niezen tijdens de eerste dagen

Mijn dochtertje niest wel een paar keer per dag, is dat normaal? Ik hoop dat het niet wijst op een beginnende verkoudheid.

nee is een reflex…



julia kon wel twintig keer achter elkaar niesen… k de ha gebeld :oops: zegt hij… .neeh het is een refex…



ze niest n ook nog heel veel!

En mij hebben ze verteld dat het komt omdat ze nu voor het eerst ‘lucht’ ademen, dus dat er allemaal fijne stofjes in de neus komen en dat kittelt/stoort, dus niezen ze :think: , wat het dan ook is, niks om je ongerust te maken dus :mrgreen:





(PS: ik heb begrepen dat baby’s het eerste jaar wel zo’n 10-20keer verkouden kunnen zijn :roll: , dus dan weet je dat alvast :wink: )

@eisblume wrote:

En mij hebben ze verteld dat het komt omdat ze nu voor het eerst ‘lucht’ ademen, dus dat er allemaal fijne stofjes in de neus komen en dat kittelt/stoort, dus niezen ze :think: , wat het dan ook is, niks om je ongerust te maken dus :mrgreen:





(PS: ik heb begrepen dat baby’s het eerste jaar wel zo’n 10-20keer verkouden kunnen zijn :roll: , dus dan weet je dat alvast :wink: )




idd heel normaal, iris kan er ook wat van



en eisblume, dat 2e heb je ook gelijk het si zo dat kinderen bijna elke maand wel verkouden zijn :o

@kimmetje23 wrote:

@eisblume wrote:
En mij hebben ze verteld dat het komt omdat ze nu voor het eerst ‘lucht’ ademen, dus dat er allemaal fijne stofjes in de neus komen en dat kittelt/stoort, dus niezen ze :think: , wat het dan ook is, niks om je ongerust te maken dus :mrgreen:





(PS: ik heb begrepen dat baby’s het eerste jaar wel zo’n 10-20keer verkouden kunnen zijn :roll: , dus dan weet je dat alvast :wink: )




idd heel normaal, iris kan er ook wat van

en eisblume, dat 2e heb je ook gelijk het si zo dat kinderen bijna elke maand wel verkouden zijn :o


Ik weet: Jasper heeft eigenlijk bijna continu een loopneusje :roll:

Isa niest ook zo ontzettend veel (als sinds haar geboorte)



Ze is gisteren en eergisteren voor het eerst een beetje ziekjes geweest (loopneus, koorts, hoesten e.d.)

het is normaal dat ze vaak niezen, ze hebben ook geen neushaartjes wat eventuele stofjes tegen kan houden.

@enidan23 wrote:

het is normaal dat ze vaak niezen, ze hebben ook geen neushaartjes wat eventuele stofjes tegen kan houden.




Precies, en alles wat er dat neusje binnenkomt is nieuw. Dus vandaar…niets om je zorgen over te maken!