Nog 1 nachtje ondertussen

En dan is de zomervakantie weer voorbij. Wij gaan morgen nog op vakantie en als we terugkomen begint het schoolritueel weer.



Ik had niet verwacht dat ik de zomervakantie van Lasse een bijzonder iets zou vinden maar vind het toch wel iets belangrijks hebben.Namelijk het echt afsluiten van het ene jaar en straks fris en fruitig beginnen aan een nieuw jaar. Hij heeft er ook wel weer zin in om zijn juf te zien en al zijn klasgenootjes (hoewel een deel ook op de bso zat in de vakantie)



Hij gaat wederom naar groep 1 maar we noemen het dat hij nu echt naar groep 1 gaat (was toch soort van groep 0 ingestroomd bij groep 1 vorig jaar) en hij is toch zoveel groter en wijzer dan 3/4 jaar geleden.



Het is niet zo bijzonder als zijn allereerste schooldag maar een beetje bijzonder lijk ik het toch wel weer te vinden die eerste schooldag straks.



Gek he.



Herkennen jullie dit??

Ja hoor ik herken het wel. Victor gaat nu naar groep 3 en ook nog eens op een andere locatie dus alles is wel daadwerkelijk anders maar elk schooljaar is ook helemaal nieuw. Misschien nog wel meer dan 1 januari.

2 weekjes nog maar :shock: Wij hebben net de 1e week erop zitten…nog 5 te gaan dus. En ik vind die grote vakantie altijd erg lang duren. Het verschil tussen vorige jaren en nu is dat ik weer werk en dus het normale ritme redelijk doorloopt, want voorheen leek de vakantie eindeloos en nu is de 1e week toch redelijk omgevlogen.



Fijne vakantie in ieder geval. Ik vind het jammer dat onze kids nu naar een andere juf gaan. Dat vind ik altijd even wennen. Ik heb bijvoorbeeld 2 jaar achter elkaar de zelfde meester gehad en die was erg goed en aardig. Dat hebben we nu afgesloten :cry:

hier ook nog 2 weekjes, de tijd gaat zooooo snel!

Ben heel benieuwd, de oudste naar groep 3, 1e klas, de middelste echt naar groep 1 (voor de vakantie niet begonnen) en mijn kleine meisje hier thuis met mij wachten op nummer 4 :mrgreen:

@kico wrote:

2 weekjes nog maar :shock: Wij hebben net de 1e week erop zitten…nog 5 te gaan dus. En ik vind die grote vakantie altijd erg lang duren. Het verschil tussen vorige jaren en nu is dat ik weer werk en dus het normale ritme redelijk doorloopt, want voorheen leek de vakantie eindeloos en nu is de 1e week toch redelijk omgevlogen.



Fijne vakantie in ieder geval. Ik vind het jammer dat onze kids nu naar een andere juf gaan. Dat vind ik altijd even wennen. Ik heb bijvoorbeeld 2 jaar achter elkaar de zelfde meester gehad en die was erg goed en aardig. Dat hebben we nu afgesloten :cry:




Tja wij waren vroeg dit jaar en volgend jaar geloof ik ook dus realiseerde me wel dat ik voor sommige dit berichtje wel al heel vroeg zou neerzetten maar ja midden nederland is wel over twee weken alweer aan de beurt.



Hier ging alles ook soort van gewoon door. Lasse drie dagen per week (op wat logeerpartijtjes na) naar vakantiebso (zoals we dat noemden) waar hij zich goed vermaakt heeft met doorgaans altijd wel een paar kindjes uit zijn klas aanwezig en twee dagen per week altijd zijn beste vriendje. Zes weken met hem thuis (hij is nogal energiek zeg maar) dan had ik het ook niet geweten. En Nena ging ook gewoon drie dagen per week naar KDV.



Dus dat is inderdaad wel even anders dan het hele spul thuis hebben de hele tijd (zoals mijn moeder vroeger en die na zes weken echt wel de vlag uithing)

ja nog 2 weekjes… dan weer het vaste ritme in…lekkerrr…



hier geen 'vakantie’bso… maar opa en oma dagen :mrgreen:

en de rest mama-dagen…pfff best wel weer wennen zeg…



Dave gaat naar groep 1/2 met een nieuwe juf en wat nieuwe kindjes…

hij kan niet wachten… hij vond het zo leuk op school :mrgreen:

hij is nu zeg maar een echte grote jongen… hij zit nu in een echte groep… de vorige was groep 1 (zelfde als een groep 0 ) dat was maar een klein half jaartje … nu gaat hij echt een heel schooljaar… en als hij vijf is gaat hij hele dagen naar school ( op deze school is voor 4jarigen er alleen in de ochtend les)

Mijn kinderen gaan ook naar de BSO en deze week zijn ze 3 dagen geweest ipv normaal 2x. 1e keer zijn ze naar het dierenpark hier geweest (leuke speeltuin bij). de 2e x zijn ze met de reguliere bus naar een manege in het volgende dorp geweest, waar ze 2 uur de lesruimte hadden afgehuurd en de 3e dag zijn ze met de bus naar de bioscoop gegaan naar SHREK in 3D!

