Bestaan die bij jullie?
Wij hebben meestal hier het huis vol met oudjaar, en twee jaar terug stonden om half twee 's nachts alle fietsen aan elkaar vast met een slot zonder sleutel. Briefje op de mat met cryptische tekst, met de groeten van de paashaas…
Toen we 's morgens met een kettingzaag het slot maar gingen doorzagen stond de overbuurvrouw de filmen.
Vorig jaar lag er weer een brief op de mat, met daarbij het sleuteltje van het slot van vorig jaar, weer van de “paashaas”.
En weer alle fietsen met een ketting op slot.
Gisteren waren we er niet maar toen we thuis kwamen konden we er niet in 8)
Onze auto staat op de oprit, en daarom heen stonden 30 groene en grijze containers van zo’n beetje de hele straat. Helemaal volgebouwd.
De bugaboo er maar over getild want we wilden wel naar binnen.
Lag er weer een briefje van de “paashaas” dat het zwak was dat wij niet thuis durfden te blijven :lol:
Manlief heeft vanmorgen alle containers op een rij gezet, dan kunnen ze zelf hun container zoeken
Ik verdenk onze schuin-overbuurman en ik zei al tegen manlief; volgend jaar wil ik heel veel mensen over de vloer en dan wil ik een echt goede grap bedenken om hem eens terug te pakken.
Hoe is dat bij jullie, worden er ook met dingen gesleept en zo?
:lol: :lol: :lol: Leuk zeg! Dat is bij ons helemaal niet… zonde
Toen ik nog bij mijn ouders woonde (op een dorp) werden er verkeersborden verwisseld :lol:
Of er werden bij mensen de ramen dicht gekalkt :dance:
En ik lees net dat er in de provincie dat de neon-letters van een sexclub uit de stad bovenop een verzorgingstehuis stonden te branden :mrgreen:
van vanmorgen ;-) Manlief was al bezig met slepen :mrgreen: Rechts is een soort schuurtje en daarvoor stonden er ook nog een stuk of 10.
Oh ja verkeersborden Greta.
En te koop-borden van makelaars, die zijn ook wel geliefd geloof ik..
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Hier is het traditie om alle te koop borden uit de voortuinen te verplaatsen cq om te wisselen.
Voor je het weet staat je huis te koop via een andere makelaar of te koop zonder dat je het weet! :mrgreen:
Liever dat gesleep dan vernielingen etc. Ook leuk in ons (een) dorp dat gewoon iedereen komt nieuwjaarwensen ook de pubers die langs komen met rotjes. Ze stoppen even met afsteken geven een handje en lopen verder. Dat herinner ik me uit Rotterdam en Dordt wel anders.
Hier gelukkig geen traditie van flauwe grappen of andere opstakels, moet er niet aan denken. Het was gewoon redelijk rustig en alleen wat buurjongetjes met vuur- knalwerk.
Petri
Ha ha ha! Geweldig wat een mop zeg! :mrgreen:
bij ons wordt gekalkt… in de nieuwjaarsnacht worden er teksten op de ramen gekalkt…
Hier gebeurt er niks in die richting.
maar in mijn geboortedorp werd ook altijd gesleept, en alles op het plein rondom de kerk neergezet. Dat waren tuinbanken, plantenbakken, naambordjes, maar zelfs een keer schapen met een hek eromheen. Ik vind het wel grappig
bij ons word van alles versleept!!
en alle te koop borden worden verzameld en dan op een kaal stuk land (waar kavels komen) neergezet!
Wij hadden vanochtend ineens een wit tuinbankje in de voortuin te staan. Het bleek van onze overburen te zijn, maar die hadden het zelf niet door terwijl ze het zicht er ook nog op hebben. :mrgreen: Dus vanavond maar eens aangebeld of ze ook een tuinbankje misten. Huh, nee… Hoe kom je daar nou bij?! Toch maar eens onder hun voorraam kijken, verrek… Bankje weg! Dus dat hebben ze vanavond maar bij ons opgehaald. Dat zijn dan nog wel leuke grappen. Ik hou er niet zo van als er vanalles vernield wordt.
@Greetje14 wrote:
Toen ik nog bij mijn ouders woonde (op een dorp) werden er verkeersborden verwisseld :lol:
Of er werden bij mensen de ramen dicht gekalkt :dance:
En ik lees net dat er in de provincie dat de neon-letters van een sexclub uit de stad bovenop een verzorgingstehuis stonden te branden :mrgreen:
hier ook…
woonde net een nieuw stel aan het einde van de straat maar daar tegenover is ook de hup voor de buurt hier… maar bij hun voor thuis een eigen bordje gemaakt met verboden honden uit te laten…
dan komt de jeugd er langs en hangt er een honden uitlaatplaats bod

of je hebt in 1 keer ipv te koop verkocht in de tuin staan :lol: en andersom…
en oja vorig jaar hadden ze bij de hele straat een ding bij iemand uit de tuin gehaald en dan bij de overburen in de tuin geplaatst

maar ach zolang ze niets kapot maken kunnen wij er smakelijk om lachen :lol:
hier is er altijd wel wat te beleven

Ja! Hier stond een paar jaar terug opeens een te koop bord in onze voortuin! Snapte niet waarom maar begrijp nu de link hahaha!
Die foto met al die bakken, fantastisch!! Maareh,… moeten ze alleen jullie uit de straat hebben?! :eh:
Whahahhaahaaha, ik vind het ook grappig, beter dan vernielen :naughty:
Hier in de stad ook verder rustig…
Om 0:00 eerst elkaar “Gelukkig Nieuwjaar” wensen en daarna naar buiten naar de buren, even borreltje doen en daarna naar de buren daarna, borreltje doen enz. enz. enz. :lol: :lol: :lol:
Gezellig toch??
De jeugd steekt voor de buurt het siervuurwerk af en gaan ze de binnenstad in om te “KNALLEN”!
Happy New Year!!
@Sooki wrote:
Die foto met al die bakken, fantastisch!! Maareh,… moeten ze alleen jullie uit de straat hebben?! :eh:
wij hebben een heel leuk straatje. En idd, ze moeten altijd ons hebben :mrgreen: Dat is dus juist hun grap. Ik kan het niet goed uit leggen hoe het zit, maar het is positief bedoeld en het is een “doorlopende” grap zeg maar. Hij gaat elk jaar door

@lydia wrote:
@Sooki wrote:
wij hebben een heel leuk straatje. En idd, ze moeten altijd ons hebben :mrgreen: Dat is dus juist hun grap. Ik kan het niet goed uit leggen hoe het zit, maar het is positief bedoeld en het is een “doorlopende” grap zeg maar. Hij gaat elk jaar door![]()
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
:hug:

@ruud wrote:
Hier is het traditie om alle te koop borden uit de voortuinen te verplaatsen cq om te wisselen.
Voor je het weet staat je huis te koop via een andere makelaar of te koop zonder dat je het weet! :mrgreen:
Liever dat gesleep dan vernielingen etc. Ook leuk in ons (een) dorp dat gewoon iedereen komt nieuwjaarwensen ook de pubers die langs komen met rotjes. Ze stoppen even met afsteken geven een handje en lopen verder. Dat herinner ik me uit Rotterdam en Dordt wel anders.
He Ruud, niks over Dordt he??? Grapje hoor, je hebt helemaal gelijk. Hier weten de pubers volgens mij niet eens wat nieuwjaarwensen is… En van die leuke grappen zijn hier ook niet bekend. Een school in brand steken vind ik immers geen grap…