortingsdagen van Prénatal in het najaar of die van over een jaar! (Qua lengte zal Sem er denk ik eerder aan toe zijn, maar die komt voorlopig ook nog lang niet aan de 18 kg, weegt er nu ongeveer 10…).
@mama van anne wrote:
Anne is 20kg en zit in een 5 punts gordel stoel waarvan ook de hoofdsteun omhoog gezet kan worden. Zolang ze hier nog inpast gaan we niet over naar een 3 punts gordel.
O ja, Anne is 1.12m dus ook niet klein en past nog prima.
Mijn zoon is ongeveer twee maanden geleden over gegaan. Zo’n zelfde maten als jouw zoon.
Het paste nog wel, maar ik vond het er een beetje zielig uit gaan zien. Zeker met een dikke winterjas aan.
De volgende stoel is ook wel handiger. Kunnen ze zelf nog makkelijker inklimmen.
hoi
mijn zoontje wordt eind juni 4 en zit nu sinds een paar maanden in de vervolgstoel.
Hij kwam aan de bovenkant met zijn hoofd eruit, mis de oude stoel wel vooral vanwege de slaapstand.
ik denk dat je ook naar de lengte moet kijken zolang ze er nog goed inpast zou ik ze er mooi in laten zitten
onze oudste ging met ruim 3 over, onze middelste was bijna 4… de jongste zit voorlopig nog prinsheerlijk in zijn troon in het midden met riant uitzicht naar voren :lol:
@Pé wrote:
Mijn zoon is ongeveer twee maanden geleden over gegaan. Zo’n zelfde maten als jouw zoon.
Het paste nog wel, maar ik vond het er een beetje zielig uit gaan zien. Zeker met een dikke winterjas aan.
De volgende stoel is ook wel handiger. Kunnen ze zelf nog makkelijker inklimmen.
Lasse was denk ik ruim drie en ik had die stoel nodig voor zijn zusje maar had denk ik nog wel even gekund. Maar het plaatje paste op zich wel.
Maar als ik naar de leeftijd van Jim kijkt denk ik wel dat het voor hem leuker is - hij kan er zelf inklimmen. Dus kijk ook gewoon of het plaatje beter past met een grotere stoel voor een grotere jongen.
Ik denk dat ik Nena (die nu al 15 kilo is) hooguit tot drie jaar in deze stoel ga houden.
Bas was nog net geen 2 1/2 jaar toen hij over ging, omdat Sanne uit de maxi cosi ging. Hij was toen rond de 15 kg, lengte weet ik zo niet meer. Hij zat/zit er prima in.
Sanne gaat zeer waarschijnlijk ook met de 2 1/2 jaar over, als Lara uit de maxi cosi is gegroeid. Is ze dan nog te klein of te ligt dan zien we wel of we toch nog een stoel bij kopen, het moet van mij wel veilig zijn.