(nog) geen behandelingen...

Zijn hier meer meiden die net als ik al een aantal jaren bezig zijn met zwanger worden, maar voor zichzelf nog niet toe zijn aan verdere behandelingen (IVF e.d.)?

Ik ben in het begin heel vaak bij de gyn geweest omdat mijn cyclus niet goed was.

Dat kwam achteraf door de schilklier en met de medicijnen zit ik nu helemaal op regel.

Hub is geopereerd aan een Varicocèle, maar ziet het nog niet zitten om verdere stappen te ondernemen.

Ikzelf eigenlijk ook niet.

Ik ben een keer zwanger geweest (dat was nog voor de schilkliermedicijnen en de operatie van hub, maar wel met clomid), dus we weten dat het wel mogelijk is.

Helaas werd het een miskraam na 11 weken :cry:

Ik heb het heel lang uitgesteld om hier op ‘Wanneer zwanger worden langer duurt’ te gaan schrijven, omdat het toch heel vaak over behandelingen gaat.

En ik maakte mezelf ook onbewust steeds wijs dat ik hier nog niet thuis hoor.

Maar goed, 4,5 jaar is toch al best wel lang.

hoi,

wij zijn net pas begonnen dus daar kan ik verder niks over vertellen, maar zag dat je man aan variococele geopereerd is? mijn man is daar ook aangeopereerd. Hoelang geleden is dat geweest. Want na een jaar na de operatie is het zaad weer op volle sterkte (om zo maar even te noemen.)

Hai Beertje

Welkom op KOK!!

De operatie was in december 2006.

Hub moet nog steeds voor een zaadonderzoek om te kijken of het nu beter is dan daarvoor.

Maar zelfs daar ziet hij heel erg tegenop en hij stelt het ook steeds uit.

Meis, ik kan dan wel niet over behandelingen meepraten.

Maar volgens mij is het niet vreemd, jullie done het op een manier die voor jullie goed voelt.

Ik vind het heel naar voor je dat je toendertijd een MK hebt gehad.

Ik hoop ook ontzettend dat je snel zwanger mag zijn!

:hug:

Dank je wel José!

:-*

Hé Juf essie,

wij zijn nog niet zo lang bezig als jullie hoor!! En we weten ook niet of we de behandelingen in gaan, maar de kans is groot aanwezig als de onderzoeken in augustus weer negatief zijn van mijn mannetjes zaad.

Ik sta nog helemaal niet open voor andere onderzoeken en ik wil het eerst nog een jaar ofzo zelf proberen om aan te modderen…Ik denk dat ik er gewoon nog niet aan toe ben… :frowning:

Hallotjes, hier nog iemand die bijna 2 jaar aan het proberen is.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik ws pco heb. Hoe het zaad van mijn vriend is, dat is nog niet bekend. Over 2 weken weten we daar meer over (hebben dan weer een afspraak bij de gyn en voor die tijd gaat hij zijn zaad laten testen).

Het ziet er naar uit dat ik dus ga beginnen met Clomid, maar eigenlijk wil ik verder nog niets doen. is me allemaal te ingrijpend. Denk dat ik uiteindelijk wel alles zal aanpakken om toch zwanger te worden, maar nu nog niet.

@ Sophie, hoe was de vierdaagse??

zo denk ik er ook over babygirl

wat is pco precies?

en de 4daagse ging heel goed, heb hem uitgelopn met weinig blaren

Pco:

Normaal ontwikkelen zich in de eerste helft van de menstruatiecyclus enkele follikels (ook wel eiblaasjes genoemd) in de eierstokken, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot ovulatie (eisprong) komt. Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd, die moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.

Super dat je de vierdaagse goed heb uitgelopen. Ik wil het ook nog een keer graag doen, misschien wel volgend jaar :smiley:

En wat kunnen ze daar tegen doen dan?

Ja super evenement vind ik, volgend jaar weer :lol:

Er kunnen verschillende dingen tegen gedaan worden:

! Afvallen

! Tabletten: clomifeen citraat

! Injecties: gonadotrofine

! Elektrocoagulatie van de eierstokken: LEO

! Metformine

Ik ga ws starten met Clomid, ben nl al bezig met afvallen. Maar over 2 weken horen we meer en dan kan ik met zekerheid zeggen welk traject we in gaan.

Hallo allemaal, ik heb nog niet eerder iets geplaatst.

Zelf heb ik 2,5 jaar op een zwangerschap moeten wachten. Ik heb nu 1 zoontje Noud van bijna 2. Vorig jaar een miskraam gehad, maar ik blijf hopen op een 2e.

Hoi Marion

Welkom hier op KOK.

Ik denk dat je je hier wel thuis zult voelen en dat je hier veel informatie en ervaringsverhalen zult lezen.

Veel plezier!!!

En natuurlijk succes met zwanger worden :wink:

voor Luna zijn wij 3 jaar bezig geweest wel na een jaar de onderzoeken allemaal gedaan

daaruit kwam geloof ik iui en later zelfs ivf en daar waren wij absoluut niet aan toe

dus toen hebben wij iets langer dan 3 jaar aangemoddert en toen is Luna uiteindelijk toch nog spontaan gekomen

dus ik begrijp het aan de ene kant wel en aan de andere kant niet

ik wilde toen echt heel graag weten wat er nou “fout” was en durfde uiteindelijk ook nog niet de behandelingen aan

nu zijn wij ook weer 1 1/2 jaar bezig en ga ik beginnen met clomid zodra ik ongesteld geworden ben maarja nu was duidelijk dat ik een rot cyclus had waar wij niks mee konden

hoop dat jullie snel een wondertje mogen krijgen :hug: