Nog even...

Nog even, een paar maanden, en mijn zoon gaat hand in hand met mij, door een poort van zingende kleuters, ouders en leerkrachten, de klas uit, de trap op, weg van de kleuters en zijn vertrouwde lieve juffie, om dan, terwijl hij met zijn klasgenoten wordt toegezongen door de hele school, de grote stap te nemen, de 1e klas in!



Wat ben ik trots op hem dat hij dit jaar die stap gaat nemen! Wat hebben wij en vooral hij, daar hard voor gevochten!



Van een schattig jongste kleutertje tot de aller oudste kleuter van de klas! Bijna 7!

Hij weet hoe alles gaat in de kleuterklas, het is er vertrouwd en fijn, maar langzaam wordt het toch “te klein”.

Hij mag de oudste kleuter werkjes doen, met Pinksteren mag hij de bruidegom zijn, en dan komt nog het maken van de boot; plank zagen, spijkertjes slaan, touw er tussen weven, mast maken, zijl verven en naaien… en dan zien of hij drijven kan!



We zitten nog een fijne drukke tijd in de kleuterklas, maar wat begint de 1e klas al te leven.

Zijn juffen zijn bekend. Afentoe kijken we eens naar boven, daar is het dus… het komt steeds dichterbij.

Ik krijg een email van een andere oudste kleutermoeder met de vraag of we iets kunnen doen met de toekomstige 1e klas om elkaar te leren kennen (vorige 1e klassen gingen bijv. een weekend kamperen). En er moet aan het afscheidscadeau gewerkt worden die de oudste kleuters gaan geven aan de achterblijvende kleuters en juffie.



Nu nog even genieten van het kleuter zijn,

en dan nog een lange vakantie!

Maar:



1e klas here we come!!!

wat schrijf je dat mooi



kippenvel





ook hier een oudste kleuter, hij gaat ook naar groep 3 na de vakantie.

hij is dan net 6.

Wat een stap he?! Ik vond het heel moeilijk, zeker met de oudste.

Maar aan de andere kant ook wel erg fijn dat het zo bewust gedaan wordt, zo te lezen net als bij jullie op school. Er wordt echt aandacht aan besteed, al heb ik er zeker met mn oudste ook aan getwijfeld of dat nu echt wel goed is (hij werd steeds zenuwachtiger, ik denk best een beetje erger door de nadruk die er op gelegd werd).



En dit jaar mijn jongste, nog eventjes dan, alweer… Geen kleutertjes meer. Ook gek hoor, maar ik zie het nu toch met meer vertrouwen tegemoet allemaal, we weten wat komt, ze krijgt een fijne leerkracht.

ik zit helemaal met een brede lach van jou mooi verhaal,

en ga weer helemaal terug de tijd in…



ohh ik was ook zo trots :inlove: :inlove:



onze kindjes worden te snel groot… :angel:

Hier ook een kerel(tje) dat na de zomer naar groep 3 gaat, helemaal kleuter-af is.

Poeh…en ik weet nog als de dag van gisteren dat hij voor het eerst naar school ging, en nu alweer naar groep 3.

Ik moet er ook nog een beetje aan wennen. Mijn jongste kind zit straks in groep 3! Nog 3 1/2 week naar school en dan is hij echt kleuter-af.