Nog een vraagje...Komkommer

En nee ga niet vragen of hier ook de pitjes uit moeten hahahaha



Vanaf wanneer gaven jullie komkommer aan je kindje?

Keano is 5 en half maand en wou het proberen…



Liefs, renate

Ik geef het J. vanaf hij ongeveer 6 maanden is. ik haal de pitjes eruit, zodat hij het makkelijk kan vasthouden.

Wou het als een soort groente hapje doen, dus beetje pureren.

Niemand die komkommer geeft??!!

Ik zou hem gewoon een schijfje geven. Pureren lijkt me een beetje smaakloos en is gewoon niet nodig.

Hier vanaf de leeftijd van zes maanden :wink: En idd gewoon schrijfjes, heerlijk om op te malen en te sabbelen :slight_smile:

Met pureren hou je alleen maar een papje over. Ik geef vanaf 6 maanden af en toe een stukje, zonder schil, met pitjes.

Ik meen Eli ook vanaf een maand of 7. Nu zijn we uberhaupt pas met 6 maanden begonnen met vaste voeding en ook 1 ding tegelijk, niet meteen alles proberen. Vanaf ongeveer 7 maanden komkommer dus. Gewoon in plakjes, met of zonder schil weet ik niet meer. Het zou best kunnen dat hij hier en daar een keer (later) met schil heeft gekregen als we ergens zaten…

dus eigenlijk kan mn meisje over 4 weken al komkommer??? :shock:

@knollie1 wrote:

dus eigenlijk kan mn meisje over 4 weken al komkommer??? :shock:




Ja, kan. Maar hoeft niet natuurlijk.





Ik zou eigenlijk niet kunnen bedenken wat er mis is met komkommer? Heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Wie weet is er wel een reden,waarom het niet zou mogen,maar dan is mij die reden ontgaan geloof ik.

bedoel ook niet dat er iets mis mee is, juist niet.



maar ik heb altijd het idee dat ze er goed op moeten kunnen kauwen.



ik ben panisch voor verslikken bij kinderen.

Wel even aanvullen, een geschaafd stukje sabbelt net even wat beter weg,dan een wat dikker gesneden stuk,tenzij je de harde randen een beetje wegsnijd.

@knollie1 wrote:

bedoel ook niet dat er iets mis mee is, juist niet.



maar ik heb altijd het idee dat ze er goed op moeten kunnen kauwen.



ik ben panisch voor verslikken bij kinderen.




Zie post onder je post…bij schafen (kaasschaaf) blijft er echt een zacht,sompig stukje over. Echte dikke stukken gaven we ook nog niet meteen,maar beide heren hadden hier wel al tanden met 4 maanden en tegen de 7 maanden zowel boven als ondertanden (4 in totaal), ze schraapten zelf met de tanden stukjes af.

(Eli dan, Jo at pas veel later)

ja hier nog geen tanden

Ook al bij beide heertjes op tijd komkommer gegeven, maar zonder schil in het begin hoor!

@Cin. wrote:

Ook al bij beide heertjes op tijd komkommer gegeven, maar zonder schil in het begin hoor!




Hier hetzelfde, Roan weet alleen nog niet wat ie er van moet vinden.

Ik geef nooit komkommer, omdat dit niet zo heel goed is voor de tanden :?

Vaak komkommer eten geeft grote kans op tanderosie…

Hanneke, ik had hier nog nooit van gehoord, dus even google gekeken :wink:

Komkommer wordt idd genoemd als zuur eten maar niet meer of minder dan fruit. Geef je dan ook geen fruit? :think:

Met goed poetsen met een tandpasta met fluoride is het dan toch geen probleem?

@Marlous79 wrote:

Hanneke, ik had hier nog nooit van gehoord, dus even google gekeken :wink:

Komkommer wordt idd genoemd als zuur eten maar niet meer of minder dan fruit. Geef je dan ook geen fruit? :think:

Met goed poetsen met een tandpasta met fluoride is het dan toch geen probleem?




Ik weet het niet! De tandarts vertelde dit. Wellicht zal goed poetsen de schade helemaal beperken, maar ik poets niet na elk tussendoortje, terwijl komkommer nou juist iets is wat je makkelijk tussendoor in zo´n mondje stopt. (en waar je dus vaak iets van geeft)

Fruit geef ik wel, wist niet dat dat net zo zuur is…