Ik heb op woensdag mijn laatste pil geslikt en ben op maandag daarna ongi geworden. Dan moet ik toch gaan rekenen vanaf de eerste dag nadat ik mijn laatste pil heb ingenomen? Ik heb nu eigenlijk gerekend vanaf de dag dat ik ongi werd… aangezien er wat rare symptomen zijn wil ik wel graag weten vanaf wanneer ik dan gaan testen en dan zijn die 5 dagen best lang :mrgreen:
Je moet de dag dat je ongesteld werd (en dan met helderrood bloedverlies) als dag 1 van je cyclus tellen.
Dus niet vanaf het moment dat je met de pil stopte.
Succes!
Groetjes,
Jippie
Eigenlijk is de bloeding die je na het stoppen met de pil hebt gehad geen echte ongi, maar een ontrekkingsbloeding onmdat je geen hormonen meer inneemt.
Dus het kan best zijn dat het bijvoorbeeld een hele korte of juist hele lange cyclus word. Ik denk dat je als je nu binnenkort weer een bloeding hebt (een echte ongi) je van daaruit moet tellen en niet van de bloeding de je net na de pil hebt gehad. Ik zou gewoon een week of 4-5 na de vorige bloeding evt een testje doen… Wat voor symptomen heb je?
Maarre spannend hoor, want wie weet… :shifty:
Kes ik heb alle symptomen die ik voor mijn test dat ik van Jim zwanger was ook had dus daarom zat ik het me af te vragen. Ik heb maar heel kort de pil geslikt en niet een hele zware dus je weet natuurlijk maar nooit, ik ken zoveel mensen die meteen na het stoppen zwanger zijn geraakt dus dat hele verhaal van je eerste ongi die een onttrekkingsbloeding is dat geloof ik niet zo… en als je je pil slikt heb je geen eisprong, maar ik ben een maand geleden gestopt dus als het goed is heb ik die wel gehad en volgens mij heb ik hem ook gevoeld.
Een maand geleden gestopt, ja dan zou je zwanger kunnen zijn natuurlijk, want het kan bijvoorbeeld best zijn dat je al heel snel na die bloeding een eisprong gehad hebt…
Spannend meid, zou wel heel snel zijn :shock: Zal voor je duimen :-*
Bij mijn drie dochters had ik ook een maand na het stoppen met de pil een positieve test, dus het kan zeker en vast wel hoor.
Ik duim voor je !!!
liefs
Gerda
Thanx voor de reacties! Zou wel snel zijn ja Kes, had ik ook niet op gerekend dus als het niet zo is is het niet het einde van de wereld (al zou ik het net zo goed wel jammer vinden), maar goed ik wacht even tot zaterdag en als er dan niks gebeurd is ga ik testen. Ga mijn NOD denk ik wel even wijzigen naar morgen…