Nog een poepprobleem

Thomas is zomaar ineens zindelijk geworden overdag…

Hij is nu 2,5.

Hij plaste 2x op het potje op de creche omdat zijn vriendinnetje dat deed.

Thuis hebben we het potje in de huiskamer neer gezet en binnen 3 dagen had hij overdag geen luier meer om :shock:

Maar… poepen doet hij niet.

Niet op het potje, niet op de wc, hij vraagt ook niet om een luier overdag als hij moet poepen.

Hij laat het gewoon lopen in zijn broek, of ik haal hem uit bed met een poepbroek.

Het is net of hij het niet voelt dat hij moet poepen, of dat hij de aandrang niet herkend…

Ik vind het niet erg hoor, dat hij niet op het potje poept en voor dat ene poepje (thank god alleen nog maar drollen tot nu toe :lol: ) doe ik echt geen luier meer om de hele dag… maar vraag me af hoe ik hem kan stimuleren om het wel te doen, zonder hem te pushen.

Of moeten we het zo laten zoals het nu is en komt het vanzelf?

Hij kan het wel, hij heeft al 3x een ‘pling’ poepje op de pot gedaan, ook op de creche, maar hij heeft het verder nooit meer herhaalt.

Stickers, snoepjes en ander soort beloningen werken dus niet.

Hij zegt dat hij dan gaat poepen, maar dan beschouwt hij zijn plas ook als een poep 8)

Ik denk dat je het maar even moet laten gaan.

Kim had het ook een tijdje in het begin, het plassen ging prima, maar poepen echt niet.

Volgens mij kunnen ze de aandrang voor plassen en poepen nog niet zo onderscheiden of zo :think: . Want Kim ging toen eens naar de wc omdat ze moest plassen, maar er bleek een poepje uit te komen :lol:

Daarna had ze het langzamerhand steeds beter door en was steeds vaker op tijd op de wc voor poepies.