Nintendo 2ds

We denken al maanden na over wat we de kindjes met 5 december willen geven, aangezien we echt helemaal niets kunnen bedenken. Ze hebben lego, houten knikkerbaan, kapla, mega poppenhuis, barbies, poppen(wagens) tig spelletjes, puzzels etc… Hebben we besloten ze een Nintendo 2ds te kopen, ze hadden dit beide bij een kindje gezien van een kennis en vonden het maar al te interessant. Wilde er in 1ste instantie 1 kopen omdat jongste dochter nog maar 4 jaar is, maar dan zie ik de bui al hangen met het samen delen, dus besloten dat we er voor beide 1 gaan kopen en jongste dochter er gewoon bij te helpen.



Voor de jongste willen we graag Nintendogs+cats, gewoon lekker simpel spelletje volgens mij.

Hebben jullie tips voor een 6,5 jarig meisje een leuk spelletje, geen spelletjes zoals Kirby wil geen geweld spelletjes.



Ik ben dus vooral erg benieuwd naar tips voor wat leuke spelletjes!

Tycho heeft voor zijn verjaardag een 3ds gekocht.

Hij wou eerst een 2ds maar ik heb daarna gegoogled en kwam uit bij ervaringen dat een 2ds lastig te bedienen is voor kinderen. Er zitten knoppen beneden en boven en met kleine kinder handen gaat dat bijna niet. Ook in de winkel gaven ze dit aan dat het niet handig te bedienen is. Daarom zijn wij gegaan voor een 3ds.



Qua spellen, wij hebben via mp een plug en play kaart gehaald met ruim 300 spellen erop. Dan heb je altijd wel iets wat er tussen zit.

Als je wil weten waar we hem weg hebben dan stuur maar een PB.

Daar had ik over gelezen Krabje… Maar goed over gelezen en het schijnt nogal mee te vallen.



Mij lijkt de 2ds ook wat steviger ipv 2 ‘losse’ schermen, jongste is best een ruwe als iets niet lukt. En 3D wil ik niet, ook al kun je het uitschakelen.

En de prijs van de 2ds is natuurlijk ook een stuk leuker, vooral als je er 2 moet kopen :wink:



Ik heb je een pb gestuurd!

Jayden heeft een ds lite, r4 kaart gekocht en kan zelf spelletjes downloaden en erop zetten, ideaal. Mario kart en ice age zijn hier favoriet!

valt best mee met de bediening. Milan heeft een 2ds , en Matteo en Manoël kunnen er ook prima mee overweg !

2 ds is hier een stuk populairder dan de 3 ds (we hebben ze beide liggen). Onze 6 jarige meid vindt Plop, Lillifee, Mijn puppiehuis, Barbiejet en de spelletjes van Laura’s passie top!

Tja, wat ik bij mijn nichtjes en neefjes altijd hoor is Super Mario Bros, Mario Kart, Mario Pary, Yoshi’s Island, Monkey Ball en minecraft (deze laatste weet ik even niet zeker of die er ook voor de DS is).

iemand ervaring met de wii u ?

lijkt mij niet echt wat maar oke :slight_smile:

wij hebben wii u

begin spelletjes nu soms maar hij vind het prachtig

Inmiddels hebben de meiden de Ds in gebruik :slight_smile:



Meiden hebben nu deze spelletjes:

-Super Mario bros 2

-2x Nintendogs+cats

-Super mario 3dland

-Disney Princess - My Fairytale



En bij de 2ds zat er een code waarbij je Mario kart kon downloaden, dus de komende tijd kunnen ze nog wel even vooruit. In de toekomst als ze wat ouder zijn lijkt me kaartje waar tig spellen opstaan wel handig!

nu is het zeker de kids 1 delen

en mama steeds op de andere ? hahha

Haha nee :slight_smile:



Wil wel graag een spelletje voor mezelf, iemand tips?

tja wat vind je leuk ?

professor layton is met puzzels en raadsels

qua platform vind ik yohi isle leuk