Het is toch ook schadelijk voor de kinderen als ze verblijven in een ruimte waar 's avonds en in het weekend gerookt wordt? Er wordt 's nachts goed geventileerd, maar je ruikt wel goed dat het een huis is waarin gerookt wordt. Er zijn dan toch alsnog schadelijke stoffen aanwezig in de lucht?
Ja er gaat echt een hele tijd overheen dat echt alle rookresten uit huis zijn. De rooklucht gaat altijd zakt altijd naar beneden en dus nog veeel slechter voor kindjes aangezien hun altijd op die hoogte spelen/kruipen etc…
Ja is volgens mij ook schadelijk hoor.
Snap echt niks van mensen die roken in een ruimte waar ook kinderen verblijven :thumbdown:
ja klopt… maar dat is niet alleen voor kinderen hoor
maar voor alle mensen en dieren in het algemeen
meeroken is dan ook heel slecht
kan er ook helemaal niet tegen als er in een huis gerookt is
krijg dan verschrikkelijke hoofdpijn en mijn keel gaat dicht zitten
zelfs als het huis geventileerd word
mijn sm rookt als een ketter en als tygo er is dan rookt ze buiten
maar als tygo thuis komt dan ruikt hij alsnog helemaal naar de rook
ik vind het zoooo vies… alles moet uit en tygo in bad
daarna schone kleertjes aan … echt niet gezond :sick:
heb het er met mijn sm over gehad maar ze is erg vergeetachtig dus helpt niet echt
we komen er dan ook niet zo heel vaak over de vloer helaas … want het is een schat van een mens
Ja, als je naar een huis gaat waar net gerookt is dan zitten evengoed nog wel die schadelijke stoffen in de lucht, en daar gaat echt wel wat tijd overheen eer dat dat weg geventileerd is!
Als wij ergens heen gaan waar gerookt word is het zodra dat we thuis zijn kleren in de was en meteen douchen.
Vind het zo vies, me kleren me haren me huid alles stinkt dan gewoon :sick:
En ik krijg er migraine van als ergens ben geweest waar gerookt is of word.
Gelukkig kennen we niet zo heel veel mensen die roken
Ik vind ook altijd zo vies, als je dan bv je jas ergens op hangt er hangt een andere jas overheen van iemand die rookt :sick:
Er hebben afgelopen jaar verschillende artikelen etc in kranten en tijdschriften gestaan over “third hand smoking” Dat is de rook die op meubels/kleding/speelgoed etc neerkomt als mensen in die ruimte roken. Schijnt ook erg schadelijk te zijn.
Hier gaan de jongens ook in bad als we ergens geweest zijn waar normaal wel gerookt wordt. En de kleding meteen in de was.
Ik zou het risico niet nemen als het even niet hoeft
tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
mijn beide schoonouders roken flink. normaal gesproken roken ze in de woonkamer van hun eigen huis. iets wat hun goed recht is, het is immers hun huis.
als wij met onze kleine komen, gaan ze in de afgesloten keuken roken. als ik het risico niet zou willen nemen, dan zou onze zoon zijn opa en oma een stuk minder zien en dat zou ik jammer vinden.
neemt niet weg dat ook bij mijn kleintje alle kleertjes gelijk uit gaan als we thuis komen, want ondanks dat er altijd wordt geventileerd stinkt hij altijd naar de rook als we thuiskomen :sick:
Weet je wat ik zo vies vind? Als mensen die stevig roken de wachtkamer van bijvoorbeeld de dokter binnen komen. Dan ruikt direct de hele wachtkamer naar de rook :sick:
Het is slecht voor mens en dier. Ja. Maar soms ontkom je er niet aan. Zoals bijvoorbeeld de schoonouders van Fluppie. Of als je door een groep rokende mensen moet (die altijd vlak voor de deur blijven staan) om ergens binnen te komen.
daarom mag er bij ons op het werk niet binnen 3 meter van de ingang gerookt worden
dat vind ik bij een ziekenhuis ook altijd zo goor!
dan staan ze met infuus en al buiten. waarom maken ziekenhuizen dan geen aparte rookruimte met afzuiging enzo? lijkt mij niet echt bevordelijk dat ze in pyama buiten staan te roken.
@fluppie wrote:
dat vind ik bij een ziekenhuis ook altijd zo goor!
dan staan ze met infuus en al buiten. waarom maken ziekenhuizen dan geen aparte rookruimte met afzuiging enzo? lijkt mij niet echt bevordelijk dat ze in pyama buiten staan te roken.
