nog honger na het voeden?

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal en ben natuurlijk uit een bijzondere situatie gekomen. Nu hebben wij het volgende:



Mijn borsten maken weer voldoende melk aan. Als een voeding overgeslagen of uitgesteld wordt, dan merk ik dat aan mijn borsten. Verder voelen ze gewoon soepel aan, maar dan zijn ze gespannen. Als Leonie drinkt voel ik meestal na een paar slokken een tsr. Die voelde ik eerst nooit, maar nu weet ik dus dat er melk komt. Leonie drinkt een paar minuten en laat dan vanzelf los. Ik bied de andere borst aan en ook daar drinkt ze, vaak net zo lang als aan de eerste borst.

Nu komt het… het komt voor dat ze wanneer ze de tweede borst loslaat, nog hongersignalen laat zien. Ze jammert, protesteert, sabbelt op haar vuistjes, niet tevreden dus. Als ik haar dan weer de borst aanbiedt, zuigt ze 2 keer en laat dan weer los. Ik zie dan melk in haar mondhoeken of op mijn tepel. Er is dus wel melk, maar blijkbaar is ze er niet tevreden mee.



Heeft ze nog honger? Waarom drinkt ze dan niet verder? Schiet de melk niet meer toe, of niet snel genoeg? Is ze het gemak van de fles gewend? Moet ze er teveel moeite voor doen? Is er iets anders? (jammer dat ze nog niet kan praten… :wall: )

Herkent iemand dit? Nu voed ik dus bij met KV, en dan is er niets aan de hand. Maar ik vind het zo raar dat er volgens mij nog wel melk is (en waarom zou dat er niet zijn…) maar dat ze het niet pikt. Het is nu al 2 dagen achter elkaar alleen de diner-voeding die niet voldoende is. De rest van de dag is er niets aan de hand. 's Ochtends kolf ik steeds meer melk (is mijn enige kolfmoment), vanochtend zelfs 200 cc :dance: , dus mijn borsten hebben de boodschap wel begrepen dacht ik. Maar waarom dan 's avonds niet genoeg? :? :shifty:

O ja, ik weet dat bijvoeden met KV het probleem niet oplost, maar het maakt voor het voedingsschema niets uit. De dagen dat ze geen KV krijgt, heeft ze precies hetzelfde aantal voedingen en drinkt ze net zo lang.

Hoeveel KV geef je haar nog bij naar de BV voeding. Drinkt ze dan echt snel en goed uit de fles? Als ik lees hoeveel voeding jij hebt zou dat volgens mij inderdaad voldoende moeten zijn :think: .



Als het niet veel is wat ze uit de fles drinkt heeft het misschien ook te maken met zuigbehoefte. Het kan zijn dat ze gewoon nog even lekker wil sabbelen, maar dat er dan nog teveel en te snel melk uit je borst komt. Mathis werd daar altijd heel boos om, toen ik hem een speentje gaf was het dreinen over 's avonds.

Ik heb de speen bij de hand, die pakt ze wel, maar ze blijft ‘zeuren’. Dat is over als ze de fles krijgt. We bieden per keer 90 cc aan, soms gaat het op en soms laat ze wat staan. Ze drinkt nooit meer dan 90 cc na de borstvoeding.

Ik las net je topic bij babyvraagjes, daar zag ik al dat je ook een speen gebruikt. In ieder geval wel fijn dat het inpakken goed werkt!



Het is wel zo dat je 's avonds na een drukke dag minder melk hebt, vandaar dat veel kindjes 's avonds clusteren. Dan bouwen ze tegelijkertijd een mooie buffer “achtermelk” voor de nacht op. Misschien dat ze inderdaad lui is geworden door het drinken uit de fles, en het “clusteren” te vermoeiend vind.

Je zou eens kunnen proberen om haar geen fles te geven en toch gewoon de borst blijven aanbieden, wellicht dat ze gewoon drinkt als ze merkt dat die “makkelijke” fles niet meer komt? Dat zal waarschijnlijk wel even doorzetten worden.

Hoi,

Als je 200cc kolft dan hoef je echt niet meer te twijfelen of je genoeg hebt hoor!!!



Hmmm vindt de redenering van Marlous wel een goede… Leonie wil misschien sabbelen bij mama zonder dat er melk uit komt…



Tja en lastig he dat ze niet kunnen praten… En dat die gebruiksaanwijzing er niet bij zat bij de geboorte…



Wat ik wel herkenbaar vind in jou verhalen, is dat elke keer dat je denkt dat je weet hoe het ritme is met het drinken dat Leonie het dan weer omgooit…

Dat was hier ook zo en hup moeder weer in de stress…



Dus wat ik denk wat er is: je hebt een volkomen normale baby,ihhiihihihhiihhihihi



gr patricia

hahaha, Leonie normaal? :wink:

Ik heb inderdaad vaak geprobeerd gewoon eigenwijs te zijn, en de borst aan te bieden. Maar dan gaat ze dus 2 keer sabbelen en loslaten. Dat loslaten doet ze niet gewoon (netjes mondje open), maar ze trekt haar hoofd naar achteren terwijl de tepel nog in de mond is. Als ik haar haar gang laat gaan, heb ik weer kloven, met alle gevolgen van dien… :think: :shifty:

nee dat moeten we niet hebben nu het eindelijk goed gaat…



gr patricia

Hier exact hetzelfde gedrag. Niet altijd hoor, maar soms linkerborst drinken, en dan het happen, sabbelen, loslaten, mieren en miepen en als ik haar eraf haal janken.

Ook ik heb genoeg melk, ik denk dat ze het dan te moeilijk vindt of zo. Gelukkig doet ze het niet altijd.

Maar je bent dus niet de enige :slight_smile:

Je verhaal klinkt bekend hier. Tygo deed dat ook vaak.



Ik heb een vraagje voor je. Is het altijd dezelfde borst waarbij ze dit doet?



Ik kwam er namelijk achter dat ik 'savonds altijd zo uitkwam dat ik mijn rechterborst als laatste gaf. Op een gegeven moment gaf deze borst dan altijd wat minder melk. Ik ben toen een tijdje steeds eerst rechts aan gaan bieden en daarna links. Zo kwam rechts weer op gang.



Nu doet Tygo dat loslaten en trekken niet meer. Maar ik moet er wel op blijven letten dat ik rechts net zo vaak geef als links.



Sterkte ermee! :-* Myrella

Als Leonie inderdaad wel wil sabbelen/zuigen maar niet meer melk wil dan kun je haar de eerste borst weer aanbieden!

Misschien drinkt ze alleen maar voormelk. Je kunt eens proberen om twee keer dezelfde borst aan te bieden. De voormelk is de ‘dorst-melk’. Hierna komt de achtermelk die tegen de honger is. Als ze een paar minuten aan allebei de borsten drinkt kan het zijn dat ze alleen voormelk drinkt en dus nog honger heeft.



Liefs Pinot

Het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik dit schreef, en de situatie is alweer helemaal anders. Nog steeds heeft ze wel eens honger na het drinken aan 2 borsten, maar volgens mij komt dat dan omdat het haar niet snel genoeg gaat. Ze protesteert door lawaai te maken en steeds te zuigen-loslaten. Ik heb me er bij neer gelegd dat dit niet beter wordt, en voed haar dan gewoon bij. Ik kan namelijk meteen merken aan de productie wanneer ik een keer niet voldoende drink of te weinig slaap. Dan heb ik niet genoeg voeding voor een dag, zeg maar. Dit is zeer waarschijnlijk een gevolg van alle troubles die we hebben gehad.



@myrella wrote:

Ik heb een vraagje voor je. Is het altijd dezelfde borst waarbij ze dit doet?


Nee, maar Leonie drinkt bijna altijd 2 borsten leeg. Het is niet zo dat ze 1 borst leeg drinkt en uit de andere nog een paar slokken als toetje. Ze krijgt dus bij elke voeding 2 borsten aangeboden, en het maakt niet uit of links of rechts de laatste borst is.



@Rineke wrote:
Als Leonie inderdaad wel wil sabbelen/zuigen maar niet meer melk wil dan kun je haar de eerste borst weer aanbieden!


Heb ik ook geprobeerd, maar ze trapt er niet in. :wink: Als ze honger heeft, is ze alleen tevreden te krijgen met bijvoeding. (trouwens, wat is jouw meissie een prachtmeid zeg!!)



@Pinot wrote:
Misschien drinkt ze alleen maar voormelk. Je kunt eens proberen om twee keer dezelfde borst aan te bieden. De voormelk is de ‘dorst-melk’. Hierna komt de achtermelk die tegen de honger is. Als ze een paar minuten aan allebei de borsten drinkt kan het zijn dat ze alleen voormelk drinkt en dus nog honger heeft.


Ik heb het idee dat ze beide borsten steeds helemaal ‘leeg’ drinkt hoor, dus niet dat ze alleen voormelk binnenkrijgt. Mijn borsten zijn nu tussen 2 voedingen in ook bijna niet meer gespannen (alleen 's ochtends, omdat mevrouwtje ineens heeft besloten 10 uren achter elkaar te slapen. Tis ook nooit goed hè, hihihih)