nog geen 3 maand oud en nu al willen zitten

herkennen jullie dit?



Hij wordt boos als hij zelf niet overend kan komen.

en moet liggen.



voooral tijdens fles geven is dit heel irri



slapen dat lukt wel gelukkig liggend :smiley:



Jill zat zelf ook al voor dat ze 6 maand was en kreeg ik al commentaar van cb

Xander wilde dit met 2 maanden. Met 3 maanden wilde hij steeds staan.

Merijn was ook zo;n snelle met willen zitten en die zat met 5 maanden al een heel even zelfstandig en met 6 maanden zat hij echt goed stevig.

Ik mocht van mijn CB met 7 maanden al met hem fietsen omdat hij al zo een tijd goed zat.

Hier gelukkig geen problemen met CB.

Ook hier een ā€œsnelle zitterā€ :smiley:

Het liefst zou ze de hele dag rechtop zitten, er is ook zooooveel te zien !



We laten haar dus wel regelmatig zitten maar ondersteunen haar wel.

Ook nooit te lang achterelkaar.



Nu aan het kijken naar een bumbo zitje zodat ze wel kan zitten en toch voldoende steun krijgt. Denk dat ze dat wel erg leuk gaat vinden.

Op mijn werk (kdv) geef ik kindjes die niet graag liggen altijd ā€˜ā€˜zittendā€™ā€™ de fles.

Die zet ik dan met hun rug tegen mijn buik aan en hun hoofdje tussen mijn borsten 8) dan kan je de fles geven en zelf ā€˜ā€˜meesturenā€™ā€™ als ze rond aan het kijken zijnā€¦dat werkt beter dan dwingen tot liggen en in de houtgreep die fles geven,zo gaan ā€˜ā€˜etenā€™ā€™ ook niet echt met oiets gezelligs associƃĀ«ren :wink:

Wat betreft zittenā€¦

Ik zou eerder ā€˜ā€˜oefenenā€™ā€™ met omrollen dan,als hij op zijn buik ligt kan hij zelf een hoop zien.

Verder kan je idd de bumbo doen al mag hij daar ook niet teveel inā€¦

De wipper omhoog om te zittenā€¦

Maar alles mag gewoon niet tƃĀ© lang achter elkaar omdat het toch niet zo goed is zolang ze zelf nog niet kunnen zitten.

Gewoon wat afwisselen dan komt hij de dag wel door toch? :mrgreen:

Heel herkenbaar. Gewoon zittend de fles geven.

ja hoor, herkenbaar !!

Lotte die doet niks liever dan rechtop zitten. Ze trekt zich recht en zuert als ze gewoon ergens platligt.

Kan je de rug van het wipstoeltje rechter zetten?



En dat CBā€¦jeeeeeeā€¦als een kind nu uit zichzelf kan zitten voor de leeftijd van 6 maanden, dan is dat toch gewoon zo :roll: :roll:

Hier idem Met Rachel, als ze ligt (buiten het slapen om ) gaat ze echt op de balistische modus, zet ik haar rechtop het zij met arm of wat voor ondersteuning dan ook, dan is het goed. ook vind ze t al heerlijk om op haar buik te liggen en om zich heen te kijken met opgeheven hoofdje (deed ze al met ongv een week )



Maar inderdaad CBā€™s willen kleine kindjes plat tot ongv 6 maanden, kreeg vorige week ook al op mijn kop toen de cb-verpleegkundige op huisbezoek kwam en Rachel in zithouding de fles kreeg (aanvulling op BV) Ik mocht dat niet doen en dat moest liggend, waarop ik geduldig uitgelegd heb dat dit niet ging en het haar ook liet zien, met behoorlijke tegenzin moest het dan maar als t maar niet langer dan 10 minuten wasā€¦ alsof ik na 10 minuten de fles uit de mond van die kleine ga trekken :hand: ze is goed ondersteund en drinkt rustig, groeit goed enzoā€¦ ben ik dan fout ? of moet ik van mijn happy baby een huilende baby gaan maken omdat iemand van het CB dat wil ? reactie welkom, maar van de kraamverzorgende en verloskundige begreep ik dat ik op mijn intuitie moet afgaanā€¦ kortom veel onduidelijkheid voor mij en zoals ik lees voor meerdere :think:

Ryan wil ook graag zittend de fles, maar gaat bijna nietā€¦ook als ik m tegen me aan heb, zijn hoofd tussen mijn borsten wil hij nog naar voren.



Hij vindt Jill ook zo intressant en zou volgens mij het liefste naast haar willen zitten :lol: :lol: en mee doen!

@Lieveleentje wrote:

Hier idem Met Rachel, als ze ligt (buiten het slapen om ) gaat ze echt op de balistische modus, zet ik haar rechtop het zij met arm of wat voor ondersteuning dan ook, dan is het goed. ook vind ze t al heerlijk om op haar buik te liggen en om zich heen te kijken met opgeheven hoofdje (deed ze al met ongv een week )



Maar inderdaad CBā€™s willen kleine kindjes plat tot ongv 6 maanden, kreeg vorige week ook al op mijn kop toen de cb-verpleegkundige op huisbezoek kwam en Rachel in zithouding de fles kreeg (aanvulling op BV) Ik mocht dat niet doen en dat moest liggend, waarop ik geduldig uitgelegd heb dat dit niet ging en het haar ook liet zien, met behoorlijke tegenzin moest het dan maar als t maar niet langer dan 10 minuten wasā€¦ alsof ik na 10 minuten de fles uit de mond van die kleine ga trekken :hand: ze is goed ondersteund en drinkt rustig, groeit goed enzoā€¦ ben ik dan fout ? of moet ik van mijn happy baby een huilende baby gaan maken omdat iemand van het CB dat wil ? reactie welkom, maar van de kraamverzorgende en verloskundige begreep ik dat ik op mijn intuitie moet afgaanā€¦ kortom veel onduidelijkheid voor mij en zoals ik lees voor meerdere :think:






Ik moet morgen naar cbā€¦dus ben benieuwd wat ze er van zeggenā€¦ik hou je op de hoogte

@nijntje wrote:



Hij vindt Jill ook zo intressant en zou volgens mij het liefste naast haar willen zitten :lol: :lol: en mee doen!




ja hier ookā€¦ hij wil volgens mij nu al doen wat Merijn ook doetā€¦