Nijntje blokken in de wasmachine

Ik heb net vierkante plastic blokken van Nijntje gewassen in mijn wasmachine, maar…lekker dom…ze blijken allemaal zo’n zelfde systeem als badeendjes te hebben, waardoor er nu water in die blokken zit.



Ik heb ze zo goed als mogelijk proberen uit te knijpen, maar het materiaal is best wel stijf en doordat het ook vierkant is, krijg ik er niet alles uit.

Iemand een tip hoe ik het water uit die blokken kan krijgen?

LoL

Ik ken de blokken maar zelf heb ik ze nog nooit gewassen.

Ik heb het wel met een vormenslak van fisherprice gehad.



Ik heb het gewoon een tijdje even op een stuk keukenrol uitlaten lekken. Ik verwacht dat het water er echt wel uitloopt, erg traag dat wel, als je ze allemaal met het gaatje naar beneden op een stuk keukenrol legt.

En steeds even een keertje wat in knijpen, ik snap dat je ze daar niet helemaal mee leeg krijgt maar iedere keer als het vocht weer gezakt is en je wat druk geeft zal er toch wel weer wat uitlopen.



Andere oplossing weet ik zo even ook niet.

Gelukkig heb ik nog wel een jaartje voordat beebje er mee wil spelen :mrgreen:



Ze liggen nu op een theedoek te drogen, ben benieuwd.

Op de verwarming leggen? Daardoor verdampt het water wat erin zit.

Is de magnetron een heel raar idee? Zover ik weet (heb ze ook maar enkel afgenomen met een doek met Dettol :wink: ) zit er niets van metaal in…dus bij tijd en wijle zeg een minuutje in de magnetron en dan even laten ‘uitwasemen’ met het ieniemienie gaatje naar boven? Je verdampt dan het water dat erin zit. En als het er echt niet uitkomt ach is het iig ‘steriel’? 8)

leg ze een voor een een weekje in een grote zak met rijst, rijst trekt het vocht zo ongeveer overal wel uit, mijn zoon’s iphone (in de sloot geduwd op de fiets met phone in zak) en zijn laptop (zelf in de plomp laten stuiteren… :roll: ) zijn beiden op die manier weer prima aan de praat gekomen.



Wel elke dag even goed omschudden de zak met rijst