Nog een fietsenvraag

Ik heb :cry: mijn bakfiets verkocht en moet nu een goede fiets hebben.

Met mijn fiets moet ik 2 kinderen kunnen vervoeren + een lading boodschappen MAAR ik moet er ook goed lange afstanden mee kunnen fietsen.



Nu wou ik heel graag een gazelle Bloom, maar nu hoorde ik daar dan weer verhalen over dat die niet geschikt is voor de lange afstanden :think: .

Ik heb een Sparta amazone, hier zou ik goed lange afstanden op kunnen fietsen… Heerlijke fiets!!

@Marite wrote:

Nu wou ik heel graag een gazelle Bloom, maar nu hoorde ik daar dan weer verhalen over dat die niet geschikt is voor de lange afstanden :think: .


Op mijn Bloom zou ik prima verder kunnen fietsen dan in 't durp hoor. Zou niet weten waarom niet. Maar waarom nog een moederfiets die toch relatief duur is? SL is al bijna 2½ en zo lang zal die dus niet meer lekker voorop kunnen zitten. Hieke is al naar achteren. Ik zou denk ik gaan voor een degelijke ‘normale’ fiets, met een achterstoeltje, fietstassen en een fietskar. Maar dat is slechts mijn ongevraagde advies… :mrgreen:

Ik heb nu een week of 4 de gazelle bloom en vind het een heerlijke fiets. Fietst stukken beter dan mijn oude fiets (een gewone giant met 7 versnellingen). je kunt er zeker langere afstanden op fietsen. Maar ik durf absoluut niet meer met een kind voorop op een gewone fiets. Veel te bang dat hij omvalt. In ieder geval goede fietshelmpjes op doen.

Tja, ik moet zo lang mogelijk met 2 kinderen op 1 fiets fietsen (17 km zie ik Th nog even niet doen de komende jaren).

Ik weet niet of een fietskar werkt op de smalle hobbelige weggetjes die ik moet fietsen, was met de bakfiets niet te doen. :think:

Het wordt zowiezo een 2e hands fiets, heb alleen het budget van wat ik voor mn bakfiets gekregen heb.

Zat ook al te denken om een goede stevige “gewone” fiets te doen en daar een langere bagagedrager zodat ik 2 stoeltjes achter heb… maar ja had ook bedacht dat ik zo’n ding achter mn fiets wil waar ik een fiets in kan hangen.



Moeilijk dit! :think:

gezien je ook nog boodschappen wil/moet vervoeren, denk ik eerlijk gezegd toch aan een fietskar… Ik heb er ook een, en dat gaat prima op kleine, smalle fietspaden, en rijdt ook relatief licht(lichter lijkt me als een bakfiets)



Je moet alleen ff kijken hoe lang Th is, omdat die karren een maximale lengte mogen hebben, anders zou hij achterop kunnen en SL in de kar(met de boodschappen erbij?)

Mijn broer had een fiets kar (die wij eigenlijk zouden kopen,maar helaas niet naar binnen kom)

Maar dan konden 2 kinderen in en de oudste van 8 zou er nog in kunnen en de middelste van hun inmiddels 6 zat hier geregeld in.

Zou als ik jouw was voor een fietskar gaan (zit achterin ook genoeg ruimte voor de boodschappen).

Je hebt ook meteen een “wandelwagen” bij omdat je er een wiel onder kunt zetten.

een altra is niet duur, zelfs nieuw niet, maar kwalitatief net zo goed als een gazelle!

Ik heb een paar keer gefietst met een fietskar, maar ik vind het doodeng! Ben bang dat ik paaltjes raak of de kar om kiept… Ik vind het echt niks.

Ik zou dan voor een goede ‘normale’ fiets gaan met grote fietstassen erop, event een extra lange bagagedrager.

Ik weet dat ik op mijn zesde makkelijk 13 km fietste (heen en terug was dus 26km), dat ging goed. Maar dat was maar een enkele keer…

Ik heb even zitten googelen, maar er zijn ook zadels te krijgen die je kunt bevestigen op de stang van een damesfiets…



Dat lijkt mij helemaal ideaal…

ik zou zelf voor een een fietskar gaan en dan 1 stoeltje achter op want het lijkt me geen pretje 17 km met 2 kids en boodschappen :evil:

als je bv op markt plaats kijkt staan er veel fietskarren op zelf heb ik 1 van kidcar en bevalt me super fiets ligt en met boodschappen erbij in goed te doen en er is een buggy van te maken het extra wiel hangt er altijd onder en dus zo omgebouwd.

hoe wil je het doen dan met 2 kids op de fiets 1 voor op en 1 achter op en de boodschappen dan?

Boodschappen in de fietstas…