Nog een frankrijk-vakantie-autorijden vraag

Van de meivakantie willen we graag op vakantie gaan, omdat het er deze zomer niet inzit :wink:

Omdat mijn man dan wel vrij wil zijn willen we in mei een week weggaan, evt met een weekend nog eraan vastgeplakt.

Ik heb een leuke camping gezien in de buurt van Clermond ferrand, maar ik heb werkelijk geen idee watvoor weer je daar kunt verwachten begin mei?

Mij leek het logisch dat het toch best lekker zal zijn, aangezien de meivakntie hier heel erg vaak mooi is.



Verder gaan we voor het eerst in tijden zo ver met de auto. Ik ben alleen de enige die kan rijden en dan dus zo’n 6,5mnd zwanger. Is 800km dan teveel…?

650/700km vond ik alleszins meevallen toen we dat eens deden, maar toen was ik niet zwanger.

Tja, wil je echt zeker weten naar een camping? Waarom geen leuke stedentrip?



Ik heb ervaring met begin juni op de camping in Normandie en dat was niet leuk. Namelijk vooral 's avonds en 's nachts errug koud en vochtig. Ook was het erg stil op de camping en de campingwinkel was nog niet eens open.

Kortom het kan natuurlijk dat je best lekker weer hebt maar het kan natuurlijk ook nog behoorlijk koud zijn in een tent.



En het is natuurlijk even afwachten hoe je je voelt met 6,5 maand zwanger. Hoe groot is je buik etc? Ik zou persoonlijk niet zo’n eind met de auto gaan als ik de enige ben die kan rijden. Als er wat gebeurt wat moet je dan???



Kortom ik zou op zoek gaan naar een andere optie, dichterbij en in een hotel / huisje oid.

Maar goed ik ben echt een koukleum :wink:

Wij zijn echte kampeerders en ik moet eerlijk gezegd niet denken aan een huisje op zo’n park :wink: De kou en vochtigheid 's avonds/'s nachts daar kan je je op kleden, lekker vuurtje aan en dat komt wel goed. Lekker genieten van de buitenlucht, mooie natuur, kleine (boeren)camping (waar uberhaupt geen winkeltje zit vaak).



We gaan overigens niet met eigen tent hoor, ik wil wel graag een echt bed tegen die tijd :wink: Maar tegenwoordig kun je op heel veel plekken luxe safaritenten huren, met echte bedden en behoorlijke leefruimte voor als het minder weer is, dus dat lijkt ons de perfecte oplossing voor nu.



Het rijden, zou je dat zowiezo niet doen of tijdens zwangerschap niet?

Ik vind het ook verre van ideaal maar mijn man is heel angstig, ooit een ernstig auto ongeluk gehad dus hij wil gewoon echt niet rijden. Om die reden nou altijd dicht bij huis te blijven is 'm ook niet, dus we zijn al eens naar frankrijk gereden en dat viel me echt mee.

We overwegen nu trouwens wel op de heen of terugweg een nachtje in parijs te blijven, zodat we parijs kunnen zien met de kinderen en dan is de rit ook meteen in tweeen gesplitst, alleen qua vrije dagen willen we dat zeker niet op de heen en terugweg doen.

Lastig…



Kan me voorstellen dat als je je gewoon lekker fit voelt (meestal is 5-7 maanden wel de beste periode he?), dat het verre rijden dan geen probleem zal zijn. Mits je er natuurlijk de tijd voor neemt.

Een tussenstop in Parijs is natuurlijk geweldig!!!

Maar wat als je nou al snel in de zwangerschap last van BI krijgt?? (ik noem maar wat) Dan lijkt mij zo’n lange autorit niet echt fijn om te doen…



Maarja, dat weet je nu dus nog niet…



Ik zou jullie eigen gevoel erbij volgen. Als jij het niet ziet zitten om met 6,5 maand nog zover te rijden, dan gewoon niet doen.

