Nieuwe tips gevraagt voor een dagje/nachtje weg

Hallo,



Volgende maand komen onze vrienden uit Praag hier.

Het was de bedoeling om ook naar Amsterdam te gaan maar de plannen zijn veranderd.

Ze willen nu wel graag naar de zee toe of iets anders.

Dus zoek ik nu naar een plek aan zee hoeft geen luxe te zijn.

Wie heeft er leuke tips waar we heen kunnen gaan met ze en 1 nacht kunnen overnachten.



Esmie

Goh zoveel mensen hebben het gelezen en echt niemand heeft tips of advies :think:

Euh…het anne frank huis, Madam tussaud, Artis, Albert Kuijp is vooralsnog even het gene wat me nu te binnen schiet.



Of gewoon slenteren door het centrum. Even naar het paleis op de dam.



Hopelijk heb je er wat aan.



Hotel kan ik je niet bij helpen.

met de rondvaartboot, zie je eens de stad op een andere manier.



De wallen :lol:



van gogh museum als je van zoiets houdt.



Veel plezier!

Slaapplek kan ik je niet aanbieden, maar tips over Amsterdam heb ik zat voor je :mrgreen: , moet je alleen wel even wat meer info geven:

-Wat wil je laten zien: de officiële bezienswaardigheden of de stad zoals het ‘echt’ is?

-Hoeveel tijd hebben jullie precies? Er is nogal verschil of je echt een hele dag van 9-23uur hebt of alleen een avondje :wink:

-Hoe zijn jullie ter been? Kunnen jullie een flink eind lopen of wordt het toch het ov?

-Weten jullie al waar jullie eten? Of wat je wilt eten?



Kom ik er later nog op terug :mrgreen:

yellow biken

@Mutsie86 wrote:



De wallen :lol:






Zat ik ook aan te denken :mrgreen:

Het rijksmuseum is ook een optie
Een picknick in het vondelpark

Denk dat het in elk geval ook een rondvaart zal worden.

Rondvaart is zeker leuk, maar ook prijzig en het laatste half uurtje terug door de haven is een beetje saai(al is dat vooral mijn eigen mening…). Let er iig goed op dat de juiste talen gesproken worden. Volgens mij wisselen ze een NL/GB/D bootje af met NL/GB/F dus ik weet niet welke taal jullie onderling spreken, maar het is maar half zo leuk als je niet verstaat wat de gids zegt :wink: Wij zijn overigens gewoon met die bij het CS gevaren en het was best een leuk tochtje :thumbup: Misschien juist een idee om daar 's ochtends te beginnen, dan kun je tijdens het laatste half uurtje alvast de rest van de dag plannen :think:



Als jullie enigszins goed kunnen lopen raad ik je aan om het centrum lopend te verkennen, ik kwam hiereen hele leuke stadwandeling tegen die volgens mij echt de highlights van de stad laat zien. Pas hem waar nodig aan aan jullie wensen. Vergeet vooral niet om ook NAP in het stadsdeelkantoor op het Waterlooplein binnen te lopen. Best indrukwekkend om de dwarsnee van Nederland ten opzichte van de zeespiegel te zien. Op de link die ik noem zie je overigens dat het 4,- kost, maar ik heb nog nooit iets betaald :think:



Als jullie niet zo veel willen/kunnen lopen, dan zou ik het meeste gewoon met het OV doen. Gewoon zo’n dagkaart kopen, ben je in een keer klaar en kun je 24uur gebruiken.



Het Anne-Frank-Huis zou ik niemand aanraden: de meeste mensen, die er naartoe geweest zijn (NL of toeristen), vonden het zwaar tegenvallen. Het enig ‘leuke’ eraan is het Holocaustmuseum waar je aan het einde van de rondleiding langs komt. Hetzelfde geld voor de meeste kunst-musea: Rijksmuseum, Van Gogh, Stedelijk… Best leuk als je een weekje of langer de tijd hebt, of echt ‘fan’ bent, maar voor de rest zijn er leukere dingen te beleven. Mocht het regenen of je wil toch een museum in dan is het Amsterdams Historisch Museum nog wel een aanrader: je krijgt een beetje de geschiedenis van Amsterdam te zien, en je komt er toch langs(tenminste als je de wandeling doet :wink: )



Lunchen kun je in Amsterdam bijna overal (goed). Er zijn talloze eetcafés, restaurants en kroegjes waar je een lekker broodje kunt eten. Mocht je echt gericht een adres zoeken weet ik wel het een of andere, maar mijn tip is: kijk waar je lekker kunt zitten en kijk naar wat de mensen eten. Als dat bevalt kun je een plekje zoeken :wink: Ik trakteer de meeste buitenlandse gasten op een broodje van Dobbe kroket, want dat is toch iets bijzonders en de meesten vinden het nog hartstikke lekker ook.



Ook voor ’s avonds zijn er genoeg eetgelegenheden te vinden. Erg leuk vind ik zelf de regio rondom het Nieuwplein. En in de Jordaan. Ik zou niet in de buurt van het Leidseplein eten tenzij je geen bezwaar tegen ‘toeristenvoer’ hebt :lol:

Plannen zijn veranderd

Nieuwe tips gevraagt voor een geslaagde dag en nacht weg :mrgreen:

Voor een nacht weetik niet wat je budget is, maar als het niet te duur moet zijn kan je misschien een stay-okay overwegen? Mijn ouders slapen daar wel eens als ze bij ons op bezoek zijn geweest (dan gaan ze de dag ervoor of na de stad in) en die bevalt het altijd prima.



Als je een hotel wilt kan ik je verder zo niet echt helpen helaas.