Hoi allen,
We zitten met een klein probleempje. We hebben zelf GEEN auto, maar zo af en toe gaan we wel met de auto weg met vrienden cq familie. Nu zijn we afgelopen woensdag getrouwd en hebben Jesse & Elise dus beiden in de auto gezeten in stoeltje.
jesse in de maxi cosi en Elise in een 0/1 stoel die we voor haar hadden en volgens mij tot 15 of tot 18 kilo was… Maar… De maxi-cosi is voor Jesse toch wel redelijk klein aan het worden, hij steekt nog echt net niet boven de cosi uit. hij was 1,5 maand geleden ruim 10 kilo en iets van 78 cm. Het is ouder model citi.
Elise past ook niet echt ruim meer in haar stoel, steekt ook niet erbovenuit nog, maar word ook krap. Elise is ong. 14 kilo en 96 cm.
Wat voor stoel is nu het slimst aan te schaffen? Ik weet niet wanneer Elise weer mee zal moeten in een auto ( of Jesse ) zal niet meer deze maand zijn, maar wel nog een X dit jaar.
Iemand ideeën hierover? en wat voor stoeltje aan te schaffen?
Als we voor Elise een nieuwe aanschaffen, kan Jesse gewoon in het stoeltje van Elise, die sluiten perfect op elkaar aan.
Dan zou ik een vervolgstoel voor Elise kopen.
Bij de Gamma zijn ze vaak in de aanbieding, prima stoel om af en toe te gebruiken.
ja, of gewoon zo’n zitverhoger als het maar om een paar keer per jaar gaat. Ik heb zelf wel met rugleuning maar wij huren/lenen wel regelmatig een auto (zeker twee keer per maand).
we hebben zelf geen rijbewijs, dus gaat echt om alleen meerijden met mensen. Jesse kan nog wel paar weekjes in de cosi denk ik, maar geen maand(en) meer. Ik lees bij nr. 2 stoelen overal 15 kilo en 3,5/4 jaar, elise is dat nog net niet, dat kan geen kwaad? twijfel een beetje, kan ook een 1/2/3 stoel kopen maar die zijn volgens mij toch minder veilig naar een stoel voor een enkele groep ( dus bijv. 3)
gr. louise
Wij zijn gewoon gaan passen. Onze kinderen zijn allebei niet al te groot en vooral de jongste is erg licht. Dan val je gelijk overal buiten. De jongste zat met 1,5 nog in de maxi cosi. Qua lengte en zeker qua gewicht ging dat nog uitstekend, maar het paste niet meer bij haar. Omdat wij veel auto rijden zijn wij echt op zoek gegaan naar een goed passende stoel. Als reserve gebruikten we Y.oni haar oude stoel. Zat ze lang zo lekker niet in, maar was wel veilig.
Er zijn heel veel stoelen te krijgen. Duur betekent niet altijd dat het ook veiliger is, het heeft ook te maken met zitcomfort. En als je niet veel autorijdt is dat laatste lang zo belangrijk niet.