Ik mailde naar een verkoopster. Ze antwoordde dat ze het artikel nog had en als ik een goed bod deed dat ik het dan mocht kopen.
Vervolgens zie ik in de winkel dat artikel nieuw voor 3 € meer dan het op dit moment het hoogste bod.
Dus ik mail dat ik het in de winkel wel ga halen, want bij haar komen er uiteraard nog verzendkosten bij.
Nu krijg ik een mail met een bod van de verkoopster, 7 € onder de winkelprijs en dit is dan wel incl. verzendkosten.
En dat dus terwijl er een bod is gedaan van 3 € onder de winkelprijs, zonder verzendkosten.
Ik ben nog niet zo thuis in marktplaats, kan iemand mij uitleggen waarom dit zo gaat? Die mevrouw heeft een hoger bod gekregen en toch wil ze het voor minder geld aan mij verkopen en ook nog incl. verzendkosten.
Dat klinkt niet logisch in mijn oren. :think: :eh:
Of is dat juist net dat “handelen” en zou er een vals bod uitgebracht zijn ofzo?
Ik ben niet zo heel goed thuis op MP, maar ik denk dat het hogere bod een vals bod is geweest.
Maar volgens mij zitten hier een aantal mp verslaafden :lol: Die kunnen nast beter antwoord geven.
Succes met je aankoop :-*
Vaak wordt er door vrienden of onder een valse naam geboden om de prijs op te drijven. Zal in deze ook wel gedaan zijn, dat ze haar “eigen bod” nu dus laat vallen om het toch aan jou te kunnen verkopen.
OF
degene die het hogere bod heeft gedaan, laat niets meer van zich horen of die deal lijkt niet rond te komen en ze wil er toch graag vanaf.
Er zijn ook zat mensen die bieden maar niet kopen. Misschien heeft de verkoopster de bieder in kwestie gemaild maar krijgt ze geen antwoord.
Maar het kan inderdaad ook een bod zijn die ze zelf heeft geplaatst.
Alles is mogelijk, trek je er maar niks van aan…Het gaat erom wat jij ervoor betalen wilt.
Inderdaad zullen wel vrienden zijn die geboden hebben zodat diegene die het echt hebben wil daarover heen moet bieden.
Ik nam het niet meer, echt niet voor 7 euro meer en je hebt helemaal nieuwe, als het nou de helft ervan was dan zou ik ja zeggen.
Ze heeft me gemaild dat ze haar aanbod helaas in moet trekken…
Het ging om de wifi usb connector, om de DS dus via de pc op internet te krijgen.
Die zijn bij Dixons hier in de omgeving uit verkocht, maar blijken nu in Brabant nog wel te verkrijgen te zijn voor 33 € ( en met garantie ).
Lekker in de winkel halen dan, dan heb je garantie en een nieuwe en aangezien de deal nu alsnog niet doorgaat, kan je voor die 7 euro meer net zo goed een nieuwe kopen.
Ben het eens met wat karin zegt, probeer altijd te bepalen wat JIJ ervoor wil betalen, dan is het goed toch?
Met dit soort dingen ben ik altijd voorzichtig… en kijk ik dus even verder naar andere verkopers (of koop het alsnog in de winkel) Ben gelukkig nog maar 1 keer beduveld op MP, verder eigenlijk altijd goed gegaan… misschien omdat als ik het maar enigszins niet vertrouw (of het nu gaat om kopen of verkopen) ik het dan af kap :mrgreen: .
ik koop en verkoop al ik weet niet hoelang via mp, en ook ik ben een keer beduveld.
het liefst ga ik het halen , of mijn ouders halen het.
soms scheeld het inderdaad zo wienig dat je het beter in de winkel kan halen.
maar in ook heel veel gevallen heb je het veeeeeeeeeeeeel goedkoper
maar er zijn echt heel veel bieders die niets meer laten horen ook niet nadat je alles uitgewisseld hebt :roll:
maar haar aanbod intrekken :think: vindt ik erg vreemd :thumbdown:
gr melanie.