Dát hebben ze hier in het Gemini wel, alleen… komen daar ook de zusters! in hun zustersoutfit!!! :eh: Dat vind ik ook echt not done.

@Sweet-Love wrote:
@fluppie wrote:dat vind ik bij een ziekenhuis ook altijd zo goor!
Dát hebben ze hier in het Gemini wel, alleen… komen daar ook de zusters! in hun zustersoutfit!!! :eh: Dat vind ik ook echt not done.![]()
whahahaha sorry moet even lachen, ik werk in een ziekenhuis en ja rook ook nog alleen niet tijdens mijn werk.
Die mensen zijn al zo beroerd en dan kom ik met mijn rookuniform :naughty:
Ondanks dat familieleden dat wel doen hoor die hebben hun peuk net voor de deur uitgemaakt :roll:
Ik vind het ook geen pan die patiënten met infuus en pyama voor de deur, maarja er mogen geen rookruimte meer in ziekenhuizen opzich begrijpelijk, geloof dat wij er 1 hebben.
Maar roken blijft men zijn eigen verantwoording, ook in een ziekenhuis.
Tevens snap ik de reactie van sommige als je zelf niet rookt dat het stinkt, ik weet dat het stinkt, maar ook hier word wel gerookt door mij en mijn man in de avonden als kids boven zijn en overdag onder de afzuiger als mijn man thuis is.
En ja het is slecht dat klopt, maar zo is er in ieder wel iets waarvan je je kan afvragen of dat nu ‘handig/verstandig’ is met kinderen in huis :shifty:
bij de vaders van de kids word gewoon binnen gerookt ook als de kids daar zijn.
Nu heb ik mijn vriend vader van Devano zo ver dat hij niet meer rookt waar Devano bij is.
Als ik weer bij hem ga wonen gaat er alleen nog maar gerookt worden in de keuken onder de afzuigkap.
nou jah tis voor mij niet het ideaal beeld maar iig beter dan gewoon roken waar de kids bij zijn.
mijn schoonvader is afgelopen oktober overleden aan de gevolgen van longkanker na 50 jaar de ‘hobby’ roken te hebben beoefend (en geen twijfel mogelijk dat dat de oorzaak was in zijn geval hoor van de kanker).
Het is dat hij niet meer KON door de benauwdheid, anders had hij letterlijk tot in zijn kist gerookt ben ik bang :roll: . Terwijl haar man dood lag te gaan aan longkanker (en enorm benauwd was) zat schoonmoeder er dus leuk naast te roken :?
Toen het in het weekend ineens ontzettend hard achteruit ging is er zorg bijgehaald en die mensen van de doktersdienst kwamen binnen: mevrouw, die sigaret gaat nu uit, zo doe ik mijn werk niet… en er is geen woord meer gesproken tegen mijn schoonmoeder. En terecht vind ik :shifty:
Als manlief daarheen ging (en dat was op het laatst dagelijks) dan zorgde ik dat de wasmachine al klaar stond met wasmiddel erin zodat hij direct door kon lopen, de boel erin kon mikken en alleen nog aan hoefde te zetten, dan hij onder de douche door. Jas liet hij achter het huis uithangen om te luchten, maar gadver de gadver wat een ranzigheid is die rook…
Wij hebben serieus weleens post gehad van hun die dus dan al 2 dagen in de buitenlucht onderweg is geweest en nog naar rook rook…
De partner van onze gastouder rookt. Niet waar onze kinderen bij zijn, wel in het bijzijn van zijn eigen kids. Mijn vriendin/gastouder vindt het verschrikkelijk dat hij dat doet. Hij is heel blij dat mijn vriendin nu extra inkomsten genereert en dus rookt hij niet als onze kinderen er zijn. Echter; in de nieuwe regels mag er 24/7 NIET gerookt worden in het huis van een gastouder. Ik heb zelf echter aangegeven dat ik het niet zo’n punt vindt nu ze is opgenomen in het landelijk register kinderopvang. Maar nu ia ook Marijn astmatisch en vroeg ik mij dus af hoe schadelijk het is als er wel gerookt wordt in dat huis in de weekenden en op de avonden… Nou slecht dus… Toch nog maar even om de tafel met ze…
hmm ik ging ook zeker om de tafel, op een plaats waar kinderen opgevangen worden hoort zeker niet gerookt te worden.