Nieuwe Optimel *update pag 2*

Hebben jullie de vernieuwde Optimel al geproefd?



:sick:



Ik heb al een e-mail gestuurd naar hen en mijn teleurstelling ge-uit.

De smaak is kunstmatig en mierzoet geworden. Net of er zoetjes van Candarel in zitten :frowning:



Jammer! Ik verheugde me tussen de middag altijd op een lekker koud glas bij de boterham.

Er zit aspartaam in als zoetstof…

Ik heb vanwege reumatische klachten 3 jaar terug al het advies gekregen om niets, maar dan ook niets te nemen waar zoetstoffen in zaten.

Dus ik drink die rommel niet…



Aspartaam, sorbitol en aanverwanten worden opgeslagen in je spieren en kunnen vermoeidheidsklachten en pijn geven…



Dus ik ben ontzettend anti light producten en optimel is er daar 1 van…



Meuk is het, dus dat hoeft ook niet lekker te smaken :oops:

Hier komen er ook geen zoetstoffen in…

Oh, ik wel hoor.

Ik vind het heerlijk, zeker die met munt, die nu in de variatie-productlijn zit.



Eerlijk gezegd heb ik geen verandering gemerkt…

@Edanjelan wrote:

Er zit aspartaam in als zoetstof…




Er zit géén aspartaam in hoor, niet iets roepen als je het niet zeker weet :wink:

Ik drink Optimel al jaren omdat er júist geen aspartaam in zit. Ik ben daar heel alert op. Ik gebruik geen producten met aspartaam of acesulfaam.

De huidige Optimel bevat sucralose. Nog geen 100% veilige zoetstof maar veel beter dan de andere producten.



Maar goed, laat dit geen discussie worden, ze hebben de zoetsof iig veranderd en het heeft geen frisse smaak meer. Heel spijtig :frowning:

Ik heb ook geen verandering gemerkt en gaan hier toch echt een aantal pakken doorheen per week.

@Karin2 wrote:

@Edanjelan wrote:
Er zit aspartaam in als zoetstof…




Er zit géén aspartaam in hoor, niet iets roepen als je het niet zeker weet :wink:

Ik drink Optimel al jaren omdat er júist geen aspartaam in zit. Ik ben daar heel alert op. Ik gebruik geen producten met aspartaam of acesulfaam.

De huidige Optimel bevat sucralose. Nog geen 100% veilige zoetstof maar veel beter dan de andere producten.



Maar goed, laat dit geen discussie worden, ze hebben de zoetsof iig veranderd en het heeft geen frisse smaak meer. Heel spijtig :frowning:




Ik weet niet beter of er zit aspartaam in, er werd van het weekend nog optimel yoghurt uitgedeeld bij Bataviastad en daar zat wel degelijk aspartaam in, dus ik riep zeker niet zomaar iets…

Maar als jij pakken hebt waar het niet in zit, is dat alleen maar goed :thumbup:

Ik vind Otimel nog steeds heerlijk, lekker fris!

Karen, bedoel je dan alle smaken of een nieuwe smaak die net op de markt is?

ik heb hier een pak aardbei-kers staan, zit sucralose in

was een aanbieding, ben er niet zo kapot van zelf dus denk dat ik maar gewoon weer lekker karnemelk ga drinken



en wbt sucralose deze info, waar ik even geen waardeoordeel aan ga verbinden, al gebruik ik t zelf liever niet ieder moet voor zich bepalen wat hij/zij onder goede voeding wil verstaan. :slight_smile:

http://www.aspartaam.nl/artikelen/sucralose.html

Niet één zoetstof is goed en ik hou ook niet van de smaak, dus drink ook nooit light drankjes, maar omdat ik geen melk en karnemelk lust, drink ik wel Optimel, maar daar vind ik dus niet een overduidelijke zoetstofsmaak aan zitten en ik heb ook geen verschil gemerkt eigenlijk.

@Cell wrote:

Ik heb vanwege reumatische klachten 3 jaar terug al het advies gekregen om niets, maar dan ook niets te nemen waar zoetstoffen in zaten.

Dus ik drink die rommel niet…



Aspartaam, sorbitol en aanverwanten worden opgeslagen in je spieren en kunnen vermoeidheidsklachten en pijn geven…



Dus ik ben ontzettend anti light producten en optimel is er daar 1 van…



Meuk is het, dus dat hoeft ook niet lekker te smaken :oops:






Eens… :angel:

Dan is míjn smaak misschien veranderd :wink:

Of wij proeven minder goed :lol:

Ik heb een e-mail ontvangen van Optimel, ik ben eigenlijk blij verrast :smiley:



Beste meneer/mevrouw,



Onlangs hebben wij een mail van u ontvangen waarin u aangaf niet tevreden te zijn over de vernieuwde drinkyoghurt van Optimel. Ook van andere consumenten ontvingen wij reacties.

Dit was voor ons een reden om onze drinkyoghurt aan te passen aan de wens van onze Optimel-fans.



Wij willen u graag ons nieuwe product laten proeven! Daarom zouden wij a.s. zaterdag 27 augustus graag bij u langskomen om u een pak Optimel drinkyoghurt aan te bieden met aangepaste receptuur. Zodat u hopelijk ook in de toekomst weer van onze producten zult genieten.




Onze bezorger zal tussen in de namiddag (tussen 15.00 en 18.00 uur) bij u aanbellen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn dan wordt het product bij één van uw buren bezorgd. We zullen dan een bericht bij u achterlaten met het betreffende adres.



Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Met vriendelijke groet,



Optimel Friesland

Campina Amersfoort

Tsjong, wat leuk en grappig!!

Heeft toch geholpen het geklaag, hopelijk smaakt deze beter!

Goed om te zien dat ze de opmerkingen serieus nemen en er iets mee doen. Hopelijk smaakt ie nu weer als vanouds!

Wow, wat een service zeg! :clap: :clap: Ben benieuwd of deze beter smaakt

@Cell wrote:



Aspartaam, sorbitol en aanverwanten worden opgeslagen in je spieren en kunnen vermoeidheidsklachten en pijn geven…

Meen je dat nou??? :shock:
Ik ben al tijden vreselijk moe, en heb regelmatig overal en nergens pijn zonder aanwijsbare oorzaak...
*smijt meteen de zoetjes en zoetstof de deur uit*
Thanks voor die info!!! :oops: