Toen ik mijn dochter van de creche haalde zag ik dat haar nieuwe schoenen erg vies waren door een of ander smeervet, wat op de palen die in de tuin van de creche staan zit. De leidsters hebben het geprobeerd te verwijderen,maar dit lukt niet. Ik baal hier erg van. Ze had ze voor het eerst aan en waren ook niet goedkoop ( eur 72.95).
Het lijkt mij dat de creche hiervoor een verzekering heeft en dat ik ze aansprakelijk kan stellen.
Wat denken jullie?
ja dat heeft de creche (tenminste bij ons wel)
of de chreche daar nou wel of niet voor verzekerd is… ik vindt het eigenlijk een beetje het risico van een kind laten spelen op dure schoenen…
ik vindt niet dat de chreche er verantwoordelijk voor is…
niet? ik vind het ten eerste geen dure schoenen, heel normale prijs voor kinderschoenen en ten tweede zou er geen viezigheid als smeervet te vinden moeten zijn… kijk over een beetje zand uit de zandbak moet je niet moeilijk doen maar smeervet vind ik echt een ander verhaal hoor.
Lastig… Zou het melden dat die zooi verwijderd word daar! Wel balen… Tjah, heb hier bij de basisschool ook geklaagd tav het zand… Alle.kleding geeft gele vlekken wat er niet uit wil, vind het niet erg dat mijn kind vies isc, maar ben.niet van plan.dagelijks nieuwe kleding te.moeten kopen omdat ze.op.dr gat in de zandbak gheeft gezeten. Zandbak is nu voor eigen risico, na de meivak komt nieuwe…
Tjah, nieuwe schoenen vrage.nn… Lastig… Hoe.besmeurd zijn ze? Onze zoon heeft een nieuw paar,schoenen rn met drie weken zien ze er goed gebruikt uit. Lastig… Ik zou het niet durven.
Ik zou idd verzekering aanspreken…
Verhalen zij het wel op de creche…
Hier soortgelijk akkefietje… school heeft 7 lokalen “te leen” van een basisschool die invloeden gebruikt van montessori en vrije school en ze doen dus veel met moestuinen en natuurspelen. Het speelplein is dus een natuurplein met als hoogtepunt een klimberg vol met pikzwarte aarde en klei… gewoon zand wil nog wel uit kleding en droge aarde ook wel… maar zodra het regent… dus niet.
Menig broek, jas en/of shirt ging naar de maan… we hebben en masse geklaagd en nu word er beter opgelet, ze mogen er nu enkel op spelen met droog weer en ik ben nu zo’n rot mama die elke dag weer tegen Mies zegt… niet op de bult spelen… Tot op heden doet hij het ook niet… Jammer de bammer, maar ik vind het een totaal ongeschikt materiaal om kinderen mee te laten spelen en ja, we hebben voor 3 nieuwe spijkerbroeken en 2 paar nieuwe gympen en 1 jas dus idd de verzekering ingeschakeld… zij hebben de verzekering van school aangesproken. Onze verzekeringsagent heeft dat geregeld. We hebben school meerdere keren verteld dat we dit gingen doen omdat ik de situatie niet “normaal” en te “verwachten vind”
Dat zou ik idd wel vinden van normaal zand en daar de modder van… maar niet van tuinaarde, zwarte klei, smeervet enz…
En net als Lune vind ik alles tussen de 60 en 80 euro een normale prijs voor kinderschoenen… zeker bij die kleintjes, die voetjes groeien zo hard, moet er wel een goede schoen omheen en die vind je niet in elke winkel voor 3 tientjes… :shifty:
Ook ik vind 70 euro normaal voor een paar kinderschoenen. Duur, ja zeker, maar ook normaal, door groeiende voetjes.
Ik weet niet of ik voor 1 paar schoenen de verzekering zou inschakelen. Als er meer kindjes zijn die onder de smeer zitten, ja dan zou ik samen met de andere ouders hier wat van zeggen.
Wel zou ik het op de creche zeggen en eventueel bij de Ouder Commissie. Die krijgen vaak meerdere klachten binnen die je als ouder niet altijd hoort.
Hier enkel een GO gehad bij wie ze smerig vandaan kwam omdat ze tijdens het eten (net 1 geworden) geen slab aan kreeg (ik vergat dat ding nog wel eens en zelf had ze ook twee kinderen die met een slab aten). Heb daar zeker over geklaagd bij haar. Uiteindelijk een andere GO gekozen. En ja, daar komt K. ook wel eens vies vandaan, maar ook uit onze eigen tuin, gras, zand en alles waar een kind op speelt.
Wij zeggen tegen de ouders geen nieuwe schoenen aandoen naar de crèche als je niet wilt dat ze erg vies worden. Risico van de ouders. Maar erg vreemd dat er smeervet is op de crèche daar zou ik een melding van maken.
Gewoon vies worden zou ik ook geen punt van maken daar zijn het kinderen voor. Maar smeer :think: dat hoort gewoon niet op een speelplein en een kdv hoor :naughty: Dat zou ik dus wel melden.
bij smeer zou ik er ook achteraan gaan ja.
Mijn zoontje had ook binnen een dag de schoenen kapot omdat hij voor de grap was gaan kruipen, tja dan is het een ander verhaal, wel vervelend.
En idd 70 euro zijn dure schoenen ja, maar veel goedkoper heb je ze vaak niet van goed kwaliteit.