Dus de kids waren supertevreden en doodop 's avonds. Ben benieuwd wat ze de komende weken nog in petto hebben. Ik heb wel een lijst met activiteiten gehad, maar weet niet op welke dagen dat gepland is/wordt.

Lasse is met zijn bso afdeling naar militair vliegveld soesterberg geweest en dat was wel aan hem besteed.



Verder had ik hem op kunnen geven voor iets van drie activiteiten waar alle bso’s van deze org in Zeist bij elkaar kwamen en dingen gingen doen maar dat heb ik niet gedaan. Ik kon het niet overzien en hij is pas 4,5 - dus hem lekker met een kleiner clubbie gewoon op de bso gelaten.

Ja, snel alweer hè?

Ikhad verwacht dat het lang zou duren, 6 weken, maar het vliegt echt voorbij. (een goed teken zullen we maar denken :wink: ).



Mischa gaat alweer naar groep 2.

Ik weet nog dat we vorig jaar na de zomervakantie voor het eerst in de klas kwamen en dat ik dacht: wow, die jongens van groep 2 zijn behoorlijk grote kinderen, haha. En nu staan we zelf in deze positie.

Laura heeft zich goed vermaakt deze vakantie (vooral met dank aan opa & oma, die hebben heel wat uitstapjes gemaakt met haar), maar ze kijkt ook wel weer uit naar school.



Toch altijd weer spannend, de eerste schooldag, zelfs al zit je al jaren op school. Tenminste, dat vond ik zelf vroeger ook altijd.

Voor ons wordt het extra spannend, want Laura gaat naar een nieuwe school na de vakantie, dus dat is echt een hele nieuwe start weer.

Ik vind het ook iedere keer weer een nieuwe start!

Senne gaat naar groep 1 (heeft er wel al anderhalf jaar school op zitten hier in belgië) en Broes gaat naar groep 2, daar zal hij zoveel veranderen, in het 3e trimester leert hij dan schrijven en rekenen… wat worden ze groot!

Hier hebben ze nog 4 weken vakantie, de helft zit er net op :wink:

Hier ook nog 1,5 week en hoe erg ik het altijd vond klinken,maar beide kids zijn er weer aan toe om de draad weer op te pakken…

Ze hebben het prima naar hun zin,maar merk dat de verveling al wat sneller toeslaat…

Jo begint in groep 2 en Eli gaat lekker verder op de psz.

Jo heeft vandaag pas weer zijn schoolvriendje gezien en was door het dolle heen…heerlijk gespeeld…



Zijn meteen bij de start vakantie weg gegaan…het was super natuurlijk,maar daarna kwam thuis meteen het gat.

Wij moesten meteen weer aan het werk (om beurten). Er was is natuurlijk altijd wel iemand thuis voor de kids en als we echt beide niet kunnen dan komt oma een ochtend,maar het gezellig samenzijn was meteen afgelopen…



Zijn nog een weekeind bij mijn ouders gaan logeren (man moest het hele weekeind werken) en heb wat leuke dingen kunnen plannen,maar toch…

Afspreken met vriendjes doet hem wel goed…



Misschien is op vakantie gaan tegen het einde van de vakantie niet eens zo gek…

Al met al hebben ze zich prima vermaakt,maar het begint wel tijd te worden om weer wat te gaan doen. Opvang is het punt niet 1 van ons is altijd thuis,maar dan blijft het vaak ook bij in en om het huis zijn.

Helaas vertrokken de buurjongens meteen toen wij thuis kwamen…dat hielp ook niet mee…haha.



Volgend jaar gaan we ws ook pas tegen het einde van de vakantie…

Nu hebben we nog 2 verjaardagen in het verschiet…die van Jo en Eli…nog genoeg om naar uit te kijken…en daarna…staat het volgend weekeind weg al gepland…meteen na de 2e schoolweek…



Eigenlijk…zijn wij zelf ook wel erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan in groep 2…leuk…nieuwe ervaringen…

Net terug van vakantie met het gezin - lekker om even met elkaar te zijn -lasse heeft het af en toe wel nodig om even goed op de rit gezet te worden zullen we maar zeggen - maar ik vind het ook wel genoeg geweest die zes weken. Hij verlangt ook wel weer naar zijn vriendjes en denk dat het ook wel goed is als er weer geboden wordt wat er op een school geboden wordt.



En ik vind hem ook zo’n stuk groter geworden - letterlijk en figuurlijk.

Ben vandaag even op school wezen spieken (ik werk daar maar begin ivm zwangerschapsverlof niet na de vakantie) en heb er al helemaal zin in. Nu de kids nog :wink:

Tasje alvast klaargezet met binnenschoentjes en zijn luizenzak. Roel gaat hem morgen brengen en vind het wel jammer dat ik de eerste dag niet mee kan. Ik mag dinsdag en vind het ook wel leuk om een aantal ouders weer terug te zien en de nieuwe samenstelling van zijn klas.

woehoeeeeeee morgen is het weer zoverrrrr , were back to buisness.

eindelijk weer ritme en echt regelmaat …



kleren liggen klaar , de tas staat gepakt , de nieuwe sgymschoenen liggen te blinkeren bij de tas … ooohh yessss , school gaat weer beginnen :dance: :dance: :shifty: