nieuwe vriendin van je ex

Hallo

graag zou ik iets willen voorleggen aan gescheiden moeders. ( zou je ook gescheiden vaders hebben, maar dat terzijde)

ik breng mijn stiefdochter van 5 jaar al een jaar lang naar school (samen met mijn partner, de ex van)

Nu vind de moeder van het meiske dat ik daar geen enkele bemoeienis mee heb en dat ik van het schoolplein moet verdwijnen. de vriendinnen (ander moeders uit de klas) laten me voelen dat ik moet oprotten.


wat vinden jullie, ben ik echt zo slecht als ik blijf komen?

(ik heb zelf geen kinderen, het meiske is alles waar ik van kan en mag ? genieten)



Jij bent helemaal niet slecht!
Vraag me af of de moeder van dit meisje het prettiger had gevonden als de nieuwe vriendin van haar ex haar dochter links zou laten liggen als ze bij haar vader is, denk het niet he. Wat erachter zit is natuurlijk jaloezie en die kan ik nog wel een beetje begrijpen. Ik bedoel niet dat ze jaloers is op het feit dat jij met haar ex gaat maar op het feit dat jij met haar dochter bezig bent op tijden dat zij dat misschien liever zelf zou hebben gedaan. Misschien zou ik het zelf ook niet zo’n lekker idee vinden dat een andere vrouw, welliswaar tijdelijk, mijn plaats inneemt, maar ja, het is altijd nog beter dan van je kind te horen krijgen dat ze een boze stiefmoeder heeft! Dat die andere moeders op het schoolplein zo reageren vind ik echt beneden alle peil, die moeten als ze even nadenken toch inzien dat jij hier eigenlijk buiten staat. Zo makkelijk is het niet om met exen en met kinderen van je partner zo te jongleren dat iedereen tevreden is maar het is toch juist positief dat jij je betrokken voelt bij wat zij op school doet enzo. Er vanuit gaande dat jij en je vriend lang en gelukkig gaan samenleven zou ik wel proberen om de moeder van dit meisje niet extra te gaan provoceren en om rekening met haar en haar gevoelens te houden maar ga je vooral niet terugtrekken van dat meisje. Jouw vriend, zijn dochter, en zijn ex (ook al ziet ze dat nu niet zo) boffen met zo iemand als jij!
groetjes,
Yvonne

Jammer die reactie van de mama.

Ik zit ook een zo’n situatie maar heb er helemaal geen moeite mee dat de vrouw van mijn ex onze dochter brengt/haalt van school. Sterker nog, het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik haar dochter ook heb opgevangen uit school en de meiden bij mij hebben gespeelt…kun je het nog volgen? haha.
Mijn dochter is gek op haar (stief)mama en andersom. Mijn kind krijgt dus rondom liefde en aandacht…wat wil je als moeder nog meer???

Misschien moet je er een gesprek aan wagen? Het ligt vaak ook zo gevoelig en ik weet niet hoe “vers” dit allemaal is.
Heeft de mama een nieuwe relatie? ervaring leert dat dit ook enorm scheelt…

Succes er maar mee, zolang je stiefdochter het leuk vind gewoon doen!!!

hoi meiden,

Dank jullie wel voor de reacties.
het geeft me weer wat ruggegraat.

Lief van jullie!

faith

Ik zou gewoon naar school blijven gaan hoor en lekker sch**t aan die schoolpleinmoeders hebben.
zegt meer over hun dan over jou.En die moeder snap ik al helemaal niet ???