Wij hebben begin januari een gesprek van het KDV waar Niels twee dagen in de week naartoe gaat. Maar toch heb ik al een vraag aan jullie waar ik een beetje mee zit:
Niels heeft nog totaal geen ritme w.b. drinken (borstvoeding) en slapen.
Hoe gaan ze dat doen op het KDV? Ik voedt op verzoek en ga als het lukt voor hem afkolven. Kijken ze bij de meeste KDV’s naar het kind in plaats van de klok? En met slapen? Ik ben nu heel strikt volgens Ria Blom aan het werken omdat Niels zo ontzettend onrustig is en veel huilde. Dat betekend: uit bed, meteen de borst daarna even spelen (Max anderhalf uur meestal) en bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed (ingebakerd). Ik vind die vermoeidheidssignalen bij hem al moeilijk te ontdekken, laat staan een leidster die op meerdere kindjes moet letten en hem niet kent. Ben een beetje bang dat hij er niet gaat slapen en wij dan weer met een oververmoeid (en dus ontroostbaar) kind zitten…
En hoe doe ik dat met flesjes? Gewoon en meegeven die zij moeten schoonmaken tussendoor of voor iedere voeding een nieuwe fles?
hoi hoi
over het algemeen voeden ze op de babygroep op verzoek en slapen de meeste kinderen net zo als thuis (Dus kijken ze weldegelijk naar signalen)
Maar dit is op elke creche adners, dus ik zou er gewoon even goed overleggen…
Hoi
Bij ons op het kdv houden ze met baby’s ook gewoon het ritme van thuis aan zover mogelijk. Wat je al zegt er zijn daar nog meer kindjes dus soms zal je kindje 5 minuutjes moeten wachten. Geef je zorgen aan in het intakegesprek en houdt het bespreekbaar! Waarschijnlijk mogen jij em je kindje ook nog wel 1 of 2 keer wennen. Komt vast goed!
En bij ons worden de flesjes idd tussendoor gewoon schoongemaakt.