Misschien anders met het vliegtuig en een auto huren?



En over een camping in Frankrijk kan ik niks zeggen… ik houd helemaal niet van kamperen :wink:



Dus aan mijn antwoord heb je eigenlijk helemaal niks :shifty:

He Lune,

Het gaat mij om de combinatie van zwanger zijn en naar frankrijk rijden. Als je niet zwanger zou zijn, ook niet ideaal om de enige te zijn die rijdt maar de kans dat je niet in staat bent om te rijden is wat kleiner.



Als je zwanger bent, heb je gewoon meer kans dat er iets is waardoor je geen 500-600 km kan rijden.



Lastige keuze hoor!

Mijn schoonouders staan altijd bij de Veluwe op een natuurcamping in mei. Misschien ook een optie? Qua weer is het inderdaad afwachten ze hebben er wel eens met 25 graden gestaan, maar afgelopen jaar veel regen gehad en dat is wel minder leuk.



Maar zoals ik al zei, ik zou niet zo’n eind met de auto gaan als ik zwanger zou zijn :shifty:

Ik vind 800 kilometer rijden in je eentje best ver. Altijd, ook als je niet zwanger bent. Dus ik zou sowieso een tussenstop doen, en dan liefst ook niet meteen de volgende dag verder, maar echt een rustdag tussendoor doen. Maar daar moet je natuurlijk wel de tijd voor hebben dan…



Hoe je zwangerschap gaat lopen, weet je natuurlijk nooit, maar achteraf gezien had ik best met 6,5 maand op een normale manier op vakantie gekund (ik heb zelfs 5 dagen voor de uitgerekende datum nog gekampeerd in een klein tentje met luchtbed op de grond - maar dat was maar 20 minuten rijden van huis).

Het risico dat het misschien toch niet lukt met het rijden is natuurlijk wel wat groter dan normaal, en het is aan jou om te kijken of je dat risico wil nemen. Of je zou nog even kunnen wachten met boeken totdat je wat verder in de zwangerschap bent en beter kunt inschatten hoe het gaat?



Ik zou denk ik kiezen voor een camping wat dichter bij huis. Ergens in Noord-Frankrijk, en dan een dagje Parijs zeker niet overslaan.

Mooi-weer-garantie heb je nergens in die periode (al kun je altijd geluk hebben), en voor een grote kans op echt warm weer moet je waarschijnlijk wel iets zuidelijker dan die 800 kilometer? Of vergis ik me daarin?

Ik zou het (mijn laatste zwangerschap nog vers in het geheugen :lol: ) niet doen! M :lol: aar ik had behoorlijk last van bekken instabiliteit helaas… Was al moe va thuis zijn, laat staan zo’n autoreis :eh:

Maar iedereen is anders en als jij denkt het te kunnen zou ik het zeker doen. Lastig vind ik dat je nooit weet van te voren hoe je zwangerschap zal verlopen…

Je voelt je nu misschien kip lekker maar dat kan over een paar weken best anders zijn. Wij hebben uiteindelijk voor kamperen op de veluwe gekozen in de meivakantie. Ons kindje werd in sept. geboren en vond dat echt goed te doen. We sliepen wel in tenten en ik had wel wat last van het bed maar toch nog goed te doen.

tegen de kou vind een schapenvachtje echt een aanrader, scheelt zooooo veel!

Vliegen en auto huren wordt te duur met zn vijfjes, dat wordt m zowiezo niet. Dichterbij huis blijven… voelt voor mij een beetje stom. We kamperen altijd in Nl (of tot aan noordfrankrijk) omdat dat te fietsen is. Als ik dan een auto huur, wil ik wel ergens komen waar je met de fiets niet komt.

Klinkt dat heel belachelijk…?! :lol:

Noordfrankrijk vind ik zowiezo een beetje saai ook. Qua weer maakt het weinig uit denk ik, ik begreep van een kennis die in de omgeving van de camping die we gezien hadden een huis heeft dat het daar gemiddeld 5gr warmer is, maar dat het bijv vorig jaar net als hier daar ook heel slecht weer was.