Bedankt voor de reacties. Ik heb de creche gemeld dat het vet van de palen komt. En mijn kinderen mogen heus wel smerig worden en ik hou ook wel rekening met welke kleding ze aankrijgen naar de creche of school.Alleen vind ik het wel erg zonde als de schoenen er op deze manier zo uit komen te zien op de eerste dag dragen en het dus niet te verwijderen is, ondanks dat de schoenen ook ingespoten zijn.
Maar moet ik dan mijn eigen verzekering aanspreken of die van de creche?
@Karin1981 wrote:
Wij zeggen tegen de ouders geen nieuwe schoenen aandoen naar de crèche als je niet wilt dat ze erg vies worden. Risico van de ouders. Maar erg vreemd dat er smeervet is op de crèche daar zou ik een melding van maken.
Ja, wij ook.
Of even laarsjes meegeven voor als ze naar buiten gaan.
Dan moeten ze die regenlaarsjes wel aan doen Hier staan ze meestal mooi te wezen op de gang.
Maar ik heb nu tegen mijn dochter gezegd dat als de waterpomp aan gaat dat ze dan haar regenlaarzen aan móet en het zelf moet regelen. Ze is nu oud genoeg om dat te begrijpen. Heel fijn een waterpomp in een tuin met gras en dus aarde en zandbakken :roll:
@Kittycat wrote:
Maar ik heb nu tegen mijn dochter gezegd dat als de waterpomp aan gaat dat ze dan haar regenlaarzen aan móet en het zelf moet regelen. Ze is nu oud genoeg om dat te begrijpen. Heel fijn een waterpomp in een tuin met gras en dus aarde en zandbakken :roll:
Persoonlijk zou ik dat dus geweldig vinden voor een buitenruimte op een kdv :thumbup: .
Toen onze oudste op het kdv zat waren ze wel bezig met dit soort dingen, maar wat is er voor een kind nou heerlijker dan lekker kliederen?
2 stel schoenen en het mindere stel was voor het kdv.
Idem met broekjes eigenlijk.
Overigens uiteindelijk nooit echt iets gebeurd met kleding destijds.
Voor wat betreft smeervet… eh ja daar zou ik wel melding van maken.
Dat valt voor mij niet onder mogelijke vervuiling op de opvang van kinderen. En zou ik best nog wel verzekering voor in willen zetten.
Is ook leuk hoor, ze kunnen pompen en het stroomt naar beneden en dan over kiezels en tussen dijkjes door enzo, heel leuk. En ze hebben meerdere zandbakken. Tis een beetje een natuurlijk aangelegde tuin.
Ze mag ook lekker haar gang gaan en ik trek haar niet haar mooiste kleding aan. Ze staat ook zo met haar ballerina’s tot haar enkels in de modderprut. Maar ik ben vervolgens heel de avond bezig haar kleding weer schoon te krijgen. En dat lukt ook niet altijd en dan kan ik het weggooien, dat vind ik wel zonde. Hoop dat het snel Teva-weer is eigenlijk
Van spelen worden kinderen vies. Als het goed is zijn schoenen en kleding van kinderen dus dagelijks vies en snel versleten. Want is dat niet het geval dan is er weinig of niet buitengespeeld en dat is toch jammer.
Kinderschoenen zullen er dus hooguit maar een paar uur als nieuw uitzien en kleding is na een paar uur niet meer schoon. Heb ik me jaren terug al bij neergelegd.
Het zou niet in me opkomen om het de verhalen op een verzekering. Zou de leiding wel wijzen op het smeervet. lijkt me niet echt gezond als kindjes daar met hun handjes aanzitten en vervolgens misschien die handjes in hun mond steken.
ik zou eerst achterhalen wat je eigen risico is van verzekering.
bij mij is dit namelijk 150,- en dan praat ik over de rechtsbijstand…
ik zou een brief sturen naar de school waarin je het uitlegd en hun aansprakelijk stelt. dan neemt hun verzekering wel contact met jou op!
Ik zou niet verwachten dat kleding en schoeisel van mijn kind heel/schoon blijft bij een KDV of peuterspeelzaal of dergelijke.
Maar het zou niet zo moeten zijn dat ze in aanraking kunnen komen met smeervet, dat lijkt mij ook niet bepaald kindvriendelijk als ze daar met hun handjes inkomen.
Dus dat vind ik dan toch wel weer een iets ander verhaal. Ik zou gewoon eens bij je eigen verzekering informeren, kun je dit opgeven en gaan zij het dan verhalen op de verzekering van het KDV of niet.
Je hebt het over smeervet?
Maar hoe moet ik dat dan voor me zien?
Want lees later dat het van palen? af komt?
Ik zou dus geen verzekering inschakelen.
LF. gaat met kleding naar kdv. wat wel tegen een stootje kan of oudere setjes.
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet verhalen.
Hier mogen de kinderen onder leiding ook wandelen buiten de creche…nou, dan ligt er ook van alles. Ze kunnen gewoon niet altijd alles zien, en overal rekening mee houden.
Ik heb er dus geen moeite mee, en ik trek ze gerust leuke kleding en nieuwe schoenen aan. Het is bedoeld om te dragen, en vind het niet prettig dat mijn kids op de bso in ouwe meuk lopen omdat ze misschien wel vies worden.En dan gaat het wel eens mis, ook als ze niet op de bso zijn. ALs je met je kind naar een speeltuintje gaat, en ze worden vies, stel je toch ook geen gemeente aansprakelijk? Je kan dan zeggen, dan ben ik er zelf bij en dan is het risico voor jezelf. Een creche is een beschermde omgeving, maar ook daar worden fouten gemaakt en is een omgeving nooit helemaal veilig.