hoi,hoi,
Tot wanneer zou je de fles nog iedere dag moeten uitkoken? weet iemand dit?
Groetjes van mij
tegenwoordig hoeft het helemaal niet meer…
gewoon doen waar jij je prettig bij voelt!
Ik heb de fles tot en met 11 maanden dagelijks/om de dag uitgekookt. Nu gaan ze gewoon de vaatwasser in of sop ik ze met de hand.
ik gooi ze gewoon in de vaatwasser… op de heetste stand…
geleidelijk is dat bij ons minder geworden. Nu nog ongeveer 1 tot 2 keer per week. De rest gaat ie gewoon met de afwas mee. Zoonlief heeft nooit problemen in zijn mond gehad ofzo, dus het zal wel goed zijn. :mrgreen:
Hier in de vaatwasser.
Moet dan wel minimaal 60 graden zijn heb ik me laten vertellen.
Laatst hadden we allemaal buikgriep, en toen ben ik wel weer even gaan uitkoken.
Maar anders gewoon de vaatwasser.
De wijkverpleegkundige van het CB vertelde dat je het beste de eerst 6 weken elke dag of om de dag de flessen kan uitkoken. Daarna is het voldoende om ze te wassen met heet water of af en toe (op de hoogste stand) in de vaatwasser.
Ik kreeg vorige week te horen dat flessen helemaal niet meer uitgekookt worden voor baby’s. Afwassen, afdrogen en in de kast in momenteel weer het beleid. Ze vertelde daarbij dat dit het nieuwe beleid is omdat baby’s te veel afgeschermd werden van bacterieen waardoor ze vatbaarder werden voor allergieen e.d. :think:
Ik hou toch maar wel nog even de sterilisator bij de hand voor zo af en toe
Nou ik doe dat haast nooit.
Ik was ze met een flessenborstel en druppeltje dreft.
En ik bewaar ze altijd in de koelkast net zoals der speentjes.
werd me verteld dat het niet meer hoeft.
Kook ze nooit uit.
NIet meer nodig tegenwoordig, nieuw beleid sinds van de zomer…
Echt? hoeven ze niet meer uitgekookt te worden?
…ik doe het eerlijk gezegd nog iedere dag.
Het zou wel een stuk gemakkelijker zijn als het niet meer hoeft.
maar, als het niet meer hoeft wassen jullie ze dan met de hand en wat afwasmiddel af? of in de vaatwasser?
groetjes van mij