Ervaringen gezocht. Ik ben geen spelcomputer fan, maar overweeg dit dingetje wel. Heb gezien dat ze er veel mee kunnen, ook foto’s en dergelijke en het spreekt me toch wel aan. Als we van de zomer op vakantie gaan bijv. Ik dacht dat het voor oudere kinderen was, maar spelletjes zijn er al vanaf 3 jaar. Ik zou er dan wel beperkingen aan stellen qua tijdsduur spelen enzo. Vraag me dus af of het al iets zou zijn, anderzijds, wat dan als ze 8 is? Wie heeft er zo’n ding en welke leeftijd zijn de kinderen. Hoeveel wordt er mee gespeeld, wat is het sociale aspect enz.
Mijn kinderen spelen op mijn nintendo ds lite (die oude versie). Juul is 4,5 en imme is 2 en 10 maanden. Ze kunnen er alle 2 goed op vooruit. Imme heeft ook nog een Mobigo (een soort nintendo-achtige spelcomputer van V-Tech). Dit is voor haar beter te begrijpen dan de Nintendo ds. Ik vind het een uitvinding, de spelletjes zijn vaak ook erg leerzaam. Ze mogen een half uurtje spelen per dag.
Op marktplaats vind je vaak nintendo’s voor een leuk prijsje…
M heeft een dsi xl hij is 6 jaar maar S kan er ook al mee overweg. Hij krijgt er deze maand ook 1.
Mijn kids vinden het alle 2 geweldig. Ze zijn er zo wel een uur zoet mee :mrgreen:
hier al een paar jaar een DS…
gewoon super :thumbup: ,
zeker omdat we vaak 2 uur in de auto zitten…
de jongste heeft ook de mobico,
DS voor hem vond ik hem nog te jong.
maar soms als hyper zijn, hup die dingen en ze zijn stil…
voor 3 jaar zou ik wel voor de mobico V-tech gaan.
is idd erg leerzaam, en geen geweld…
tim heeft van mickey mouse clubhuis,
tellen kleuren figuurtjes ect…
Hier heeft Roos ook een dsi en Jasmijn wilde er ook altijd meespelen dus die heeft voor kerst een soort dsi gekregen, gekocht bij bartsmit voor nog geen 50 euro met ook allerlei spelletjes. :thumbup:
Ik heb een nichtje van 11 die er nog mee speelt, ze zijn dus blijkbaar ook nog leuk als de kinderen wat ouder worden.
Onze oudste heeft een dsi sins haar 8e…toen had ze hem bij elkaar gespaard
(vondt dit ook echt vroeg genoeg hoor)
Hier hebben de kinders er eentje sinds Kes bijna 4 en Indy net 6 was. Ze zijn nu bijna 7 en 9 en spelen er nog steeds op. Eerst de Dora en kabouter Plop spellen enz, nu vaak de Mariospellen. (Al staat de iPad met stip op 1…)