Bekkeninstabiliteit ben ik niet bang voor, na drie zwangerschappen gok ik zo dat het met de vierde ook wel mee zal vallen. Het is idd zo lastig dat je gewoon niet weet hoe je je voelt, want bij de jongste was ik wel heel erg moe steeds.

We hadden het er vanmiddag nog even over dat we iig maar moeten zorgen voor een extra vrije dag, dat we zowiezo de mogelijkheid hebben halverwege een hotel te pakken en de dag erop verder te rijden. Een rustdag vind ik echt helemaal niet nodig eerlijk gezegd, 500/600 km rijd ik zonder problemen normaal, misschien dat het nu wat vermoeiender is maar een hele dag uitrusten zal ik niet nodig hebben.

Nou…



Ik vind autorijden erg leuk, ben niet vies van een flink stuk en bekkeninstabilliteit heb ik bij Suus eigelijk niet gehad.

Maar wij zijn in de meivakantie afgelopen jaar naar de Belgische Ardennen geweest… een stuk dichter bij dan ver Frankrijk in en aldoor in de zelfde houding zitten met een bal in je buik was ECHT niet fijn.

Ik kreeg last van mijn rug en veel harde buiken. En nou hadden wij toch echt wel een zeer comfortabele wagen met een fijne hoge zit.

Je hormonen zijn de boel dan al dik aan het verweken en alles is dan toch al behoorlijk gevorderd… 6,5 maand zwanger zijn is zo’n 26 a 27 weken? Ik was 28 weken zwanger…



Nee, echt geen pretje.

En zeker als je partner niet kan rijden, is semi hoogzwanger de verantwoording dragen over 4 anderen in een vreemd land waar ze niet zo netjes en volgens de regels rijden als hier…

Heel eerlijk… het woord wat in me opkomt is eh… " dom" :shifty:



Persoonlijk zou ik het advies geven het toch iets dichter bij huis te zoeken. Zuid limburg, Ardennen, is ook ontzettend mooi en er is volop van alles te doen, ook als het weer minder is.

Ik zou denk ik richting het noorden gaan…

veel rustige wegen, lekker ruim, veel vakantie ik huisjes in de natuur enz.

Als ik dan echt de weg op zou gaan zou ik dat doen maar, ik zou het denk ik toch wat dichter in de buurt zoeken.

Nou! ik wil gewoon even horen dat het makkelijk kan :doh:

@Lune wrote:

Nou! ik wil gewoon even horen dat het makkelijk kan :doh:




Dat wil ik best tegen je zeggen hoor :lol:

Maar dan heb ik het straks gedaan als het niet lukt/geen succes is… neeeejjjj, dankjefeestelijk :oops: :stuck_out_tongue:

@Lune wrote:

Nou! ik wil gewoon even horen dat het makkelijk kan :doh:




het lastige is dat je nu nog niet weet hoe je je dan voelt. Maar ik zou het zeker niet zoals cell doet bestempelen met ‘dom’ of zo. Terugdenkend op deze zwangerschap zou ik zelf met die termijn wel een eind komen met in de auto rijden, denk ik…Maar goed, je weet niet hoe het loopt, en als het dan tegenvalt, heb je geen alternatief,

Die extra dag zodat je iig een tussenstop kunt maken, lijkt me wel essentieel!

Ik denk ook dat het wel te doen is, al heb ik makkelijk praten aangezien ik degene ben die niet durft te rijden en mijn vriend dus alle lange reizen alleen aflegt :shifty:



Hoe essentieel is het dat jullie nu al boeken? Willen jullie per sé naar die ene plek/camping of zou het ook een mogelijkheid zijn om een last minute te boeken :think: ? Want dan kun je ook nog even afwachten, kijken hoe je je een maand van tevoren of zo voelt en dan kijken of je het aan durft.



Terugdenkend aan mijn zwangerschappen tot nu toe, zou ik het ook wel aandurven, maar ja resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :wink:



Oh, en wat het weer betreft: daar is werkelijk niets zinnigs over te zeggen… Mijn so gaan meestal in mei , correctie, gingen meestal in mei naar Nice, maar dat is de afgelopen drie keer zo tegen gevallen kwa weer, dat we dit jaar met z’n allen naar Texel gaan :lol:

Tsja lastig he, geen idee hoe je je dan voelt, misschien kun je halverwege een BB hotel boeken? die zitten veel langs de autoroute, dan heb je een doel om heen te rijden op je gemak, en de volgende dag naar de camping.

Anders iets zoeken op 500km max??



In die periode is het ip zachter weer dan wij hier hebben, dat wil zeggen als de zon schijnt is daar net iets warmer, de avonden zal het wel snel afkoelen maar zoals je schrijft daar kun je je tegen kleden :wink:

Succes met beslissen, uiteindelijk moet jij het stuk rijden, dus het is aan jou.

Alleen als je last heb van teveel in een houding zitten kan je niet iemand anders laten rijden zodat je even rust hebt.

Ik heb vroeger ook naar de Cote dá Sure gereden in mijn eentje, ruim 1300km, maar toen was ik nog jong :wink:

Ik vond de rit naast het stuur afgelopen vakantie al een hele (nare) zit en was nog maar 21 weken…



Gelukkig is iedereen anders, maar vind het heel wat.

Ik vind dat heel persoonlijk al zou ik het dus zelf niet doen.

Zou die gok niet durven nemen, idd omdat je niet weet hoe je je dan op dat moment zal voelen. Stel je voelt je niet top, dan is het wel erg lang hoor.

Succes met het nemen van een besluit.

Ik vind vier dagen onderweg zijn gewoon te lang, omdat we maar een week wegwillen. Ik denk dat we idd toch rustig aan verder kijken naar iets wat dichterbij is en wellicht pas tegen die tijd boeken zodat ik wat beter in kan schatten hoe het zal gaan.

Ik bedacht me overigens nog wel dat ik rond de 24 weken zwanger was toen ik ook een keer een heel eind gereden heb naar het huis van fam in frankrijk (volgens mij 850km ong). Ik ging toen alleen wel met mn zus en kon dus afwisselen. Het lange zitten was toen iig geen probleem, maar ja, ik heb allang ondervonden dat elke zwangerschap weer anders is.

Ik kan autorijden, wil wel mee hoor :angel: :wink:



Bij Peter kon ik dat ook wel… die zwangerschap verliep fluitend.



Bij Mies niet, toen had ik wel BI en bij Suus nu dacht ik van wel. Weinig kwalen… maar met een 4e is je lijf al niet meer zo heel sterk als bij een eerste he… hier waren echt vooral de harde buiken een probleem… ik zat dan toch te zuchten en kon niet goed opletten op de weg.



Vandaar dat het woord dom in me opkwam… was niet bedoeld als… jemig wat dom… maar meer als… wellicht niet heel verstandig om als enige te kunnen rijden, behoorlijk zwanger te zijn en wellicht ergens te stranden omdat het rijden te veel van je vergt. Dan ineens is het wel een heel gezin waar je verantwoordelijk voor bent.

ja ik snap wel wat je bedoelt hoor. En veiligheid staat gewoon voorop, als ik het niet zou redden stoppen we, zoeken we een leuk hotelletje en vermaken we ons op die manier dan wel. Het is meer dat we gewoon geen twee weken hebben en het zonde van de tijd vinden om te lang onderweg te zijn.

en gewoon naar de eiffel? Net over de grens Duitsland in?



Dat is echt mega mooi gebied en veel minder ver rijden dan Frankrijk…



Of nog iemand meerijden, een zusje ofzo die wel kan rijden…